• goli

    Orientaliskt bröllop

    Hej!

    Tänkte att detta skulle bli en samlingsplats för alla med frågor samt erfarenheter av allt som har med orientaliska bröllop att göra: lokal, orientalisk buffé, sofreh aghd, vigsel mm mm.

    Välkomna!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-12-13 12:57
    Vi som planerar bröllop i denna tråd är:

    Pagnie (13 juli 2013)
    Kitkät (27 september 2013)
    TS (3 augusti 2013)

    Men vi välkomnar fler så joina oss gärna!

  • Svar på tråden Orientaliskt bröllop
  • Pagnie

    haha goli du och din jäkla bröllopsuguide. Ja men medan du sitter där är andra (Jag) på väg från jobbet och vissa andra (Kitkät) precis kommit till jobbet. så nu fick du vackert vara själv en stund.

    Ja men jag håller med dig Kitkät jag har också kontrollbehov och jag tror ärligt talat bara att det är sådana brudar som håller till här. dom andra har nog inte så stort behov av att kontrollera och diskutera allt med andra.
    Men som sagt var på honom. jag ska ringa josef i morgon och se efter vad som händer. jag ska  ha koll på allt. vad det gäller dekorationer så köper jag en del själv också. Sådana här små detaljer som jag känner att jag vill ha. typ berlockerna har jag köpt själv.
    Känner att jag måste diskutera brudbordet med dom nu också. det hade jag nästan glömt bort.

    Min kära man har för övrigt också bokat in oss på ett hotell nu den 15-16 december. jag får bara veta att vi ska till stockholm och att han bokat in oss på hotell. that´s it. mer får jag inte veta. Han har tydligen sparat dessa pengar i hemlighet så de går från någon secret budget som jag inte ens visste om. haha. Här får man höra liksom. så han har någon slags romantisk weekend inplanerad. tacka och ta emot tror jag det kallas va?
    Underbara man.

    kanske ska kolla lite underkläder ja.

  • kitkät

    Goli, 
    Ja, men precis, jag känner att jag behöver känna mig säker på att tårtan blir som jag vill, annars måste jag ordna det på annat håll och då kan jag inte vänta med det till sista sekund! Det var precis samma sak för oss när vi bokade Panorama, vi tänkte inte så mycket på allt. Det var liksom datumet vi ville säkerställa och boka... Vi tänkte att alla detaljer kan vi ta vartefter, men när han sa att vi skulle höras 1 månad innan bröllopet så blev jag lite paff! 
    Jag känner också att jag just nu inte riktigt har koll på något just nu, vill liksom inte vänta med att planera allt vad gäller bröllopsfesten så sent som 1 månad innan. Då ska allt vara klart redan känner jag. Förutom bordsplacering & maten typ.
    Jag tycker att du ska ringa/mejla Danny och förklara er situation ännu en gång - att ni bor utomlands och att ni inte har möjlighet att åka till Sverige närsomhelst och därför måste ni bestämma i förväg när ni kan träffa honom. 

    Igår satt jag och sökte brudbutiker på bröllopsguiden, jag tänkte skriva adresserna till dom i Stockholm/Södertälje, så jag vet vilka jag ska besöka när jag väl är där! Och dom butiker där man kan sy upp en klänning efter önskemål, ska jag mejla till för att få lite prisförslag, så jag vet ungefär vad det kan hamna på. 
    Imorgon & tisdag är jag ledig, så då ska jag försöka göra det faktiskt.  

    Säg till om du hittar någon bra makeup-artist och hårstylist!  

  • kitkät

    Pagnie, 
    Skönt att ni också vet hur det är... Jag får ringa till dom innan jul, så ska jag be om att få träffa konditören så snart som möjligt och diskutera tårtan! 

    Hur vill du ha brudbordet?

    Vad mysigt med hotellvistelse! Du får berätta om er romantiska helg för oss sen! Jag blev nyfiken nu på vad din fästman kan ha hittat på, haha. 

     

  • kitkät

    Men vad dum jag är! Jag kom på att han vi träffade från Panorama talade om för oss vilka konditorier dom samarbetar med, då kan jag väl ringa direkt dit och fråga om vi får komma och provsmaka deras cupcakes? 

  • Pagnie
    kitkät skrev 2012-12-02 23:56:04 följande:
    Pagnie, 
    Skönt att ni också vet hur det är... Jag får ringa till dom innan jul, så ska jag be om att få träffa konditören så snart som möjligt och diskutera tårtan! 

    Hur vill du ha brudbordet?

    Vad mysigt med hotellvistelse! Du får berätta om er romantiska helg för oss sen! Jag blev nyfiken nu på vad din fästman kan ha hittat på, haha. 

     
    jadu bra fråga. men jag vill ha det uppe på scenen och massa blommor uppepå. rosa rosor kanske för det hade vi tänkt att ha  på de andra borden så det blir nog bra om det blir samma. men inga soffor här inte utan ganska normalt så att säga. haha.
    hur har du tänkt det då?

    Ja men precis. grejen med min man är att när han planerar något så blir det ofta väääldigt romantiskt. han är romantisk som en kratta när det kommer vardagsromantik men när det kommer till sådna här saker så kan han faktiskt.
    som vår första alla hjärtans dag. han hade tänt levande ljus i heeela lägenheten, köpt jordgubbar (i februari!!!!) och doppat i choklad. han hade bokat sin kompis som chaufför som åkte och beställde vilken mat jag än ville ha, han hade laddat ner en film jag hade tjatat om att se länge och han hade köpt chokladask i formen av ett hjärta som han ställde i mitten av några ljus som han formade som ett hjärta.

    Sen gjorde han något liknanade alla hjärtans dag efter det med.
    och nu senast så hade han gjort samma sak typ. köpt snittblommor, ljus i formen av ett hjärta, mitt favoritgodis hade han köpt och han kan knappt laga mat men han hade gjort färst pasta med ostsås och falukorv som han hade skärt ut som hjärtan. haha. sen mitt i allt så hade han skrivit en dikt till mig. sååå söt.
    Sen så när jag kom hem från dalarna en gång så stod han i hallen, nyduschad, nystädad lägenhet och höll upp en bukett rosor när jag kom hem. gullunge alltså.

    och sen frieriet då. my god säger jag bara. han hade satt på sig skjorta och slips och grejer. det låg blå rosenblad i heeela lägenheten (jag älskar ju blått) värmeljus ööööverallt och sen hade han hängt upp en hel pappervägg där han skrivit massa små beskrivningar på hur mycket han älskade mig. typ "jag älskar dig lika mycket som jorden är stor i mm" osv.
    Sen gick han ju ner på knä och hade någon låång kärleksförklaring som jag knappt mins något av och sedan åt vi på "vår" restaurang där vi hade vår första dejt.

    ja som sagt han KAN om han VILL.

    du kan ju tro att jag är liiiiite nyfiken här. han är alltid så hemlighetsfull när han gör sådant här. men ni ska få höra all about it.
  • Pagnie
    kitkät skrev 2012-12-03 00:00:46 följande:
    Men vad dum jag är! Jag kom på att han vi träffade från Panorama talade om för oss vilka konditorier dom samarbetar med, då kan jag väl ringa direkt dit och fråga om vi får komma och provsmaka deras cupcakes? 
    haha smart.
  • kitkät

    Jag vill hålla brudbordet, precis som alla annan dekoration väldigt simpel och clean. Men jag har inte riktigt bestämt, vill ha blommor på långsidan av bordet, om du förstår vad jag menar, men jag vill inte ha blommor bakom oss! 

    Nu känner jag lite lättnad över konditori-dilemmat. Kom som sagt precis på att vi fick namnen till konditorierna som Panorama samarbetar med! Det är två konditorier, ett i Södertälje & ett i Stockholm. Så jag förstår inte varför jag fick för mig att ringa till Panorama, när jag kan ringa direkt till konditorierna?  
    Fan vad skönt! Det ska jag göra i veckan, ringa till konditorierna direkt! Och jag som oroat mig för ifall jag ska få träffa konditörerna eller inte. Nu kan jag slappna av på den fronten! 

    Vilken romantisk karl du träffat, Pagnie! 

  • kitkät

    Haha ja smart, visst är jag? Jag kom på att vi skrev upp namnen på konditorierna på ett av papprena som vi fick av Panorama med info om vad som ingår i paketet osv. Det ska jag kolla upp när jag kommer hem, så kanske jag kan ringa dit imorgon! 

    Ok, be mig sluta tjata om det nu. Men jag blev plötsligt så glad när jag kom på det! Då finns det ju ingen anledning att oroa sig över tårtan!  

  • Pagnie
    kitkät skrev 2012-12-03 00:19:31 följande:
    Jag vill hålla brudbordet, precis som alla annan dekoration väldigt simpel och clean. Men jag har inte riktigt bestämt, vill ha blommor på långsidan av bordet, om du förstår vad jag menar, men jag vill inte ha blommor bakom oss! 

    Nu känner jag lite lättnad över konditori-dilemmat. Kom som sagt precis på att vi fick namnen till konditorierna som Panorama samarbetar med! Det är två konditorier, ett i Södertälje & ett i Stockholm. Så jag förstår inte varför jag fick för mig att ringa till Panorama, när jag kan ringa direkt till konditorierna?  
    Fan vad skönt! Det ska jag göra i veckan, ringa till konditorierna direkt! Och jag som oroat mig för ifall jag ska få träffa konditörerna eller inte. Nu kan jag slappna av på den fronten! 

    Vilken romantisk karl du träffat, Pagnie! 
    haha vad skönt. då är det bara att ta det lugnt. jag ska tjata på dom vilket konditori dom jobbar med, vilka kameramän jag får välja mellan och vilken florist det är. kan ju vara lite knivigt att få fram pioner i juli dom blommar ju tidigare. men vi får väl se hur dom löser det. ska kolla hur det är med brudbordet också och sen måste vi ha numret till spelmännen. så nu jävlar ska dom få en dryg brud efter sig.

    ja men visst är han. han är underbar min lilla gris. ;)
Svar på tråden Orientaliskt bröllop