• goli

    Orientaliskt bröllop

    Hej!

    Tänkte att detta skulle bli en samlingsplats för alla med frågor samt erfarenheter av allt som har med orientaliska bröllop att göra: lokal, orientalisk buffé, sofreh aghd, vigsel mm mm.

    Välkomna!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-12-13 12:57
    Vi som planerar bröllop i denna tråd är:

    Pagnie (13 juli 2013)
    Kitkät (27 september 2013)
    TS (3 augusti 2013)

    Men vi välkomnar fler så joina oss gärna!

  • Svar på tråden Orientaliskt bröllop
  • Pagnie
    kitkät skrev 2012-11-30 14:33:40 följande:
    Men prata med Josef om vilka filmare som ingår, sen kan ni ju besöka deras ateljé, då kan ni se om dom verkar bra. Vi fick visitkort till dom filmkamera-team som ingår i paketet hos Panorama och så får vi själva kontakta dom om vi vill träffa dom för att sedan bestämma oss för vilka vi vill anlita. 
    Så kan ni väl också göra?

     
    ja jag ska nog ringa honom på måndag så får vi se vad han säger. för det är ju dags att köra igång känner jag.
  • Pagnie
    Mandis skrev 2012-11-29 21:43:21 följande:
    Min klänning och min man ;)


    du hade verkligen en underbar klänning. jag har ungefär samma modell på min. har du en vit eller en ivory? Det är nu vansinnet börjar känner jag haha. Nej sevetterna ska inte vara elfenben dom ska vara ivory. haha
  • Pagnie

    jaha undra vad som blir nästa steg då flickor? Jag vet inte alls vad jag ska ta tag i nu. ja när vi åker till stockholm så blir det ju slöja och underkjol men annars då?
    Man kanske ska ta tag i smycken? Hur har ni fixat med det?

    Jag har ju halsbandet som min farmor fick i morgongåva men armband och örhängen behöver jag ju. och sen underkläder kanske? Och sovkläder till bröllopsnatten. Det är kanske sådant som man ska ta tag i. Det låter ju rätt roligt att hitta. Har ni hittat detta än?

  • goli

    Oooooh my gooood!!!!! Här är man borta ett litet litet tag o vips så har man typ 500 inlägg att ta igen... Hahahaha! Bra jobbat, tjejer! Tycker vi ska försöka slå rekord i vår tråd på BT! Skrattande

    Mandis, otroligt vacker klänning, otroligt vacker plats och OTROLIGT VACKER OCH NATURLIG BRUD!!!! Verkligen strålar om dig på fotona!

  • goli

    okej, Kitkät. nu har jag letat o letat o kollat in en massa gator på googlemaps, haha, för att se om jag känner igen ngt ställe. Iaf, tror att jag har hittat den o den heter Bröllopsarenan och ligger på Hornsgatan 87. Den ser inte ut som jag minns den men jag känner igen klänningarna iaf! de har en sida på facebook oxå som du kan kolla in!

  • kitkät

    Tack goli, du är guld! 

    Jag kikade in på deras facebook-sida, men jag tycker inte att någon av klänningarna är särskilt fina. Men om dom kan sy upp där, så är det värt att göra ett besök där ändå. 

  • goli
    kitkät skrev 2012-12-01 01:59:43 följande:
    Tack goli, du är guld! 

    Jag kikade in på deras facebook-sida, men jag tycker inte att någon av klänningarna är särskilt fina. Men om dom kan sy upp där, så är det värt att göra ett besök där ändå. 
    nej, jag tyckte inte heller om deras klänningar men jag tittade på materialet o det var äkta o bra iaf. Designen var inte fin men de kan sina grejer! Du kan alltid maila dem o visa bilderna på de två klänningar du vill kombinera. Om de ger dig ett bra pris kan det vara värt ett besök annars kan du ju bara stryka dem från listan. Tänkte själv maila dem o fråga hur mycket de tar för att sy på ärmar på min klänning. Får se vad de säger!
  • goli

    Igår var jag inne i en polsk brudbutik o beställde en underkjol för ca 400 kr. Kommer om en vecka! Sen tänkte jag att jag alltid kan sälja den vidare på blocket!

  • kitkät

    Ja, det kan jag göra. Jag säger till när jag mejlat dom och fått svar!  

    Vad kostar underkjolar i Sverige ungefär?

    Nästa steg för oss är inbjudningskorten. Jag har hittat några fina på calligraphen, men dom är så dyra!
    Får se hur vi gör med det, om vi försöker hitta billigare alternativ eller kör på det!

    Jag jobbar natt idag, så då ska jag sitta och surfa runt på olika brudbutiker i Stockholm.

    Håller ni mig sällskap inatt?  

Svar på tråden Orientaliskt bröllop