• goli

    Orientaliskt bröllop

    Hej!

    Tänkte att detta skulle bli en samlingsplats för alla med frågor samt erfarenheter av allt som har med orientaliska bröllop att göra: lokal, orientalisk buffé, sofreh aghd, vigsel mm mm.

    Välkomna!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-12-13 12:57
    Vi som planerar bröllop i denna tråd är:

    Pagnie (13 juli 2013)
    Kitkät (27 september 2013)
    TS (3 augusti 2013)

    Men vi välkomnar fler så joina oss gärna!

  • Svar på tråden Orientaliskt bröllop
  • Mustikka

    Kitkät din klänning är jätte vacker. Precis som goli innan skrev hur kändes det när du provade klänningen? Vad fick dig att välja just den du har nu? Jag tycker sen är väldigt vacker :)

  • kitkät

    Tack för era komplimanger, jag kan inte annat än att hålla med - klänningen är jättefin, men jag känner att jag fattade ett förhastat beslut ändå,  jag var alldeles för osäker för att bestämma mig egentligen men jag kände mig stressad och fick till slut med mig den hem. 

    När jag provade den så stod jag jättelänge och tvekade, jag visste inte riktigt om den kändes rätt... Men som sagt, till slut så övertalades jag att köpa den (av både säljarna & mitt sällskap).
    Men jag kan inte riktitgt släppa tanken av den andra klänningen. Och jag vet inte om det bara är hjärnspöken eller om jag verkligen inte kan se mig själv i den klänningen som jag köpt.

    Jag behöver ta och fundera igenom detta och se hur jag kan lösa det. Den klänningen som jag inte kan släppa ur tankarna går att beställa hos Drottninggatan Brud & fest. Men frågan är då, om dom beställer den till mig, är det köptvång då? Jag menar, tänk om den inte är lika fin i verkligheten eller på mig?

    Det är denna klänning jag inte kan släppa ur tankarna:



     
  • goli

    Kitkät, är det beslutsångesten som kommer fram igen? För om du verkligen e osäker så tycker jag du ska prova båda klänningarna igen. Oftast hjälper det att gå tillbaka efter ett tag o prova samma klänningar, blir nog lättare att bestämma sig då.

    Förtsår ditt dilemma, den andra klänningen var också jättevacker. Men av det du skriver så verkar det som att du inte riktigt ville köpa den? Så ring drottningg o fråga hur det blir om du skulle beställa den. Man måste väl ha rätt att prova en klänning innan man köper!

  • goli

    Shit, tjejer! Har ni läst tråden om "kinaklänningar WTF"? Blir så jäääävla förbannad alltså så jag kokar! Behöver någon som lugnar ner mig... Kräks

  • kitkät

    goli,

    Jag syftade på den klänning jag köpt när jag skrev att jag tvekade mycket när jag stod och provade den i butiken! Den andra klänningen, den som jag kan beställa via Drottninggatan har jag inte provat eftersom dom inte hade den inne i butiken men dom hade en väldigt lik modell (samma märke) och den provade jag. Jag gillade modellen, men jag ville inte bestämma mig direkt, så jag  sa att jag skulle återkomma... Men så gick jag in i den andra förbannade butiken och köpte min klänning. 

  • goli

    Hahaha, Kitkät! Du låter arg! Förstår dig verkligen... men det är väl inte försent att lämna tillbaka klänningen du har köpt? Helt seriöst, om du känner så nu så låter det som mer än bara beslutsångest. Du vill inte stå där på din dag o tänka: tänk om jag haft den andra klänningen...

  • kitkät

    goli, 

    Jag vet inte vad jag ska ta mig till! Jag får inte lämna tillbaka klänningen, det är ingen Öppet Köp. Jag har mejlat butiket och frågat men dom skrev att dom kan tänka sig att låta mig lämna tillbaka den om jag beställer en ny klänning från dom. Men problemet är att dom inte har det märket, så jag tror inte att dom kan beställa klänningen åt mig! 

    Ni tror säkert att jag är knäpp nu. Men när jag stod i butiken så var jag tveksam, men blev övertalad att det bara är min beslutsångest som spökar, och då började jag själv tro på det. Så jag tänkte, "Jag gillar ju klänningen så varför inte köra på den? Vad skönt att åka hem med en klänning idag". Och personalen var jätte trevliga, men dom skulle stänga butiken när jag fortfarande stod och tvekade, så jag kände en viss press.

    Och jo, jag gillade klänningen när jag stod i butiken. Men jag fortsätter att tänka på den andra klänningen, så då kan den inte vara helt rätt ändå? Min mamma tyckte min klänning är så fin att hon började gråta när jag kom hem med den, men när jag dagen efter berättade att jag inte riktigt kunde släppa den andra klänningen så sa hon att om jag verkligen vill ha den andra klänningen så ska hon hjälpa mig och att jag förr eller senare säkert kommer lyckas sälja min klänning. 

    Förlåt att jag drar ner stämningen på tråden här, men jag mår inte speciellt bra just nu som ni säkert förstår!  

  • goli

    Kitkät, inget att be om ursäkt för o du dra inte alls ner stämningen! Det är det vi finns till för! Men faktiskt, din mamma sa precis det jag tänkte. Du kan ju alltid sälja klänningen! Var den väldigt dyr? För det låter inte alls som att du har köpt THE dress! Vet att du känner att det är jobbigt nu men det kommer att lösa sig. Vi får helt enkelt slå våra kloka huvuden ihop o så kommer vi på något!

    Är det stor prisskillnad på de två klänningarna? Och förresten, du har ju ännu inte provat den andra klänningen från drottningg. Du kanske ska prova den först och om du verkligen gillar den så får du börja fundera på att sälja den du har köpt nu osv...

  • kitkät

    goli,

    Jag kan inte prova den klänningen eftersom den inte finns i butiken, dom kommer i så fall beställa den åt mig om jag vill! Men dom hade en annan klänning, från samma märke, som är i exakt samma modell, men istället för broderier så är det stenar & kristaller... Och den gillade jag. Så dom sa att om jag väljer att beställa den andra klänningen och sedan känner att den jag provade är finare så behöver jag inte köpa den dom beställer in till mig, utan kan istället köpa den andra (den som jag redan provat, från samma märke). Så ser den ut: 



    Denna klänning är alltså väldigt lik klänningen ovan, som jag förälskat mig i. Och denna har jag provat i butiken, eftersom den andra inte fanns i butik! Och jag tänker att om jag gillade modellen på denna så borde jag gilla den andra också. Och om jag mot förmodan inte skulle gilla den andra lika mycket i verkligheten så kan jag ju alltid köpa denna istället! Dom sa att det var ok. 
Svar på tråden Orientaliskt bröllop