• ZandraWestberg

    Bröllop 29/6-2013

    Hej!


    Jag är alldeles ny här men jag ska gifta mig med min kärlek den 29/6-2013.


    Finns det fler här??


    Vore kul att följas åt hela vägen fram under alla förberedelser och ideer. :)


     


     

  • Svar på tråden Bröllop 29/6-2013
  • kärlekensbrudpar

    samma kärleksvisan berslutsångest, tur att man kanske kan ha mer än en Flört

  • jossanamir

    Vi kommer ha ett svensk/persiskt bröllop i kyrka och sen bröllopsfest på en restaurang i Hagaparken här i Stockholm. I och med min sambos stora släkt hamnar gästantalet på runt 110 st, så blir med svenska mått mätt ganska stort :) men vi älskar det, både att planera allt med även känslan att veta att hela familjen, släkten och alla våra vänner kommer dela vår dag tillsammans med oss. Vad har ni själva planerat?

  • kärlekensbrudpar

    Oj vad häftigt det låter :)

    för oss blir det i älvsbyn i en kyrka...max antalet har vi satt på 60 personer. Vi har ett värdpar som ordnar med fest tält och maten, vi anländer till festen på häst. Vi ska ha natur inspirerad dukning. dom ordnar också med husvangsplats och stugor. Vi ska också ha ponnies till barnen så dom får rida..Glad
    Min son ska vara ringbärare och min morfar ska leda mig fram till altaretGlad

    Har du tänkt ut hur eran dukning kommer se ut? brudklänning? :)

  • Miss JH

    Vi har en stuga på en jättestor tomt som ligger kloss i kloss med havet. Vi kommer gifta oss där i trädgården under bar himmel, så vi håller alla tummar för vädret. Festen hålls sen i stort partytält på tomten. 54 gäster blir vi. Temat blir strandtema.

  • JochP

    Vad fint det låter Miss JH. Härligt att gifta sig vid havet. Vi kommer gifta oss med utsikt över Siljan, så också vid vattnet. Länk till platsen vi ska gifta oss på: www.hildasholm.org.

  • JochP

    Vi ska ha strax över 100 gäster. Vigsel blir utomhus, festen i en bystuga en bit bort, dit ska vi åka ångbåt.

  • Miss JH

    Åh vad fint det ser ut jochP! Och att åka ångbåt, vilken härlig grej. Ja det är härligt att kunna ha vigseln vid havet. Och senare på kvällen när det börjat skymma ska vi gå ner med alla gästerna på stranden och släppa upp en rislykta. Efter det tänkte vi att hon som ska fotografera oss, en vän som är med på bröllopet, ska få ta lite kort i skymningen på stranden på oss också. Blir så himla fina bilder i det ljuset.

  • kärlekensbrudpar

    miss JH oj vilken underbar plats att gifta sig på ! jo man håller tummar och tår för vädret!

Svar på tråden Bröllop 29/6-2013