• goli

    Orientaliskt bröllop

    Hej!

    Tänkte att detta skulle bli en samlingsplats för alla med frågor samt erfarenheter av allt som har med orientaliska bröllop att göra: lokal, orientalisk buffé, sofreh aghd, vigsel mm mm.

    Välkomna!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-12-13 12:57
    Vi som planerar bröllop i denna tråd är:

    Pagnie (13 juli 2013)
    Kitkät (27 september 2013)
    TS (3 augusti 2013)

    Men vi välkomnar fler så joina oss gärna!

  • Svar på tråden Orientaliskt bröllop
  • Pagnie
    goli skrev 2013-05-09 23:24:01 följande:
    Pagnie, förstår precis vad du menar och tror att det kommer bli jättefint! Såg en annan bild som en tjej la upp i den andra tråden som jag fastnade för också. Men jag tänkte ha allt uppsatt fast ha en bit som hänger ner ung som en hästsvans, lite som din andra bild. lite svårt att förklara! men här är bilden


    Viola, hur långt har du kommit när det gäller smink och håruppsättning?
    jag förstår precis vad du menar. så där ville jag också ha först men när vi testade var det inge fint på mig när det hängde ner allt så där. Men på dig blir det säkert jättefint. Det är en underbar frisyr.
  • Lavelii

    Tjejer, jag börjar bli stressad. Har fortfarande inte hittat inbjudningskort!!!!
    Hur kan det vara så svårt?! Nästa helg åker jag till Södertälje! Och hittar jag inget där så beställer jag vad som från Calligraphen typ.

  • Pagnie
    Lavelii skrev 2013-05-10 00:14:29 följande:
    Wow. Nu har man varit borta ett tag och en massa som hänt!!

    Skönt att du känner dig trygg och att det ordnat sig för din del Goli!
    Det är ju för jäkligt att det ens sker. Givetvis är det den mänskliga faktorn...men en så stor dag med så mkt förberedelser osv och sen få reda på att det är dubbelbokat. Jag hade gått i taket! 

    Kitkät, va roligt att din klänning äntligen kommit!!! Så spännande!!! Och det kanske gläder dig lite när jag säger att jag ska behålla min klänning så som den är med spetsen. Var och provade den igen, slängde upp håret i slarvig bulle ala "uppsättning" osv haha... och nej, jag ville då inte ha den v-ringad alls! Du har rätt! Den kommer förstöras annars.

    Pagnie, kul att höra att du är nöjd med MUA och frisören... Har ju bokat samma. Men inte varit på konsultation än. Ska boka en sådan tid med henne snart dock. Sätter hon i löshår till dig också?? 

    Har spenderat några dagar i sthlm... försökt hitta brudskor. Både platta och höga... Hitta inte nåt alls! Skor överlag! Försöker hitta snygga pumps till min kusins bröllop om några veckor...hittar ingenting!!! Frustrerande. 
    yes vi sätter i håret 1 juli. ska bli så kul. 4 oliak nyanser valde vi. :D hon var verkligen toppen. underbar tjej och jätte trevlig.
    skor är jobbigt ja. usch
  • Lavelii
    Pagnie skrev 2013-05-10 09:43:32 följande:
    yes vi sätter i håret 1 juli. ska bli så kul. 4 oliak nyanser valde vi. :D hon var verkligen toppen. underbar tjej och jätte trevlig.
    skor är jobbigt ja. usch
    Vad kul!!

    Jag vill ju också ha i mer hår. Hade tidigare så tjockt och fint hår men inte nu längre Däremot vill jag bara ha clips. Vill kunna ta bort det direkt efter. Så jag måste hitta de... Har förvisso för mig att hon sa att hon kunde hjälpa en med det också.
    Funderar dock på att ljusa upp mitt hår lite i olika nyanser, så antingen får jag köpa håret innan och ljusa upp det i samma nyanser, eller efter och försöka hitta matchande. Svårt när man aldrig använt löshår tidigare ju.
    Ska bli spännande att träffa henne

    Verkar hon duktig på smink? Jag vill inte vara för spacklad men det ska liksom hålla hela kvällen (med förbättringar så klart). Basen är otroligt viktig och sen ögonen!! haha... Vill inte ha massa kladd men ögonen ska framhävas snyggt. Kommer ta med min kusin som är grym på att sminka. Ser alltid ut som en prinsessa när hon sminkar mig. Vet precis hur och vad hon ska framhäva...
    Känns bra att du är nöjd dock
  • kitkät

    Lavelii,

    Tack för din input! Och tack för tipset om Ballerina Closet, hade aldrig hört talas om dom förut! Dom har jättefina skor ju. Dom har ett par som är i aprikos, men dom är inte så fina tycker jag.
    Men så har dom ett par som är beiga med en rosett fram och det skulle jag ju också kunna ha egentligen.
    Jag har också svårt med lackskor faktiskt, men ballerinaskorna som jag visade ovan har ju rätt nyans! Haha. 
    Men jakten fortsätter tror jag. Jag är inte jättenöjd med dom jag hittade heller! Oh, fan vad jobbigt det ska vara ibland! 

  • goli

    Tjejer, tack så mycket för alla tips och råd och ni har helt rätt ang fukt och svett mm när det gäller halvuppsättningar. Det hade jag faktikst inte tänkt på alls! Jag har riktigt krulligt hår och så fort det är lite fuktigt i luften blir det svinto av det hela, hahaha! Men precis som er tycker jag att halvuppsättningen är helt underbar och bild nr 2 av heluppsättningarna. Så svårt att bestämma sig! Det bästa är nog att utgå ifrån en sak men sedan be frisören fixa så att det passar en själv. Jag har inte heller så tjockt hår så jag köpte löshår med clips via groupon i nyansen chokladbrunt. Det tipset fick jag av Karam som ska fixa mitt hår.

    Viola, hahaha! vet precis hur du känner dig! Jag velar också riktigt mycket, speciellt som fästmannen tycker att jag ska ha en halvuppsättning som på bilden... Glad

    Skor är verkligen jobbigt! Själv har jag bestämt mig för att ha ett par vita lagom högklackade som min mamma köpte till mig från Iran för flera år sedan. De är  otroligt bekväma och är jättesöta och jag orkar faktiskt inte hålla på o vela med mina skor också, med tanke på hur jag velar med allt annat. Men Kitkät, tyckte att de ballerinaskorna är jättesöta! Men viktigast av allt är att de ska vara bekväma! Så tänk på det. För jag har haft många ballerinaskor som har visat sig vara riktigt obekväma och gett mig massor av skavsår!

    Pagnie, hoppas det går bra med att sätta in dina extensions! Och vad skönt att du e nöjd med din stylist!

    Lavelii, fick adress till en snubbes hemsida med inbjudningskort. Egentligen var vi på jakt efter pkaceingskort men de har ganska fina inbjudningskort där. Vet inte om du har sett dem men här är adressen.

    exklusivia.se/

    Vi köpte våra från Iran så jag har inte koll på priser mm på inbjudningskort som finns här. Hoppas ni hittar något ni tycker om snart!

  • Viola

    Goli, är du nöjd med dina kort? Hur ser de ut? Min mamma var i Iran för några veckor sen, hon hade besökt en butik där man kunde beställa kort, så hon gav mig länken till deras hemsida, men jag vet inte om jag riktigt vågar beställa utan att ha sett dem. Men min mamma försöker övertyga mig att beställa därifrån...hehe

  • Viola

    Goli, svårt det där när ens blivande föredrar en look över annan.... Mitt hår är väldigt lockigt, grovt, tjockt, så kombinationen av halvuppsättning, lite fuktig luft och 400 pers som kramar en kommer blir en disaster för min del. Men annars var jag inne på halvuppsättning, just för att jag trivs bäst i det. Men samtidigt vill jag vara så fin som möjligt i min blivande mans ögon (haha) och han ääääälskar när jag har uppsatt hår till vardags, en stram hästsvans är hans favoritlook på mig. Så konstigt det där...

  • goli

    Hahaha, Viola, vad gullig han är! Då ska du väl ta och lyssna på din fästman, eller hur? Flört

    Jag var också väldigt osäker på att beställa kort som jag inte hade sett men det visade sig bli riktigt bra. Korten från Iran är väldigt annorlunda, plus att vi fick chansen att få med en persisk dikt på korten. Mina föräldrar gick in till tryckeriet och valde ut några kort som de tog bilder på. Sedan skickade de bilderna till oss och vi bestämde utifrån det. Och de är sååå mycket billigare i Iran också! Men alla som fick inbjudningskort av oss sa samma sak, att det var jättevackra kort och annorlunda än det de sett innan. Så fundera på det!

  • Lavelii
    kitkät skrev 2013-05-10 14:00:25 följande:
    Lavelii,

    Tack för din input! Och tack för tipset om Ballerina Closet, hade aldrig hört talas om dom förut! Dom har jättefina skor ju. Dom har ett par som är i aprikos, men dom är inte så fina tycker jag.
    Men så har dom ett par som är beiga med en rosett fram och det skulle jag ju också kunna ha egentligen.
    Jag har också svårt med lackskor faktiskt, men ballerinaskorna som jag visade ovan har ju rätt nyans! Haha. 
    Men jakten fortsätter tror jag. Jag är inte jättenöjd med dom jag hittade heller! Oh, fan vad jobbigt det ska vara ibland! 
    Ja, jag såg de som fanns i aprikos där på hemsidan nu. Håller med. De är inte så fina nej. Funderar dock på att beställa de som är cremefärgade... Kan funka under min klänning och efteråt också för den delen...
    Men ja, det är sjukt jobbigt med just skor. Jag brukar ha ganska höga klackar vanligtvis på bröllop och så, men just denna kväll vill jag inte våndas i obekväma skor. Det syns ju så tydligt när man är obekväm!! haha...

    Hittade dock ett par skor till kusinens bröllop om två veckor. I min garderob! hahaha... Helt oanvända Karen Millen skor som jag glömt bort! Så himla fina!! Så slipper jag leta mer efter det iaf
Svar på tråden Orientaliskt bröllop