• goli

    Orientaliskt bröllop

    Hej!

    Tänkte att detta skulle bli en samlingsplats för alla med frågor samt erfarenheter av allt som har med orientaliska bröllop att göra: lokal, orientalisk buffé, sofreh aghd, vigsel mm mm.

    Välkomna!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-12-13 12:57
    Vi som planerar bröllop i denna tråd är:

    Pagnie (13 juli 2013)
    Kitkät (27 september 2013)
    TS (3 augusti 2013)

    Men vi välkomnar fler så joina oss gärna!

  • Svar på tråden Orientaliskt bröllop
  • goli

    ingen aning, svårt att veta när det finns så många make-up artister med så många olika priser. det bästa är väl att se exempel på hur de har sminkat innan o jämföra med priset sen, tänka efter om man själv tycker det är värt eller ej. själv tycker jag att det helst ska vara under tusenlappen för en sminkning men det e väl inte så lätt att hitta ngn bra för det priset. ska som sagt kolla make-up store.

    Madis, känner igen namnet på butiken, såg annons på bröllopsguiden. tyvärr hann jag själv aldrig dit men det löste sig ändå. Sov nu o vila ut ordentligt. vi väntar med spänning på att få höra er love story sen!

  • goli

    kitkät, förlåt för att jag överger dig nu men måste gå o lägga mig. ska upp tidigt imorgon o tentaplugga. lycka till ikväll, hoppas du hittar ngt bra på bröllopsguiden. o titta så duktig jag var som lyckades hålla mig vaken till halv ett nästan. Godnatt o hörs imorgon!

  • Pagnie

    Hallå vad tror ni om mig egentligen tror ni verkligen att jag sover. Jag är alla gånger mer natt människa än goli så ta det lugnt nu. Haha. Vi har ätit god mat nu och sett på Dexter. Lördags nöje kallas det. Haha. Och visst jag jobbar ihjäl mig men jag ger inte upp än. Kasta in handduken. Aldrig.

  • kitkät

    Pagnie! Jag har aldrig varit gladare över att se dig inne på BT!

    Dig kan jag räkna med, det visste jag. Goli är för gammal helt enkelt.  

  • Pagnie
    kitkät skrev 2012-12-02 00:52:48 följande:
    Pagnie! Jag har aldrig varit gladare över att se dig inne på BT!

    Dig kan jag räkna med, det visste jag. Goli är för gammal helt enkelt.  
    haha. Eller hur. Men nu blev du visst ensam ändå. Sorry. :( blev en filmkväll och såg den nya julkalendern. plus lite dexter. hoppas du klarade dig ändå. Och ja Goli är lite väl gammal för att vara uppe så sent. haha.
    Nej men goli är allt bra ändå.
    Gick natten bra ändå?
  • goli

    hahaha, så fort man e borta så börjar ni prata bakom ryggen på mig... så typiskt! men skönt att det inte var så mycket att ta igen, förutom skitsnacket då!

    vet ni tjejer, pepparkakorna blev totalt misslyckade! det vart inga pepparkakor alls, typ vita runda brända ting... blev alldeles för mycket mjöl o så blev det med adventsfikat. Får nöja oss med julte och lite toffifee till. Men skam den som ger sig. Ska göra nytt försök efter min tenta o då ska jag försöka baka lussekatter oxå, hahaha!

  • kitkät

    Pagnie, jadå. Det gick bra ändå. Jag satt och sökte på olika brudbutiker i Stockholm... Letade också skor på etsy, men hittade inga som var aprikosfärgade. Och så tittade jag på flera avsnitt av Grey's anatomy. Det gör jag varje natt när jag jobbar. Jag har precis börjat följa den serien, sen jag började jobba natt.

    Goli,  
    Men håll dig vaken då, så slipper du att vi snackar skit bakom din rygg! Var mer närvarande så känner du dig mer delaktig! 

    Inatt jobbar jag igen, någon frivillig som tänka sig att ställa upp och hålla mig sällskap?  

  • Pagnie
    goli skrev 2012-12-02 14:21:49 följande:
    hahaha, så fort man e borta så börjar ni prata bakom ryggen på mig... så typiskt! men skönt att det inte var så mycket att ta igen, förutom skitsnacket då!

    vet ni tjejer, pepparkakorna blev totalt misslyckade! det vart inga pepparkakor alls, typ vita runda brända ting... blev alldeles för mycket mjöl o så blev det med adventsfikat. Får nöja oss med julte och lite toffifee till. Men skam den som ger sig. Ska göra nytt försök efter min tenta o då ska jag försöka baka lussekatter oxå, hahaha!
    haha bara att ta nya tag då. Jag ska baka i morgon hade jag tänkt. hihi
  • Pagnie
    kitkät skrev 2012-12-02 15:16:03 följande:
    Pagnie, jadå. Det gick bra ändå. Jag satt och sökte på olika brudbutiker i Stockholm... Letade också skor på etsy, men hittade inga som var aprikosfärgade. Och så tittade jag på flera avsnitt av Grey's anatomy. Det gör jag varje natt när jag jobbar. Jag har precis börjat följa den serien, sen jag började jobba natt.

    Goli,  
    Men håll dig vaken då, så slipper du att vi snackar skit bakom din rygg! Var mer närvarande så känner du dig mer delaktig! 

    Inatt jobbar jag igen, någon frivillig som tänka sig att ställa upp och hålla mig sällskap?  
    va hittade du inget på etsy? det var konstigt. jag som hittar så mkt. du får fortsätta kolla runt då helt enkelt.
    ja jag kanske kan hålla dig sällskap en stund. kommer nog in vid 23 kanske eftersom jag jobbar nu. Men jag är ledig i morgon så en stunds sällskap kan du nog få.

    Du det var fan på tiden att du började följa den. för övrigt måste jag nog se senaste om det kom ut något denna veckan.

    Är det någon utav er som ser nya julkalendern då?

    Föresten, bra sida med fina smycken eller andra ställen. Måste hitta armband och örhängen.
Svar på tråden Orientaliskt bröllop