• goli

    Orientaliskt bröllop

    Hej!

    Tänkte att detta skulle bli en samlingsplats för alla med frågor samt erfarenheter av allt som har med orientaliska bröllop att göra: lokal, orientalisk buffé, sofreh aghd, vigsel mm mm.

    Välkomna!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-12-13 12:57
    Vi som planerar bröllop i denna tråd är:

    Pagnie (13 juli 2013)
    Kitkät (27 september 2013)
    TS (3 augusti 2013)

    Men vi välkomnar fler så joina oss gärna!

  • Svar på tråden Orientaliskt bröllop
  • goli

    hahaha! ja, du det e väldigt sällan jag lyckas hålla mig vaken om nätterna förutom när jag sover till typ halv elva på förmiddagen. Nu sitter vi o tentapluggar så jag ska försöka vara vaken länge..!

    Kollade upp lite priser på just den underkjolen med två ringar o de enda jag hittat kostar typ 700 kr, t o m på nätet. Sen har jag hittat billigare på amerikanska o kinesiska sidor men det kostar ju en del med frakt o tullavgifter. Så därför köper jag härifrån o sedan säljer jag den vidare på blocket eller ngt. Jag bara hoppas hoppas hoppas att det e rätt underkjol till min klänning!

    har du varit inne på brollopsguiden.se? där kan du hitta en massa bra länkar till olika brudbutiker i hela sverige!

    jag har fortfarande inte sett våra inbjudningskort personligen men litar på mina föräldrars smak. ska fixa med dem också under julen! ska bli kul!

  • kitkät

    Bra! Ta en tupplur på eftermiddagen, så kan du hålla dig vaken. Det är viktigt!  

    Tack för tipset, ska kolla bröllopsguiden inatt! 

  • Pagnie

    tack för den dissen då tjejer. ni är så trevliga. ;) Ingen som ville svara på min fråga kanske? :(

  • goli

    hahaha! Pagnie, jag lovar att efter att jag läste ditt inlägg så tänkte jag: shit, det där har jag oxå tänkt på o borde ta tagi. Underklädes-delen, alltså! Men sen tog mitt fiskminne över och ja... men du kan ju ta det som en diss. hellre det än att erkänna att jag e gammal! Död

    Vet faktiskt inte hur jag ska göra med underkläder under klänningen. Funderade på ngt korsettliknande innan men då blir det kanske kaka på kaka iom att klänningen har typ korsettsnörning o inbyggd bh. Fast den inbyggda bh:n ger ändå inte den effekt som jag vill att den ska ge, jag har väldigt väldigt liten byst... obefintlig typ... vilket lefer oss in på underkläder/sovkläder för bröllopsnatten, förutsatt att man lyckas hålla sig vaken då, hahaha! men om man har större byst e det lättare att hitta ngt sexigt, för då blir allt man sätter på sig sexigt!!! men med liten byst e det mkt svårare. vill inte ha överdriven push-up heller, känns så fake då, speciellt som den ändå ska av liksom.

    hur ska ni göra?

  • goli

    vet ni, tjejer, vill bara berätta att idag gjorde jag, för första gången i mitt 30-åriga liv, pepparkaksdeg från scratch. men som med allt annat jag företar mig lyckades jag ändå fucka till det. tror jag iaf. Följde receptet fram till slutet när jag kom till mjöl och knåda degen-biten. Degen blev aldrig deg utan mer lös, klumpig. så jag la till mer mjöl, sen ännu mer o sen lite till. Sen sa min fästman: det kanske e meningen att den ska vara lite lös eftersom den ändå ska stå svalt över natten?

    yup... sådär lite lagom efter att jag lagt till typ 5 dl mer mjöl än det som stod i receptet. Ja, ska bli intressant att se hur de blir imorgon! Skrattande

  • Pagnie
    goli skrev 2012-12-01 21:53:35 följande:
    hahaha! Pagnie, jag lovar att efter att jag läste ditt inlägg så tänkte jag: shit, det där har jag oxå tänkt på o borde ta tagi. Underklädes-delen, alltså! Men sen tog mitt fiskminne över och ja... men du kan ju ta det som en diss. hellre det än att erkänna att jag e gammal! Död

    Vet faktiskt inte hur jag ska göra med underkläder under klänningen. Funderade på ngt korsettliknande innan men då blir det kanske kaka på kaka iom att klänningen har typ korsettsnörning o inbyggd bh. Fast den inbyggda bh:n ger ändå inte den effekt som jag vill att den ska ge, jag har väldigt väldigt liten byst... obefintlig typ... vilket lefer oss in på underkläder/sovkläder för bröllopsnatten, förutsatt att man lyckas hålla sig vaken då, hahaha! men om man har större byst e det lättare att hitta ngt sexigt, för då blir allt man sätter på sig sexigt!!! men med liten byst e det mkt svårare. vill inte ha överdriven push-up heller, känns så fake då, speciellt som den ändå ska av liksom.

    hur ska ni göra?
    okej jag blev dissad helt enkelt. fy fan för er. ;)

    Ja men så är ju min klänning med men jag tror nog att jag kommer ha en korsett under ändå. för precis som du kära goli så är tuttar något jag har brist på. Därav svärmors kommentar om att vi ska åka till iran så jag kan köpa tuttar.
    Ja du fattar haha. Men som sagt det blir nog en korsett under men frågan är vad man ska ha för trosor som är bekvämt hela dagen. det är ett riktigt problem. jag vet inte alls vad som skulle vara skönast. jobbigt.
    Men ja till kvällen/natten där är det ett problem. Man vill ju ha något sexigt nattlinne men som du säger det är snyggare om man har lite byst. Men det finns ju sådana med inbyggd bh i också och dom kan man ju ha. men som du säger man vill ju inte pusha upp för mycket. Nu har väl min man redan sett allt så han vet ju vad han får men ändå. Svårt det där.
    Och mannen är inte till så mycket hjälp han heller. jaja. Man får leta helt enkelt. men jag vet inte vad det finns för alternativ.

    dock tror jag nog att man kanske ska ha en naturfärgad korsett eller något under klänningen för att minimera risken för att något syns igenom.
  • Pagnie
    goli skrev 2012-12-01 21:58:45 följande:
    vet ni, tjejer, vill bara berätta att idag gjorde jag, för första gången i mitt 30-åriga liv, pepparkaksdeg från scratch. men som med allt annat jag företar mig lyckades jag ändå fucka till det. tror jag iaf. Följde receptet fram till slutet när jag kom till mjöl och knåda degen-biten. Degen blev aldrig deg utan mer lös, klumpig. så jag la till mer mjöl, sen ännu mer o sen lite till. Sen sa min fästman: det kanske e meningen att den ska vara lite lös eftersom den ändå ska stå svalt över natten?

    yup... sådär lite lagom efter att jag lagt till typ 5 dl mer mjöl än det som stod i receptet. Ja, ska bli intressant att se hur de blir imorgon! Skrattande
    haha du är duktigt du. jag skulle ju också behöva baka men nu har jag som sagt helvetesveckor på jobbet så lika bra att försöka vara effektiv och plugga när man väl är hemma.
    sen finns det alltid något gott på jobbet. igår kom man dit och såg massa påsar fulla med lussekatter. såååå gott.
  • goli

    hahaha! ingen brist på ärlighet från din svärmor, inte! Oroa dig inte, litar på att våra byst kommer växa under graviditeten o sen tänker jag amma ungarna tills de e minst 10 år gamla så de förblir stora, hahaha!

    jag satt o kollade in lite underkläder på nätet, eller bonprix.se för att vara mer specifik. och tappade verkligen lusten efter ett tag för alla där är så äckligt perfekta med sina platta magar o stora jävla tuttar, hahaha! man kanske ska googla: "sexiga underkläder för tjejer med liten byst"?

    när det gäller trosor så tycker jag det är sexigare med briefs än string, faktiskt. Plus att det e så mkt bekvämare. inte såna som går högt upp på magen, utan lite mindre o inte så långa "ben" eller hur man nu ska säga. Har de lite spets så blir det extra fint. Så det kan man alltid ha! Kommer jag nog ha under klänningen också. Eller menar du ngt annat som jag inte alls har tänkt på?

  • Mandis

    Kitkät, tack det var en helt underbar dag =). På morgonen när vi vaknade regnade det så då var jag helt säker på att det skulle fortsätta hela dagen men precis när vi skull börja fota sprack det upp och det höll i sig resten av dagen som tur var!! Vi hade både vigseln och festen på ett ställe som heter Vår Gård i Saltsjöbaden =)

Svar på tråden Orientaliskt bröllop