• goli

    Orientaliskt bröllop

    Hej!

    Tänkte att detta skulle bli en samlingsplats för alla med frågor samt erfarenheter av allt som har med orientaliska bröllop att göra: lokal, orientalisk buffé, sofreh aghd, vigsel mm mm.

    Välkomna!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-12-13 12:57
    Vi som planerar bröllop i denna tråd är:

    Pagnie (13 juli 2013)
    Kitkät (27 september 2013)
    TS (3 augusti 2013)

    Men vi välkomnar fler så joina oss gärna!

  • Svar på tråden Orientaliskt bröllop
  • goli

    then you are all set! själv ska jag bara ha örhängen och kanske armband. Har inte hittat något än men det lär nog fixa sig senare. Ska börja med att fixa klänningen under jullovet, ser fram emot det!

  • Pagnie
    goli skrev 2012-12-03 22:45:38 följande:
    then you are all set! själv ska jag bara ha örhängen och kanske armband. Har inte hittat något än men det lär nog fixa sig senare. Ska börja med att fixa klänningen under jullovet, ser fram emot det!
    ja men eller hur. Undra vad jag ska leta nu. funderar på att leta efter en slöja på ebay. undra om man kan hitta någon bra där. vad tror du?
    Ja klänning är ju det roligaste.
  • kitkät

    Pagnie, 
    Vet ni vem Dj:n är, som Olles krog ska anlita åt er? Har ni hört honom? 
    Jag tycker att dina ringar var för sig är fina, men tillsammans så blir det alldeles för mycket kaka på kaka, för min smak. Eftersom din förlovningsring (det är väl den med blå sten?) är rätt så maffig, så hade jag valt något enklare till den, bara för att framhäva den ännu mer. Den första ringen på fingret, med små diamanter uppe & nere tycker jag är fin till din förlovningsring, men den översta ringen med diamanter runt hela ringen tycker jag är för mycket. 
    Jag gillade tyvärr inte kombinationen. Hoppas du inte tar illa upp, men jag är alltid ärlig. Det kan du lita på nu. 
    Men det är du som ska ha ringarna och så länge du känner att det är fint, så kör på det! 

    Goli, 
    Krya på dig, hoppas du känner dig bättre snart! Din ring var jättesöt! Är det en mittsten och sen smådiamanter på ena halvan? 

    Min fästman friade inte till mig, utan vi pratade om det tillsammans. Vi hade en förlovningsfest med hans & min familj. Och då satte vi på våra ringar, inför dom. Våra famjer kommer väldigt bra överens och har kul ihop! I år ska hans familj fira nyår hos mina föräldrar tillomed!  

     

  • kitkät

    Jag ser att ni diskuterar smycken. Eftersom jag vill ha axelband på min klänning, så vill jag inte ha halsband. Känns som det blir för mycket. Jag ska ha ett par enkla diamantörhängen som jag fick av min fästman när jag fyllde år och ev. ett armband till! Men det har jag inte ens börjat tänka på än. 

  • Pagnie
    kitkät skrev 2012-12-03 23:09:09 följande:
    Pagnie, 
    Vet ni vem Dj:n är, som Olles krog ska anlita åt er? Har ni hört honom? 
    Jag tycker att dina ringar var för sig är fina, men tillsammans så blir det alldeles för mycket kaka på kaka, för min smak. Eftersom din förlovningsring (det är väl den med blå sten?) är rätt så maffig, så hade jag valt något enklare till den, bara för att framhäva den ännu mer. Den första ringen på fingret, med små diamanter uppe & nere tycker jag är fin till din förlovningsring, men den översta ringen med diamanter runt hela ringen tycker jag är för mycket. 
    Jag gillade tyvärr inte kombinationen. Hoppas du inte tar illa upp, men jag är alltid ärlig. Det kan du lita på nu. 
    Men det är du som ska ha ringarna och så länge du känner att det är fint, så kör på det! 

    Goli, 
    Krya på dig, hoppas du känner dig bättre snart! Din ring var jättesöt! Är det en mittsten och sen smådiamanter på ena halvan? 

    Min fästman friade inte till mig, utan vi pratade om det tillsammans. Vi hade en förlovningsfest med hans & min familj. Och då satte vi på våra ringar, inför dom. Våra famjer kommer väldigt bra överens och har kul ihop! I år ska hans familj fira nyår hos mina föräldrar tillomed!  

     
    oh it´s alive. :P
    Trevligt att se att du lever kitkät. alltid kul att höra från dig. Ja jag förstår precis hur du menar faktiskt. men fan jag älskar bling bling och jag gillar att det är mycket. lite som vårt bröllop kommer bli. haha. Nej men jag tror att för många kan det bli lite mycket men för andra så är det perfekt. jag har inte helt bestämt mig men det känns ändå rätt känner jag nu.

    Ja Dj:en var ett krav som vi hade och som står i vårt kontrakt. Så vi hade redan bestämt då att vi ska ha dj poria på vårt bröllop. Sambon tycker om honom så det blev bra. och sköter han sig inte så är det nog säkert mer än en iranier som gärna tar över dj båset skulle jag tro. haha.
    Men vi ska ju prata med honom också och se till så han tar med lite låtar vi vill ha också.
    och som sagt dawoul zurna skulle dom ta tag i och fixa. Så nu är jag liiiite lugnare i alla fall. ska dock ringa dom någon dag snart igen och kolla det här med fotografer. dock är jag inte lika orolig över det då vi har bokat en till också.
    Bilen måste jag nog kolla också kom jag på nu. haha

    ja men alla sätt är bra utom dom dåliga. Så skönt att era familjer kommer överens. tycker det är väldigt viktigt. blir så jobbigt annars kan jag tycka. hade ni en bra förlovningsfest då?
  • Pagnie
    kitkät skrev 2012-12-03 23:12:33 följande:
    Jag ser att ni diskuterar smycken. Eftersom jag vill ha axelband på min klänning, så vill jag inte ha halsband. Känns som det blir för mycket. Jag ska ha ett par enkla diamantörhängen som jag fick av min fästman när jag fyllde år och ev. ett armband till! Men det har jag inte ens börjat tänka på än. 
    ja det är inte en sak man ska tänka på inte. det blir en hel del saker som måste tas med i beräkningen. Men sant det du säger att du behöver nog inget halsband då. jag har ju inga axelnband så jag tror att det blir tomt om jag inte har det. dock har jag ju en massa bling bling på korsetten men halsbandet är ju rent och inget bling så det går nog bra ihop.

    jag håller nu på att kolla efter korsett. men frågan är om man kanske ska vänta med det tills man har fixat med klänningen. ska försöka sy in den i mars tänkte jag. Det blir nog lagom. Hoppas bara att man får plats med en liten mage bara om man nu lyckas med bebis på en gång. men det borde man väl om man har snörning i ryggen tycker jag.
  • Pagnie
    goli skrev 2012-12-03 21:01:33 följande:
    Vad fin, Pagnie! År det bara jag eller är det tre ringar på bilden? Tycker om den blåa stenen, speciellt!

    en bild på min ring


    okej Goli detta kanske är en yrkesskada men gud vilken fin ven du har där. där skulle det inte vara några som helst problem att sätta en PVK. Man blir ju allt lite sugen.
  • kitkät

    Pagnie, 
    Ja, men det är precis som du säger - det jag tycker är snyggt, kanske du tycker är fult och vice versa. Så man ska gå efter det man själv anser är snyggt. Du kanske skulle tycka att min ring är för enkel, medan den för mig är precis lagom. Och jag tycker tre ringar är alldeles för mycket, men för dig är det snyggt. Så kör på det om det känns rätt!

    Vad skönt att det känner en lättnad nu. Varför frågade du inte om kameramannen när du ändå ringde idag?

    Vår förlovningsfest var jättekul! Vi var hos mina föräldrar, dom hade hyrt en lokal. Vi åt god syriansk/libanesisk mat (från cateringfirma), drack, umgicks och dansade till 4 på natten, haha! 

     

  • kitkät

    Nu har jag mejlat ett av konditorierna som Panorama samarbetar med och frågat om cupcakestårta. Nu ska jag mejla det andra stället! Hoppas jag får svar imorgon! Jag tycker inte om att ringa, har någon form av telefonfobi. 

  • Pagnie
    kitkät skrev 2012-12-03 23:36:57 följande:
    Pagnie, 
    Ja, men det är precis som du säger - det jag tycker är snyggt, kanske du tycker är fult och vice versa. Så man ska gå efter det man själv anser är snyggt. Du kanske skulle tycka att min ring är för enkel, medan den för mig är precis lagom. Och jag tycker tre ringar är alldeles för mycket, men för dig är det snyggt. Så kör på det om det känns rätt!

    Vad skönt att det känner en lättnad nu. Varför frågade du inte om kameramannen när du ändå ringde idag?

    Vår förlovningsfest var jättekul! Vi var hos mina föräldrar, dom hade hyrt en lokal. Vi åt god syriansk/libanesisk mat (från cateringfirma), drack, umgicks och dansade till 4 på natten, haha! 

     
    ja men precis. smaken är som baken du vet. ;) nej men tre ringar är nog mycket för ganska många men jag har så långa och smala fingrar så det ser inte så mycket ut när man har dom på sig sen. Det är ju en klar fördel. om jag tar dom här tre så blir ringen exakt 1 cm. så egentligen när man tänker så är det ju faktiskt inte så mycket.

    ja men verkligen. haha jadu jag vet inte, kom nog på det i efterhand. men det är lugnt jag har ingen telefonfobi så jag kan ringa och vara på honom lite till. inga problem du vet. jag kommer vara en ihärdig och jobbig brud. haha.

    åh det låter roligt. :D

    Jag funderar nu över nästa problem. frågan är den om jag behöver något löshår eller inte. hur ska jag kunna bestämma det?
Svar på tråden Orientaliskt bröllop