• goli

    Orientaliskt bröllop

    Hej!

    Tänkte att detta skulle bli en samlingsplats för alla med frågor samt erfarenheter av allt som har med orientaliska bröllop att göra: lokal, orientalisk buffé, sofreh aghd, vigsel mm mm.

    Välkomna!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-12-13 12:57
    Vi som planerar bröllop i denna tråd är:

    Pagnie (13 juli 2013)
    Kitkät (27 september 2013)
    TS (3 augusti 2013)

    Men vi välkomnar fler så joina oss gärna!

  • Svar på tråden Orientaliskt bröllop
  • goli

    Mandis, tack för tipsen! jag funderade själv på allmänmedicin innan just pga att det är så brett område men problemet e att jag föredrar sjukhusmiljö. så jag har funderat mkt på akutmedicin och nu när vi har en kurs i det så är jag helt såld! Akutläkare, det ska jag fan bli! Sen har kära Pagnie oxå gjort reklam för att jobba på akuten, hon e syrra på akuten o tycker det e jättekul.

    Eskilstuna har vi oxå pratat om, har hört fina rekommendationer. Just Katrineholm valde vi bort för att vi inte orkar pendla, precis som du sa, hahhaha!

    Vad roligt, vore jättesnällt om du vill lägga upp bilder sen! Var ligger det här stället bangs och får man fråga hur mycket make-up och håret gick på?

  • goli
    Pagnie skrev 2012-11-29 18:52:44 följande:
    men dom här oskarfoto? är dom bra? jag funderar på att hitta en egen flmare och så men jag vet inte. vad kostar
    dom och vad får man gör det? Goli? Kitkät?
    Pagnie, vi ringde o snackade med han på oscarsfoto vilket inte var det lättaste härifrån med dålig förbindelse o allt. Men han verkade jättetrevlig, inte så jättebra svenska, men väldigt hjälpsam o de har fina foton på sin hemsida. Har du kollat in den? Sen minns jag tyvärr inte vad han sa för pris men han ville att vi skulle komma in på hans ateljé o titta på hans album mm. Kitkät kanske har bättre koll på priset?

    Oftast finns det många olika paket och jag tror att de skräddarsyr efter ens eget behov. men de brukar ställa upp med fotografer för porträttfoton samt filmare för festen osv. Sen kan man få olika album, DVD-kopior av redigerat material osv osv. Men kolla deras hemsida om du inte har gjort det. Och som sagt, priset kan man nog alltid diskutera med dem på plats!
  • Pagnie
    Mandis skrev 2012-11-29 19:04:39 följande:
    Pagnie, jag hade också mycket listor och man behöver såklart inte ha så..det blir ju säkert bra ändå. Fördelen med alla listor och all nogrannhet var att jag kunde slappna av på själv bröllopsdagen, då släppte jag allt och litade på att allt skulle bli precis som vi hade tänkt oss...och det blev ju nästan så =).

    Yes Eskilstuna och Mälarsjukhuset tyckte jag om, det är faktiskt många av AT-läkarna som jag gick med som har valt att stanna kvar där så det är ju ett bra betyg =)! Jobbar du själv på Mälarsjukhuset?
    ja men precis. jag älskar listor. Du skulle sett när jag flyttade hemifrån. Jag var galen. skrev listor på allt jag behövde och allt jag hade, i bokstavsordning. Sen skrev jag ut planlösningen på lägenheten och klippte ut möbler i skala och möblerade innan vi flyttade in. ja du fattar hur galen jag är.

    Yes det gör jag. på akuten faktiskt.
  • Pagnie
    Mandis skrev 2012-11-29 19:08:00 följande:
    Pagnie, jag tror nog det räcker med en veckas ledighet innan bröllopet, jag var ledig i en vecka men hade ordnat så att jag hade luftigare schema redan 2 veckor innan =)!
    ja jag får nog jobba ihjäl mig månaden innan och sen ta bara några pass där i slutet.
  • Pagnie
    goli skrev 2012-11-29 19:22:35 följande:
    Pagnie, vi ringde o snackade med han på oscarsfoto vilket inte var det lättaste härifrån med dålig förbindelse o allt. Men han verkade jättetrevlig, inte så jättebra svenska, men väldigt hjälpsam o de har fina foton på sin hemsida. Har du kollat in den? Sen minns jag tyvärr inte vad han sa för pris men han ville att vi skulle komma in på hans ateljé o titta på hans album mm. Kitkät kanske har bättre koll på priset?

    Oftast finns det många olika paket och jag tror att de skräddarsyr efter ens eget behov. men de brukar ställa upp med fotografer för porträttfoton samt filmare för festen osv. Sen kan man få olika album, DVD-kopior av redigerat material osv osv. Men kolla deras hemsida om du inte har gjort det. Och som sagt, priset kan man nog alltid diskutera med dem på plats!
    okej jag kanske ska ringa honom då. eller så sätter jag sambon som ändå är blatte på det ;)
    Men jag fick prisförslag på 12 000 men jag vet inte riktigt vad som ingick.
  • Mandis

    Haha Pagnie, du är nog snäppet värre än mig när det gäller planering och listor =)...men samtidigt är det ju skönt att ha kontroll över allting som sagt!!! Vad kul att jobba på akuten, spännande och ingen dag är den andra lik. Enda orsaken till att jag har hållt mig undan från akuten är att jag vill ha ett 9-17-jobb!! Om du har möjlighet att planera så att du inte behöver gå lika många pass veckorna innan bröllopet så gör det...det var så otroligt skönt att kunna slappna av lite från jobb och samtidigt kunna fokusera på bröllopet!

  • Mandis

    Goli, akutmedicin tror jag är jättekul och lika brett och spännande som VC. Enda nackdelen som jag ser det är oregelbundna arbetstider..jag tycker det är så himla skönt att veta att jag alltid kommer att vara ledig på röda dagar t.ex. osv osv. Men om man inte är lika lat som mig så tror jag nog att akutläkare är en superbra specialitet! Förstår att ni inte orkar pendla, det var jobbigt..även om jag har förträngt det lite och nu i efterhand tycker att det var helt ok haha.


     


    Bangs ligger på Norrmalmstorg, bland annat jobbar hon som var frisören i mitt syrianska feta bröllop (eller vad programmet nu hette) där, men det var inte hon som fixade mig. Frisören var dyrare än jag hade tänkt mig, 3500 kronor tror jag inkl provuppsättning, men jag fick lite panik på slutet och valde utan att tänka på pris men nu i efterhand så är jag väldigt nöjd med mitt val =). Make up store kostar ju normalt 500 kronor tror jag men hon som sminkade mig kom ju ut till oss och eftersom svärmor känner henne och hon är duktig så fick hon 700 kronor (svärmor betalade =))

  • Mandis

    Här kommer ett litet bildregn, tyvärr lyckas jag bara ladda upp en bild i taget oteknisk som jag är haha. Min frisyr bakifrån:


Svar på tråden Orientaliskt bröllop