• goli

    Orientaliskt bröllop

    Hej!

    Tänkte att detta skulle bli en samlingsplats för alla med frågor samt erfarenheter av allt som har med orientaliska bröllop att göra: lokal, orientalisk buffé, sofreh aghd, vigsel mm mm.

    Välkomna!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-12-13 12:57
    Vi som planerar bröllop i denna tråd är:

    Pagnie (13 juli 2013)
    Kitkät (27 september 2013)
    TS (3 augusti 2013)

    Men vi välkomnar fler så joina oss gärna!

  • Svar på tråden Orientaliskt bröllop
  • kitkät

    Haha, ja det känns skönt nu. Dumt att jag inte kom på det innan, då hade jag sluppit oroa mig för det. 

    Ja, jag tycker du ska vara på! Jag vill gärna ha dawol & zurna också, hittade tre spelmän som spelar tillsammans. Dem är syrianer också. Mejlade dom, men har fortfarande inte fått något svar... Och det var typ två veckor sedan. Är det dawol & zurna du menar med "kurdiska spelmän"? 
     

  • Pagnie
    kitkät skrev 2012-12-03 00:54:35 följande:
    Haha, ja det känns skönt nu. Dumt att jag inte kom på det innan, då hade jag sluppit oroa mig för det. 

    Ja, jag tycker du ska vara på! Jag vill gärna ha dawol & zurna också, hittade tre spelmän som spelar tillsammans. Dem är syrianer också. Mejlade dom, men har fortfarande inte fått något svar... Och det var typ två veckor sedan. Är det dawol & zurna du menar med "kurdiska spelmän"? 
    ja men precis det är samma som jag menar men det är lättare att skriva spelmän. haha. jag är bara lite lat. ;) börjar nog bli trött. haha.
  • kitkät

    Men har Olles krog spelmän som dom samarbetar med? Jag kanske ska fråga Panorama om det också i så fall. 

     

  • Pagnie
    kitkät skrev 2012-12-03 01:08:29 följande:
    Men har Olles krog spelmän som dom samarbetar med? Jag kanske ska fråga Panorama om det också i så fall. 

     
    ja dom hade tydligen några som dom kunde hjäpa oss att kontakta. dom skulle fixa fram ett nummer sa dom i alla fall. vi hittade ju bara ett enda par spelmän men dom var libaneser så det gick ju  inte för sig vet du.
  • goli

    hej flickor! nu har jag suttit o läst era inlägg så jag håller mig uppdaterad på vad som sker. Pagnie, riktigt härlig kille du har hittat där! Vad gullig han e! O cilket underbart frieri. När du skrev om frieriet kom jag på att det har jag aldrig frågat er om, hur ni blev friade till.

    Jag o fästmannen diskuterade om det skulle bli ett överraskningsfrieri men det blev ett traditionellt persiskt frieri istället. Blir ju inte mycket till överraskning när man pratar om det jämt, haha! Men jag ville gärna att våra föräldrar skulle vara involverade så han o hans föräldrar kom hela vägen från Lund till Sthlm över en helg o bad om min hand. Det var en helt underbar dag, allt klickade vädermässigt plus att våra föräldrar klickade oxå. Det var jag mest orolig över eftersom det var första gången våra föräldrar träffades.

    Kitkät, hur gjorde ni?

    Vill bara säga till i förväg att jag kanske inte kommer vara så aktiv i skrivandet idag. E jättesjuk så tyck synd om mig! Kraxar som en kråka när jag försöker prata och hade feber inatt, har inte sovit många timmar. Och nu e jag helt slut efter att ha skrivit detta!

  • Pagnie
    goli skrev 2012-12-03 15:54:15 följande:
    hej flickor! nu har jag suttit o läst era inlägg så jag håller mig uppdaterad på vad som sker. Pagnie, riktigt härlig kille du har hittat där! Vad gullig han e! O cilket underbart frieri. När du skrev om frieriet kom jag på att det har jag aldrig frågat er om, hur ni blev friade till.

    Jag o fästmannen diskuterade om det skulle bli ett överraskningsfrieri men det blev ett traditionellt persiskt frieri istället. Blir ju inte mycket till överraskning när man pratar om det jämt, haha! Men jag ville gärna att våra föräldrar skulle vara involverade så han o hans föräldrar kom hela vägen från Lund till Sthlm över en helg o bad om min hand. Det var en helt underbar dag, allt klickade vädermässigt plus att våra föräldrar klickade oxå. Det var jag mest orolig över eftersom det var första gången våra föräldrar träffades.

    Kitkät, hur gjorde ni?

    Vill bara säga till i förväg att jag kanske inte kommer vara så aktiv i skrivandet idag. E jättesjuk så tyck synd om mig! Kraxar som en kråka när jag försöker prata och hade feber inatt, har inte sovit många timmar. Och nu e jag helt slut efter att ha skrivit detta!
    ja han är nog en keeper tror jag så jag får nog hålla fast i honom hårt. jag släpper inte i första taget. men ja där fick du veta våran historia i alla fall. han friade 15 maj och vi hade vår förlovningsfest den 9 juni.
    Vi hade ju också diskuterat det innan men han överraskade ändå. jag visste inte alls när det skulle ske.

    jag är också glad att våra föräldrar klickade. min mamma är ju lika mycket för andra kulturer som jag är så att jag gifter mig med en iranier är nog det bästa som kunde hända henne. haha

    Nu har jag för övrigt fått tag i olles krog och dom ska fixa med dj:en så att det är bokat och klart och han skulle kolla upp numret till dawoul zurna och ge det till mig. kommer bli awesome det här.

    men goli det är när man är sjuk som man ska sitta och planera bröllop. då har man ju hur mycket tid som helst. haha
  • goli

    haha, tro mig, Pagnie. Vill inget hellre! Jag e bara så otroligt trött o seg o när hjärnan känns som äppelmos är det inte så kul att tentaplugga heller. Har suttit med samma artikel i 3 timmar nu o försökt ta mig igenom den. det värsta är att när jag väl har lyckats så kommer jag inte komma ihåg någonting! Kräks men försöker iallafall!

  • Pagnie
    goli skrev 2012-12-03 20:24:35 följande:
    haha, tro mig, Pagnie. Vill inget hellre! Jag e bara så otroligt trött o seg o när hjärnan känns som äppelmos är det inte så kul att tentaplugga heller. Har suttit med samma artikel i 3 timmar nu o försökt ta mig igenom den. det värsta är att när jag väl har lyckats så kommer jag inte komma ihåg någonting! Kräks men försöker iallafall!
    haha nu får du inte tro att jag sitter här och väntar på dina inlägg för så är det inte. men fan vad kul det är att jag alltid loggar in precis när du skriver. haha
  • Pagnie

    åh flickor jag måste bara få berätta att jag och min kära var på stan idag och så fick vi för oss att leta mina vigselringar. eller ja jag fick ju för mig att bara ha en nu då. men nu gick vi in på albrekts guld och fan jag hittade två helt underbara ringar. och det bästa var att det var rabatt på dom så skulle få båda för ca 13 000. jag ville köpa dom på en gång men sambon sa att jag skulle vänta lite så okej då. erbjudandet gällde fram till jul. men det blir nog så att jag köper dom för dom var perfekta. ska lägga upp en bild sen så får ni se.

  • goli

    haha, joooo erkänn nu... du bara sitter här dag ut o dag in o hoppas att jag ska logga in o skriva ngt till dig! Flört

    vad hände där egentligen? okej nu rör jag ihop det helt. men skulle inte du ha 3 ringar? eller e jag helt borta? bilder, bilder, bilder! vill se! Skrattande

Svar på tråden Orientaliskt bröllop