• goli

    Orientaliskt bröllop

    Hej!

    Tänkte att detta skulle bli en samlingsplats för alla med frågor samt erfarenheter av allt som har med orientaliska bröllop att göra: lokal, orientalisk buffé, sofreh aghd, vigsel mm mm.

    Välkomna!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-12-13 12:57
    Vi som planerar bröllop i denna tråd är:

    Pagnie (13 juli 2013)
    Kitkät (27 september 2013)
    TS (3 augusti 2013)

    Men vi välkomnar fler så joina oss gärna!

  • Svar på tråden Orientaliskt bröllop
  • Juventina
    kitkät skrev 2013-02-20 21:54:19 följande:
    Föresten Juventina,
    Vad får ni betala för inbjudningskorten styck? Vi har inte heller beställt inbjudningskort ännu.
    Dom kort vi beställt kostar 45 kr/st. Hon beställer även en specialdesignad stämpel till oss som kostar 300 kr. Man måste vara ute i god tid med korten för det tar upp till 8 veckor att få levererade. Jag tycker att det är fint att ha samma serie. Vi kommer behålla stämpeln och använda den till annat också.
  • Lavelii

    Goli: tack för tipset! Kollade nyss upp den. Jättefin verkligen! konstigt att man missat den :-/ Men mitt hjärta slår fortfarande för Hallunds ) Kitkät: såg helt fel. Alldeles för trött efter en lång dag på jobb! Ja, jag tror också de! När jag frågade honom om alternativ för blombuketten så säger vi båda "kristallkrona" samtidigt så det känns väl bra att vi har lite samma tankar haha... Hoppas bara det ser fint ut! men det tror jag. Håller med dig när det kommer till panorama...deras tak är superfint som det är. Det är synd att täcka det! Jag försökte ringa dem idag men fick inte tag på dem. Jag fick nämligen höra för ett tag sen att de inte är verksamma längre så jag skippade helt att ringa dem! men var där på bröllop för 2 år sen tror jag och minns fortfarande hur vackert och bra det var!! Så nu tänker jag att man ju faktiskt kan kolla upp dem...även om vi är mer eller mindre 100% säkra på hallunda. Vi kommer nog ta 12. Vissa är onödiga ja. Men vi ska väl dit om någon vecka med min kusin (som har smaklökar och koll på "vår" mat som ingen jag känner haha) och provsmaka och sedan välja ut de 12 vi vill ha eller lägga in önskemål om det är något vi tycker fattas som vi vill ha. Tyckte det var synd att man inte kunde välja annat kött än oxfilé, fläskfilé eller kycklingfilé dock :-/ Vad kommer ni ha som huvudrätt?

  • kitkät

    Lavelii,
    Panorama är visst fortfarande verksamma, men dom har bytt ägare! Konstigt dock att du inte har fått tag på dom. 
    Jag tycker absolut att ni ska prata med dom på Panorama också, även fast ni mer eller mindre har bestämt er för Hallundas festvåning. Det är alltid bra att kolla olika alternativ, se över priser etc.

  • Lavelii

    Kitkät, ja men precis! Ska försöka ringa dem imorgon igen. Har ringt dem tidigare också och inte fått svar. Jag minns inte om jag frågat eller om du kanske skrivit de innan men ska ni ha sångare och i så fall vem?

  • kitkät

    Vi ska ha sångaren Bashar Yuhanon & en svensk Dj - eftersom det blir ett syrianskt/svenskt bröllop. 

  • Mustikka
    Juventina skrev 2013-02-20 20:59:03 följande:

    Hej Mustikka ! DJ samer var redan upptagen det datumet men han var riktigt trevlig och ville hjälpa oss hitta annan dj som han kände.


    Det finns högtalare på panorama man kan hyra för 1000 kr så då behöver inte djn släpa med sig så mycket dit.


    Oj vad synd, han är ju väldigt duktig. Tar dj ninor 8000 något?? han tog ju 5000 för inte så länge sen. Aja han är ju populär. Det är inte alldeles för dyrt jämfört med sångare. Vem valde ni då? =D
    Vad skönt, Mona lisa hade inte sina egna så det blir ganska komplicerat när man måste börja hyra dem från olika bolag osv om inte sångarna lr djn har egna. 
  • Lavelii

    Okej... Har nog aldrig hört honom. Bott så långt bort från syrianska civilisationen hela livet att jag enbart känner till Josef Özer, Tomas Demir och Pascal typ haha... Funderar också på om vi ska lägga till en dj dock. Lite variation... Men jag vet inte alls om det är lönt för vår del...

  • Mustikka

    Kitkät och Golo
    OMG ni skulle se min hysteri just nu haha jag trode på allvar att det var något fel på mig. Har samma beslutsångest och killen blir skit irriterad, får inte komma med och handla längre haha! Säger alltid till honom att välja och nu får jag beslutsångest över Mona lisa, fick ju beslutsångest med klänningen också, fast den var ju stor också. Får väl vara lite som Goli och försöka komma över det Solig

    Kitkät måste snacka med Mona lisa angående deras gardiner. Sist jag nämnde att täcka taket med tyg, det ser ju faktist finare ut än diskobollen, och han sa att det förstör taket om de lägger upp det. typ omöjligt. I mina öron låter det som lathet! Om de förstörde taket skulle väl ingen bry sig. Får se vad dem säger när de svarar.

  • kitkät

    Lavelii,
    Bashar Yuhanon är världsklass! Jag har alltid drömt om att just han ska sjunga på mitt bröllop. Så en dröm har gått i uppfyllelse kan man säga :) 

    Är ni syrianer från Turkiet eller Syrien? Vi är från Syrien, eller ja, mina föräldrar. Jag är född i Sverige. Så vi pratar arabiska och därför var det viktigt för mig att ha en sångare som sjunger både på arabiska och syrianska.  

Svar på tråden Orientaliskt bröllop