• goli

    Orientaliskt bröllop

    Hej!

    Tänkte att detta skulle bli en samlingsplats för alla med frågor samt erfarenheter av allt som har med orientaliska bröllop att göra: lokal, orientalisk buffé, sofreh aghd, vigsel mm mm.

    Välkomna!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-12-13 12:57
    Vi som planerar bröllop i denna tråd är:

    Pagnie (13 juli 2013)
    Kitkät (27 september 2013)
    TS (3 augusti 2013)

    Men vi välkomnar fler så joina oss gärna!

  • Svar på tråden Orientaliskt bröllop
  • Pagnie

    lite dåligt ljus och så där så det gnistrar inte lika mycket på kort men ja ni ser själva grejen i alla fall.
    Det vart nog ännu snyggare när man tog två olika ringar. dock var dom jag testade lite små så fick testa på lillfingret. haha
    har ni bestämt vigselringar än?


  • Pagnie
    goli skrev 2012-12-03 20:39:39 följande:
    haha, joooo erkänn nu... du bara sitter här dag ut o dag in o hoppas att jag ska logga in o skriva ngt till dig! Flört

    vad hände där egentligen? okej nu rör jag ihop det helt. men skulle inte du ha 3 ringar? eller e jag helt borta? bilder, bilder, bilder! vill se! Skrattande
    haha la precis upp en. kolla. yes jag ska ha tre. en förlovning och en för den kristna vigseln och en för den persiska. hur ska du ha det? hur ser era förlovningsringar ut då?
  • goli

    Vad fin, Pagnie! År det bara jag eller är det tre ringar på bilden? Tycker om den blåa stenen, speciellt!

    en bild på min ring



    har tyvärr ingen bättre bild än denna. i och med att vi tillhör stenåldern så har vi  inga flashiga mobiler än heller så man bara kan knäppa lite bilder o trolla fram dem på skärmen. Men bådas ringar är väldigt enkla, vitt guld, och min har en diamant. ena halvan av ringen är matt o den andra halvan slät. vi ville båda ha lite enklare ringar eftersom vi inte är mycket för bling bling. hade tänkt att ha en till ring för vigseln men tror att jag istället vill ha på lite fler diamanter på min förlovningsring istället, ungefär så det formar ett V. då blir det lite mer bling åtminstone!
  • Pagnie
    goli skrev 2012-12-03 21:01:33 följande:
    Vad fin, Pagnie! År det bara jag eller är det tre ringar på bilden? Tycker om den blåa stenen, speciellt!

    en bild på min ring


    har tyvärr ingen bättre bild än denna. i och med att vi tillhör stenåldern så har vi  inga flashiga mobiler än heller så man bara kan knäppa lite bilder o trolla fram dem på skärmen. Men bådas ringar är väldigt enkla, vitt guld, och min har en diamant. ena halvan av ringen är matt o den andra halvan slät. vi ville båda ha lite enklare ringar eftersom vi inte är mycket för bling bling. hade tänkt att ha en till ring för vigseln men tror att jag istället vill ha på lite fler diamanter på min förlovningsring istället, ungefär så det formar ett V. då blir det lite mer bling åtminstone!
    åh men din ring var ju jättefin. det jag ser av den i alla fall. ;)

    Ja jag älskar den blå men den såg lite matt ut på den här bilden. men jaja. haha. Jo det är tre ringar. var ju det jag tänkte ha i alla fall. Så jag tror dessa blir jättebra.
    Vad tror du goli?
  • goli

    tycker de passar jättebra ihop. satt länge o tittade på bilden o försökte klura ut om det var en ring eller två eller tre. Till slut gissade jag på tre, hahaha! så det e väl ett bra tecken att jag trodde att det bara var en? Skrattande imponerande att du lyckades hitta tre som passar så bra ihop!

  • Pagnie
    goli skrev 2012-12-03 21:25:59 följande:
    tycker de passar jättebra ihop. satt länge o tittade på bilden o försökte klura ut om det var en ring eller två eller tre. Till slut gissade jag på tre, hahaha! så det e väl ett bra tecken att jag trodde att det bara var en? Skrattande imponerande att du lyckades hitta tre som passar så bra ihop!
    haha eller hur. jag tycker det vart jättefint så det blir nog dom nu när jag har hittat dom så billigt. :P fick tag i olles krog idag också och dom har fixat dj:en till oss och dawoul zurna skulle han fixa med i veckan. skit bra att det händer lite grejer.
  • Pagnie
    goli skrev 2012-12-03 21:48:22 följande:
    vad härligt! skönt att pricka av grejer från den oändliga listan, eller hur?
    eller hur men jag har inte köpt dom än. men hittade ju örhängena också. billiga dessutom. ;)
  • goli

    hahaha! ring- check! örhängen- check! ska du inte ha armband o halsband oxå när du ändå håller på? Flört men det låter ju på dig som att du har bestämt dig o det e i princip samma sak som att ha köpt prylarna! vi tjejer funkar så!

  • Pagnie
    goli skrev 2012-12-03 22:13:36 följande:
    hahaha! ring- check! örhängen- check! ska du inte ha armband o halsband oxå när du ändå håller på? Flört men det låter ju på dig som att du har bestämt dig o det e i princip samma sak som att ha köpt prylarna! vi tjejer funkar så!
    haha okej men det har jag nog i alla fall. Nej halsband har jag ju, ska ha farmors gamla och sen armband vet jag inte om jag ska köpa eller ha det som jag fick i examenspresent av svärmor i vitguld. Kanske lite mer blingbling men jag vet inte. för det är en enkel kedja bara.
Svar på tråden Orientaliskt bröllop