• goli

    Orientaliskt bröllop

    Hej!

    Tänkte att detta skulle bli en samlingsplats för alla med frågor samt erfarenheter av allt som har med orientaliska bröllop att göra: lokal, orientalisk buffé, sofreh aghd, vigsel mm mm.

    Välkomna!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-12-13 12:57
    Vi som planerar bröllop i denna tråd är:

    Pagnie (13 juli 2013)
    Kitkät (27 september 2013)
    TS (3 augusti 2013)

    Men vi välkomnar fler så joina oss gärna!

  • Svar på tråden Orientaliskt bröllop
  • Pagnie

    ojojoj nu är det verkligen nära och jag har gått och mått illa till och från i 4 dagar nu. inte roligt nej men nerverna är på helspänn.
    idag fick vi dock en hel del avverkat. All Noghl ligger i organzapåsarna som ligger i favourlådorna. så det är klart. och vigselprogrammen har fått sin stämpel på sig precis som bordsryttarna.
    dessutom är korgarna vi skulle ha både målade och pyntade.
    Och nej jag kan inte ta åt mig äran för det utan jag har fått massa massa hjälp av alla iranier som nu har kommit från iran och norge.
    fan vad fort det går när man är typ 7 personer som gör något. helt galet.
    Dom var jätteduktiga och vilka ideer dom hade till korgarna. nu är klockan mycket och jag är galet trött så orkar inte lägga upp några bilder nu utan det gör jag senare.

    just ja vår prästs pappa hade dött så idag ringde en ny präst som ska viga oss. jaja bara att gilla läget. jag gick igenom med honom vad vi hade kommit överens om och han hade egentligen ingen talan. så vi fortsätter på samma spår som tidigare så blir det nog bra.

    dessutom har vår bil gått sönder. den vart nog arg för att vi åkte och kollade på nya bildar igår. men vad gör det om hundra år? nej inte så mycket. haha

    i morgon är det dags för stockholm då vi ska hämta R's kläder och min underkjol. jobbigt bara att vi måste hämta det efter 15. ska ringa dom i morgon bitti och se om det går tidigare. hoppas hoppas hoppas.

    nu är det egentligen bara småsaker som ska fixas. eller inte ens det egentligen. det mesta avverkade vi idag.

    helt galet att om 3 dagar så är jag fru. galet galet galet.

  • goli

    Pagnie, håller med dig. GALET!!! Hur går det nu? Och hur funkar det med ögonfransarna? Ja, du ska nog inte hålla på med dem så mycket, för då kanske de kan falla av. Fast jag har inte så jättemycket erfarenhet av det där så... Men de kommer säkert att hålla till lördag, oroa dig inte!

    Kitkät, det var runt 17 personer som tackade nej men samtidigt var det folk som vi aldrig räknade med av olika anledningar. Men det är fortfarande några stycken som är osäkra och som vi hoppas få svar från. Och ja, tyvärr så fick vi jaga en massa människor efter OSA-datumet. Folk verkar bara ha lagt undan inbjudningskortet och antingen glömt bort eller inte brytt sig om att svara. Hur går det för er? Hur många kommer ni att bjuda och hur många räknar ni med ungefär? När är ert sista OSA-datum?

    Tjejer, nu har vi äntligen valt vår eller rättare sagt våra tryckarlåtar. Det blir en mix av två gamla godingar, den första är La vie en rose med Louis Armstrong och den andra är Unforgettable med Nat King Cole. Vi mailade vår DJ och bad honom att göra en mix av dessa två och det gjorde han. Det blev riktigt riktigt bra! Ser verkligen fram emot att få dansa till den!

    Vilken/vilka låtar har ni valt?

  • kitkät

    goli,
    Trist att inte alla gäster kan svara i tid! Jag kommer bli galen av detta tror jag. Men förhoppningsvis så svarar alla gäster i tid, men det tvivlar jag starkt på av uppenbara anledningar. Haha.
    Vi har bjudit in ca 225 gäster, men jag räknar med att det blir ca 200 gäster i slutändan! Hittills så har runt 40 gäster tackat ja och 6 har tackat nej. Vårt OSA-datum är satt till den 16/8, dvs. exakt 6 veckor innan bröllopet.  

    Hur kom ni fram till just dessa låtar? Jag tycker det är svårt, vi har inte bestämt oss ännu. 
    Egentligen så skulle vi vilja dansa till Kent - Utan dina andetag, eftersom den låten har en viss betydelse för oss. Men den är för rockig för att dansa tryckare till. Det finns covers på den, men då blir det ju inte samma sak. Jag vill ha just Kent i så fall, eftersom dom är mina idoler och jag inte vill svika dom med att välja någon cover istället. Haha. Vad heter er Dj? 

    Idag har jag & O beställt såpbubblor, ettiketter till såpbubblorna med våra namn på samt champagneglas med gravyr. Skönt att få det gjort! 

    Kan inte du visa vad du ska ha för smycken? 
     

  • Pagnie

    Så tjejer, Nu är vi här och det här är sista gången jag skriver till er innan jag blir fru. Idag åker jag, tärnan och fotografen och bor på hotell. dit kommer frisören i morgon.
    Och ikväll blir det preweddingparty så att säga. Känns helt galet att det är i morgon. och jag är så jävla nervös och illamående så jag vet inte vad jag ska göra. sa ju alltid att jag inte skulle vara nervös men icke. förkyld är jag också men det värsta har lagt sig som tur är. så det här kommer nog gå bra.

    igår var vi och hämtade R's kläder och dom satt som gjutet på honom. han var så snygg. bordsplaceringarna är klara och jag ska åka till olles med dom idag. måste vara limmma kartan.
    Min tärna kommer om några timmar och då bär det av. verkligen galet att man har mycket att göra ända in i det sista.
    Ett tips. Gör klart bordsplaceringen så sent som möjligt för det kommer ändringar i sista sekund och man blir lika irriterad varje gång.

    Men som sagt nu smäller det. allt är fixat och nu ska jag bara njuta. jag kommer nog förbi en vända på söndag innan vi åker på smekmånad så att ni blir bjudna på en bild i alla fall.

    Ha en bra helg nu tjejer för det ska jag!!!



    Och just det. Tack för allt. utan er hade denna dag inte varit så bra som den kommer bli nu.
  • kitkät

    Åh Pagnie, tänk att imorgon blir du din drömmans fru! :)
    Det första jag sa till min fästman imorse var: "Jag kan inte fatta att Pagnie ska gifta sig imorgon, vi har följt varann så länge och nu är det dags för den första av oss". 
    Det har varit otroligt givande att följa dig genom all planering och vi har lärt oss så mycket av varann. Men det är inte över än, jag är säker på att vi kommer hålla kontakten tills vi blir gamla och gråa.

    Jag önskar er en härlig och underbar dag med fint väder, mycket glädje, dans och god mat!
    Och så hoppas jag att ni får en fantastiskt bröllopsresa. Om du inte kan sluta tänka på oss, så kika in här ibland och lämna livstecken.

    När jag kommer hem från jobbet imorgon bitti så vet jag att du är vaken och gör dig i ordning inför din livs största dag. Och när jag åker till jobbet igen imorgon kväll så kommer jag tänka på att ni har er bröllopsfest just då. Nu blir jag lite sentimental faktiskt. Gråter 

  • goli

    Kitkät, kan du tänka dig att lilla Pagnie ska gifta sig imorgon? För ett tag sedan kändes det som att vi skulle få vänta en hel evighet på att något skulle hända. Nu kan jag knappt tro att det har gått ett helt år sedan vi började. Kommer ihåg hur liten och osäker jag kände mig när jag frågade efter colosseum. Och sedan fortsatte vi diskutera och utbyta idéer på den här tråden. Ska faktiskt gå tillbaka till den gamla tråden och läsa lite. Känner mig så nostalgisk, hahaha! När jag först skrev och frågade om lokal var det ingen som svarade. Sen efter ett bra tag loggade jag in igen och började lära känna er. Vilken tur att ja loggade in,va?

  • goli

    Kitkät, ang låtarna så tycker både jag och fästmannen om gamla klassiska låtar. Och texterna är så enkla men ändå så vackra. Så vi har ju hört dem så ofta men råkade komma över dem igen medan vi surfade på att Youtube. Ang smycken så önskar jag att jag kunde lägga upp bilder men kan tyvärr inte. Smyckena jag ska ha på mig kommer att vara bröllopspresenten från min fästman och jag får inte se dem förrän på bröllopsdagen. Vad ska du ha för smycken?

  • kitkät

    goli,


    Ja, visst blir man allt lite nostalgisk?


    Jag ska inte ha något halsband, det vet jag i alla fall. Men jag är på jakt efter ett tunt strass-armband och ett par örhängen. Jag har hittat några örhängen på etsy som jag gillar, men jag kan inte välja någon bland dom. Alla är fina! Jag kan visa sen när jag köpt ett par! :)


    Hur går det för dig med allt? Hur går det med bordsplaceringen?

  • Lavelii

    Pagnie, du kommer läsa detta efter bröllopet misstänker jag! Så, ett stort grattis och all lycka till er!!! I med och motgång! Önskar er en fantastisk dag! Njut. Imorgon är du fru R. är i utlandet men det slog mig att det är lördag imorgon och din tur så jag ville slänga iväg ett meddelande. Ha en underbar smekmånad också!
    har en del att ta igen när jag är tillbaka. Och då har inbjudningskorten förhoppningsvis kommit också så jag kan visa bilder!!! ) såg att ni skrev om smycke... Jag kommer inte ha halsband. Min mamma sa idag att hon vill köpa ett par diamant örhängen som jag ska ha på bröllopet. Så får se om jag hittar något... Och sen har jag ett tennisarmband som jag älskar. Så det blir nog den eller inget armband alls. Vill egentligen inte ha mkt smycken alls. Absolut inga hängande örhängen eller så.

  • Lavelii

    Ang låtarna...eller låten så har vi valt Leon Timbo - what took you so long. Vi Verkligen älskar den låten båda två. Den är nog totalt okänd för de flesta och jag kom över den av en slump för kanske ett år sen. Helt underbar. Så den blir det. Unforgettable med Nat King Cole är jättefin, Goli! Den andra har jag nog inte hört men Louis Armstrong är bra! Bra val

Svar på tråden Orientaliskt bröllop