• goli

    Orientaliskt bröllop

    Hej!

    Tänkte att detta skulle bli en samlingsplats för alla med frågor samt erfarenheter av allt som har med orientaliska bröllop att göra: lokal, orientalisk buffé, sofreh aghd, vigsel mm mm.

    Välkomna!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-12-13 12:57
    Vi som planerar bröllop i denna tråd är:

    Pagnie (13 juli 2013)
    Kitkät (27 september 2013)
    TS (3 augusti 2013)

    Men vi välkomnar fler så joina oss gärna!

  • Svar på tråden Orientaliskt bröllop
  • Pagnie
    goli skrev 2013-06-12 20:40:23 följande:
    Pagnie, ja det har verkligen inte varit lätt att hinna med allt. Vi kommer hem och är helt slut men har alltid så mycket att göra! Det har varit jätteroligt men det ska bli skönt när vi är färdiga med allt oxå, då får vi äntligen njuta av allt! Men på lördag ska vi göra nästa runda till Ikea och elgiganten. Har fortf MASSOR kvar att köpa! Pagnie, vilka fina grejer du fixar! Speciellt amningskudden, den såg sååååå skön ut! Det blir beställning nr 2 för min del!
    haha jag kommer inte kunna göra annat än att sy grejer åt dig sen när det är dags. ;) ska du ha personlig leverans också? ;)
  • Pagnie

    Okej tjejer, vet ni vad?

    Idag är det exakt 1 (!) månad kvar tills vi gifter oss. jag  börjar bli galet nervös nu. nervös över att allt ska klicka och att allt ska bli så perfekt som jag vill ha det.
    Åh nu är det ju verkligen bara nedräkning kvar. helt jävla galet måste jag säga.

  • Viola

    Kitkät, ja mitt krav var att det inte skulle vara axelbandslöst. Även fast jag provade en hel del axelbandslöst modeller, de är superfina. Den kostade strax över 20. Slöjan kommer vara en från 2014 kollektionen som hon tog fram. Den hade samma skruvade spetsmönster som klänningen, med spetsbitar som "kröp" fram på självaste tyllen, spetsen hade även lite paljetter på, och var lång...hur lång vet jag inte, men en bra bit längre än släpet på klänningen. Ska se om jag kan hitta bild.

  • Mustikka

    Ojoj missar alltid efter några dagar. Man känner sig lost utan internet ibland. Kitkät jag har varit stenhård. Haft dig i tankarna faktiskt :) men min sida respekterar inte utan barn viljan. Nämnde till släkt att jag har ett antal stolar och jag räknar inte med barnen så tar se med barn så har dem ingen stol att sitta på.. Då sa den ena att dem förstår och tycker det är en bra idé för dem kan sitta på knät!!! Orkar faktiskt inte mer hae sagt skarpt med de vägrar. Till och med grannen påpekade att småbarn får sitta på knä lr att de tar med barnvagn . Blir tokig läser inte folk korten? ? Aja jag ger snar upp iaf. Ingen verkar bry sig. Har iaf glada nyheter oxå. Fick låna av min vän två slöjor eb lång och en kort. sen har vi fått låna en cab av en släkting. Är super nöjd. Bara bordsplaceringen kvar.

  • Mustikka

    Dr goooliiiii ska börja kalla dig för det nu. Massa massa Grattisar du är så grym. Vad spännande det låter med att få ta hand om patienter. Du måste berätta om allt spännande läskigt och mirakel som du får uppleva.

  • Mustikka

    Pagnie du har en massa kunder här nu. När jag får bebis hör jag av mig till dig. Du är ju helt grym fick baby feber igen.

  • Pagnie
    Mustikka skrev 2013-06-13 11:56:27 följande:
    Pagnie du har en massa kunder här nu. När jag får bebis hör jag av mig till dig. Du är ju helt grym fick baby feber igen.
    haha det verkar ju så. Men först är det läge att sy allt färdigt till vår kommande bebis. känns som att det är hur mycket som helst som man kan sy. Nu fattar ju nästan bara en bebis.
  • Mustikka

    Pagnie du bonar innan bebisen. Undrar vad du kommer göra när hormonerna sätter igång. En kompis till mig steg upp kl 5 på morgon o börja dammsuga sen baka frysen full när bebisen var någon månad påväg att födas.

  • Pagnie
    Mustikka skrev 2013-06-13 13:19:38 följande:
    Pagnie du bonar innan bebisen. Undrar vad du kommer göra när hormonerna sätter igång. En kompis till mig steg upp kl 5 på morgon o börja dammsuga sen baka frysen full när bebisen var någon månad påväg att födas.
    haha okej så kul tror jag inte att jag ska ha faktiskt. ska njuta sååååå mycket jag kan av mina sovmorgnar så länge det bara går.
    sen får vi se vad jag gör.
Svar på tråden Orientaliskt bröllop