• goli

    Orientaliskt bröllop

    Hej!

    Tänkte att detta skulle bli en samlingsplats för alla med frågor samt erfarenheter av allt som har med orientaliska bröllop att göra: lokal, orientalisk buffé, sofreh aghd, vigsel mm mm.

    Välkomna!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-12-13 12:57
    Vi som planerar bröllop i denna tråd är:

    Pagnie (13 juli 2013)
    Kitkät (27 september 2013)
    TS (3 augusti 2013)

    Men vi välkomnar fler så joina oss gärna!

  • Svar på tråden Orientaliskt bröllop
  • goli

    hahaha! ja, förlåt mig! inte meningen att oroa dig! lovar att jag ska bättra mig!

    det låter som en tuff utmaning du har framför dig, att hitta en ännu snyggare klänning än den du redan hittat... ska hålla utkik efter snygga marinblåa klänningar!

    Vad kul! tycker jag absolut att du ska göra! Saken e att man kommer aldrig kunna allt om något, det kommer nya fakta hela tiden och det e alltid bra att kunna mer. Jag känner sånt pirr i magen under lektionerna och får nästan hjärtklappning när lärarna går igenom spännande shit. Hahaha, antar att jag verkligen bestämt mig då!

    ja, kristaller e en bra idé. Problemet e att min mamma har nog redan bestämt sig för att hon ska ha guldsmycken. Om svärmor oxå ska ha det så e det inga problem, då kan man hitta ngt bra. Tack för tipset om ebay, ska definitivt kolla upp!

  • Pagnie

    skoja inte men det kommer bli kul att hitta en. det går nog med lite vilja.
    jo men så är det ju faktiskt. så det är bara att läsa och läsa och läsa. Lärde mig typ förra veckan att det är väldigt farligt att få calici om man har addisons. Bra fakta att veta.

    hum ja då har du ju ett problem. men å andra sidan så har du ju tid på dig att hitta något. Men goli vilket datum var det ni skulle gifta er? har kort minne. det är bra men kort.

  • goli

    hahaha, hade aldrig hört talas om calici innan du nämnde det! så nu kollade jag upp det o nu vet jag! tack för det, hahaha!

    det e lugnt, vi har hållit på så länge nu o pratat om så mycket så det e inte lätt att hålla reda på allt. 3e augusti ska vi gifta oss. Med det sagt så kanske du kan påminna mig om ert datum igen? Jag har både dåligt och kort minne, haha!

  • Pagnie

    haha ja då var det på tiden. läkare som du är.

    ja vi har verkligen gjort det. vi kommer vara så trötta på varandra sen så. Men en annan sak är att när vi nu har planerat hela våra bröllop tillsammans så inser ni väl också att vi faktiskt måste träffas någon gång?
    Okej jag fick för mig att det var i juni men då är jag först ut alltså. vad läskigt.
    13 juli kör vi. Då får jag tipsa om alla saker som man bör tänka på. ;) sånt man märker. jag kan vara Yoda i 4 veckor eller så ;)

  • goli

    hahaha, ja det tycker jag! bröllopsmässan hade ju varit ett perfekt tillfälle att träffa dig o Kitkät, men tyvärr kommer jag vara kvar här då! :(

    ja, bara du inte försvinner härifrån så fort du har gått o gift dig o glömmer bort oss här... vi kommer spåra upp dig o haunt you for life, Pagnie! Glad nu talar jag för Kitkät oxå men e säker på att hon hade hållit med mig om hon vore här!

  • Pagnie

    ja jag tycker det jag med men det får bli närmare sommaren eller så. Nejdå jag ska inte lämna er flickor det lovar jag. Jag är med er till slutet. ända till kitkät har nått fram till målet. och lite till kanske. Vi kan fortsätta hänga sen och göra en egen tråd på familjeliv för det blir ju nästa steg. haha ;)
    Nej men vi har ju haft så roligt så inte tycker jag att vi ska sluta med det bara för att bröllopen är slut. men det är ju bara min åsikt.

    på tal om något helt annat så hatar jag min bror idag. fan vad han söker bekräftelse. Jag råkade skriva att dom gav sin dotter ett svenssonnamn du vet den fula. och det är ju exakt vad det är, hon ska heta linnea. låt på plats nummer 5 på namntoppen förra året så det är ju helt klart svensson. men jag sa också att jag tyckte att det var fint. och ett bra namn men allt han hörde var tråkig svensson så han sa att det spelar ingen roll vad jag säger för det känns ändå som att jag tycker att det är tråkigt och svensson.
    Hur orkar man? är det han som inte gillar namnet eller?

  • goli

    tycker jag låter som en bra idé! o till sommaren vet jag var jag o fästmannen kommer att vara så ännu bättre!

    Linnéa är ett fint namn, tycker jag. Och ja, väldigt Svensson. Tråkigt att din bror bara uppfattade bara den biten. Är hans fru också svensk? och har de andra barn? När jag o fästmannen diskuterar namn så vill vi gärna välja ett lite mer internationellt namn, som kan passa de flesta nationaliteter. Det roliga e att de e så svårt att komma på pojknamn, tycker jag! Ett av mina favorit flicknamn, som jag vill att vår dotter ska heta, är Amelie. Tror det e franskt! Har ni diskuterat namn?

  • Pagnie
    goli skrev 2012-11-27 22:32:01 följande:
    tycker jag låter som en bra idé! o till sommaren vet jag var jag o fästmannen kommer att vara så ännu bättre!

    Linnéa är ett fint namn, tycker jag. Och ja, väldigt Svensson. Tråkigt att din bror bara uppfattade bara den biten. Är hans fru också svensk? och har de andra barn? När jag o fästmannen diskuterar namn så vill vi gärna välja ett lite mer internationellt namn, som kan passa de flesta nationaliteter. Det roliga e att de e så svårt att komma på pojknamn, tycker jag! Ett av mina favorit flicknamn, som jag vill att vår dotter ska heta, är Amelie. Tror det e franskt! Har ni diskuterat namn?
    låter bra. vi hoppas på att det blir nära här. gärna i min stad på samma akutmottagning också. så söt hit jag vill ha er här så vi kan fika och snacka skit.

    Yes hon är också svensk. deras andra barn och också ett jätte svenskt namn. Men men dom är rätt tråkiga uppenbarligen.
    Ja min sambo vill ha persiska namn och jag är helt på den iden för jag älskar de persiska namnen. Så vår dotter kommer heta Parmida Elli Katarina med Parmida som tilltalsnamn och vår son kommer heta Dastan Ivar (och det tredje jobbar vi på) Med Dastan som tilltalsnamn.
    Så det där är redan klart. Sen har vi reservnamn också med Namine och Navid.

    haha okej vi är nördar men hallå vi sätter igång om 137 dagar. (ja jag håller räkningen) ;) haha
  • kitkät

    Här skrivs det på för fullt ser jag. Igår firade jag & fästmannen två år tillsammans, så jag fick snällt avstå från att kika in på BT. 

    Pagnie,
    Vilka fina inspirationsbilder, jag tycker att den vita brudnäbbsklänningen var jättesöt! Men jag är jätte nyfiken på hur tärnklänningarna ser ut, du får gärna visa oss. 
    Vi ska ha både Dj och liveband, för att vi vill ha en svensk Dj och ett syrianskt liveband! Jag vill inte ha en Dj som spelar syriansk musik eftersom jag tycker att det är mycket mer känsla live!  

    Goli, 
    Jag har inte börjat leta efter tärnklänningar än, jag känner att det får vänta en stund. Jag har ju inte ens frågat mina brudtärnor. Det tänkte jag göra inom en snar framtid. Jag har köpt varsin fyll-i-bok till dom som innehåller frågor om vänskap t ex: "Din bästa egenskap är...", "Du betyder mycket för mig för att..." och i boken ska jag klippa in lite bilder så det blir lite som en scrapbook. Och på sista sidan ska jag skriva "Vill du bli min brudtärna?". Jag tycker att det är ett roligt och personligt sätt att fråga dom på.

    Vad gäller presenter till familjen på bröllopsdagen, så kommer inte vi göra något sånt. Jag ser ingen mening med att ge presenter till familjemedlemmar. Jag förstår inte riktigt, tycker det blir för mycket fokus på presenter. Det känns för överspelat att ge bort presenter hit & dit. 
    Dom enda som ska få någon liten, personlig gåva är våra brudtärnor/bestmans. 

     

  • Pagnie
    kitkät skrev 2012-11-28 13:50:02 följande:
    Här skrivs det på för fullt ser jag. Igår firade jag & fästmannen två år tillsammans, så jag fick snällt avstå från att kika in på BT. 

    Pagnie,
    Vilka fina inspirationsbilder, jag tycker att den vita brudnäbbsklänningen var jättesöt! Men jag är jätte nyfiken på hur tärnklänningarna ser ut, du får gärna visa oss. 
    Vi ska ha både Dj och liveband, för att vi vill ha en svensk Dj och ett syrianskt liveband! Jag vill inte ha en Dj som spelar syriansk musik eftersom jag tycker att det är mycket mer känsla live!  

    Goli, 
    Jag har inte börjat leta efter tärnklänningar än, jag känner att det får vänta en stund. Jag har ju inte ens frågat mina brudtärnor. Det tänkte jag göra inom en snar framtid. Jag har köpt varsin fyll-i-bok till dom som innehåller frågor om vänskap t ex: "Din bästa egenskap är...", "Du betyder mycket för mig för att..." och i boken ska jag klippa in lite bilder så det blir lite som en scrapbook. Och på sista sidan ska jag skriva "Vill du bli min brudtärna?". Jag tycker att det är ett roligt och personligt sätt att fråga dom på.

    Vad gäller presenter till familjen på bröllopsdagen, så kommer inte vi göra något sånt. Jag ser ingen mening med att ge presenter till familjemedlemmar. Jag förstår inte riktigt, tycker det blir för mycket fokus på presenter. Det känns för överspelat att ge bort presenter hit & dit. 
    Dom enda som ska få någon liten, personlig gåva är våra brudtärnor/bestmans. 

     
    välkommen tillbaka då kitkät. ;) vad hittade ni på under eran speciella dag?

    Det vart ju dom klänningarna som jag la upp tidigare. ;) kakn lägga upp dom igen så du får se.

Svar på tråden Orientaliskt bröllop