• goli

    Orientaliskt bröllop

    Hej!

    Tänkte att detta skulle bli en samlingsplats för alla med frågor samt erfarenheter av allt som har med orientaliska bröllop att göra: lokal, orientalisk buffé, sofreh aghd, vigsel mm mm.

    Välkomna!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-12-13 12:57
    Vi som planerar bröllop i denna tråd är:

    Pagnie (13 juli 2013)
    Kitkät (27 september 2013)
    TS (3 augusti 2013)

    Men vi välkomnar fler så joina oss gärna!

  • Svar på tråden Orientaliskt bröllop
  • Mandis

    Kitkät, vad kul att du och Goli redan har tagit upp det. Vår redigerade film är precis så som du beskriver att du INTE vill ha det haha...med blomblad och allt. Jag önskar ni kunde se filmen, ni hade skrattat massor..han har i princip lyckats förstöra varenda fin stund med hjälp av någon "specialeffekt". Jag och mannnen försöker att tänka positivt och har kvar filmen som ett roligt minne..som tur är har vi all råfilm men nu måste vi bara hitta någon som kan tänka sig att hjälpa oss med redigeringen och göra en ny fin film =). Vilken tur att ni har hitta en filmare som verkar bra, bara man har sett en tidigare film så vet man ju hur det kommer att bli. Vårt misstag var ju att vi inte hade sett hur vår filmares redigerade filmer brukar se ut!

  • Mandis

    Pagnie, njut av lugnet nu för sen kommer det att vara sjukt hetsigt månaderna innan bröllopet =). Vi gifte oss i juni och framför allt de sista 3-4 månaderna var stressiga. Vi hade långa checklistor och massa deadlines som vi gick i genom en gång i veckan och prickade av, det kändes som ett stort projektarbete haha.


    Jag håller utkik efter blå ballerinas!!!

  • Mandis

    ok, gick in på vår bröllopssida för första gången på 5 månader och såg att vi inte alls hade någon dikt för vad vi önskade oss utan vi skrev tydligen rakt ut att vi ville ha pengar..minnet är kort =)!

  • Pagnie
    kitkät skrev 2012-11-25 21:35:21 följande:
    Haha. Ja, det verkar ju så. Eller så låtsas vi bara. Och nej, jag har inte hittat några skor till dig än. Jag har inte ens hittat skor till mig själv. Om du hittar ett par aprikos/orange-färgade ballerina, så hojta till! Och om jag hittar ett par blå ballerina, så lovar jag att säga till. 

     Har ni beställt inbjudningskorten än då? 
    haha jag tycker nästan att man ser i alla färger utom blå så man borde kunna hitta ett par aprikos. ;) lovar att kolla lite extra efter det. Men jag hittade en jättebra sida med jättefina ballerina.

    http://www.etsy.com/search?q=ballet%20flats%20wedding&view_type=gallery&ship_to=SE&ref=auto1

    kolla där, hur fina som helst verkligen. :D

    Nej vi har inte gjort det än. Sambon ska ju som sagt designa dom så han behöver ju jalla lite om det ska hinnas. Men mitt problem är ju egentligen att jag inte har en aning om hur dom ska se ut.
    Har ni beställt era? och har du några inspirationsbilder?
  • Pagnie
    Mandis skrev 2012-11-25 23:06:47 följande:

    Pagnie, njut av lugnet nu för sen kommer det att vara sjukt hetsigt månaderna innan bröllopet =). Vi gifte oss i juni och framför allt de sista 3-4 månaderna var stressiga. Vi hade långa checklistor och massa deadlines som vi gick i genom en gång i veckan och prickade av, det kändes som ett stort projektarbete haha.


    Jag håller utkik efter blå ballerinas!!!


    men då måste jag få veta? vad är det egentligen som ska göras då? förutom boka frisör, hindersprövning, bordsplacering, det är typ det jag kan komma på. Haha
    Tack tack!!! :D
  • Pagnie

    okej ni behöver inte leta längre. ;) jag har beställt mina skor. Får se när jag får dom för dom ska skickas från england men dom blir nog perfekta. Det vart lättare och det känns verkligen mer stilrent med marinblå så nu jävlar.

    Antar att jag får en utskällning om jag inte lägger upp bild så here you go.


  • Pagnie

    haha okej jag skriver myyyyycket idag men det får ni finna er i. snart åker jag ändå till jobbet så då slipper ni mig ett tag. ;)

    Måste bara få berätta att jag köpte klänningarna till mina tärnor idag också. Köpte den marinblå som jag visade er. Dock fanns inte storleken kvar till min made of honor så nu har jag bestämt att hon ska få en annan klänning, samma färg men myyyyycket snyggare.
    Det funkar väl?

  • kitkät

    Pagnie, 

    Vilka söta skor! Vart hittade du om? 

    Oj, nu börjar det gå undan för dig - skor och tärnklänningar avklarade. Vad skönt! Visa andra tärnklänningen som du beställt! Jag tycker att det är finare när tärnorna har samma färg på sina klänningar, men olika modeller så jag tycker absolut att det funkar! Visa, visa, visa! 

    Jag jobbar inatt, så kommer väl antagligen få sitta här på BT helt ensam och ha en konversation med mig själv. 

  • kitkät

    Goli, 

    Har du hittat någon bra makeup-artist/hårstylist än? Jag blev tipsad av min kompis om en makeup-artist/hårstylist som jag kontaktade, men hon vill ha 5000 kr. Och det tycker jag är alldeles för dyrt, jag vill inte lägga så mycket pengar på det. 

    Hur mycket ska du få betala för smink och håruppsättning, Pagnie?  

Svar på tråden Orientaliskt bröllop