• FreNi

    Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!

    Det är just nu ett år kvar till den stora dagen, och jag tänkte att vi brudar som ska säga ja till våra älskade i augusti 2013 kan samlas i en grupp för att prata av sig om allt från tidig planering, jobbiga släktingar, klänningsletande, dekoration, mat, tårta och allmänt skitsnack däremellan Flört

    Alltid skönt att kunna prata med andra som sitter på samma ställe  planeringen, fråga om tips & råd, svära över jobbiga saker och glädjas åt varandras lycka. Hoppas vi får många roliga stunder här i tråden! {#emotions_dlg.flower}

  • Svar på tråden Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!
  • sommaren13

    Sitter och försöker skriva ner ett tal till min blivande, dock så kommer jag inte att hålla talet inför alla, utan han får det i sitt festhäfte. Är för blyg för att stå inför alla och tala ;)
    Svårt att få ihop nåt bra bara...nån annan som skriver/håller tal till sin Man? 

  • MissFannie

    Helipa: det låter ju som en bra lösning på det!

    sommaren13: jag har också skrivit ett tal till min blivande, vet dock inte om jag vågar hålla det inför alla så får se hur jag gör... jag började med att stolpa upp de saker jag ville ha sagt för att sen skriva rent det och sätta det i rätt ordning m.m. :) har gjort det på rim för att göra det lite lättsammare :P

  • Lakinna

    uhhh orolig för vädret i helgen.... har varit fint så länge nu så då är det typiskt att det verkar vända, regn idag åtminstone :(

  • leula

    Sommar 13
    Jag Kommer lägga en fin dikt till honom i hans häfte. Kommer inte läsa den högt...

  • viXan
    Helipa skrev 2013-08-08 07:56:18 följande:
    Men jag tror jag har hittat en någorlunda bra lösning: hon får så lite uppgifter som möjligt på bröllopsdagen, dvs. dyk upp färdigklädd en viss tid vid kyrkan, gå ner längs med altargången när du ska, stå framme vid altaret under vigseln och sen är du "fri". Sedan får min andra tärna följa med mig under dagen, vi gör oss iordning tillsammans på hotellet, äter en god lunch, skålar i champagne, äter jordgubbar, åker i en lyxig bil och är med på foton. Min fokus får framförallt ligga hos min "snälla" tärna, så får den gnälliga som hon verkar vilja: noll medverkan. Jag ska sluta ge energi till energitjuven.

    Jag tycker ni är alldeles för snälla mot era "bridesmaid from hell"...


    Själv hade jag aldrig pallat det, jag hade helt enkelt ställt dem mot väggen o sagt vad jag tyckte. Det hade fått bära eller brista!


    En stor eloge till er att ni är så pedagogiska och vill fortsätta "hjälpa" dem, när det faktiskt är de som ska hjälpa o stötta er...


    Efter era historier är jag så glad att vi valde rätt människor på rätt positioner <3


     


    Mina tärnor & Bestman skriver små listor med allt som ska göras & allt som vi ska tänka på. Sen kommer de dessutom med olika lösningar o förslag.

  • kipso

    Fy för energitjuvar. Cred att ni "orkar" ta det. Hade jag aldrig gjort. När jag läser era historier är jag så glad över att jag har gjort mig av med dessa s.k. vänner. Och samtidigt är jag glad att min m2b övertalade mig att inte bjuda så många vänner och bekanta, utan hålla det till en liten grupp som känner oss utan och innan och tvärtom. 
    Nu är det ju så pass nära bröllopet att Ni kanske inte orkar eller vill utesluta dessa från den med all planering, ångest och energi det kommer och ta. Annars hade jag absolut gett er rådet att ta en riktigt funderare på om de är värda att få dela dagen med er. Men försök att inte lägga mer energi på dem utan fokusera på den fantastiska dag ni har framför er.

    Jag har inte blivit hippad än. Dock vet jag att jag kommer bli det och jag har räknat ut när det är (jag kan inte låta bli hehe). M2B ska ha sin svensexa samtidigt och jag har absolut ingen aning om vad han kommer utsättas för. Hans bestman är lurig och kan slå på stort men samtidigt tror jag han lyssnar på mannens önskan att få så lite uppmärksamhet som möjligt. Det enda är väl att han kommer bli bra rund under fötterna men... vad gör det. 

  • confuzed86

    Känner igen detta med problem med brudtärnor/bestman. Min syster som är en av tärnorna har startat ett krig med vår pappa så hon vägrar nu sjunga duetten i kyrkan med honom så han får göra det själv. Samtidigt som min sambos bestman beter sig som ett riktigt praktarsle! Han hade inte "råd" att följa med på svensexan men han hade råd att festa på krogen hela den helgen. Han är sur och tvär varje gång min sambo ringer han och har inte en gång frågat om vi behöver hjälp med något. Skickade till honom om att han skulle hålla tal vilket han visste. Min sambo är orolig över att han inte ens kommer dyka upp. Jag tycker att han ska byta bestman men min sambo vill inte trampa ngn på tårna och få ovänner. Jag tycker själv att han tänker helt fel. Det är VÅR dag och VI ska få den precis som vi vill. Varför kan folk inte bara bete sig vuxet och låta oss brudar/brudgummar få det som vi vill ha det. Varför ska vi behöva rätta oss efter andras åsikter och behov? Jag blir så less och vi gifter oss den 17/8...

  • FrökenCitron

    I helgen ska vi vara gäster på bröllop! Glad Ska bli fantastiskt roligt! När vi själva är mitt i detta bröllopskaos så är förståelsen för deras känslor självklara!

    Dessutom var det tokigt lätt att hitta bröllopspressent, de har inte önskat sig något. Så vi har köpt en champagne som de kan dricka på års dagen eller varför inte en helt vanlig tisdag kanske?  Flört

    Önskar alla brudpar på tråden en fantastisk helg! Hjärta 
    (Givetvis önskar jag er andra också en bra helg!) 


    Brud anno 2013
  • 1337Lise

    Confuzed86: Håller med dig fullständigt! Varför kan man inte bara få den här tiden av sina vänner? Den dag min vän gifter sig så ska jag vara världens bästa tärna! Det har jag lovat mig själv. Hon ska få vara hur självupptagen som helst, och prata om det 24/7.

    Jag har faktiskt undvikit att prata med någon om bröllopet. Jag berättar om någon frågar men annars har jag inte sagt någonting. Men det är för att jag har en automatisk inställning till att ingen bryr sig egentligen mer än att vi ska gifta oss. Min fina tärna har nästan blivit lite stött av inte vi har bett henne om hjälp med något, så nu har vi bokat in en helg då hon ska vika festhäften med mig Glad

  • confuzed86
    1337Lise skrev 2013-08-08 17:45:52 följande:
    Confuzed86: Håller med dig fullständigt! Varför kan man inte bara få den här tiden av sina vänner? Den dag min vän gifter sig så ska jag vara världens bästa tärna! Det har jag lovat mig själv. Hon ska få vara hur självupptagen som helst, och prata om det 24/7.

    Jag har faktiskt undvikit att prata med någon om bröllopet. Jag berättar om någon frågar men annars har jag inte sagt någonting. Men det är för att jag har en automatisk inställning till att ingen bryr sig egentligen mer än att vi ska gifta oss. Min fina tärna har nästan blivit lite stött av inte vi har bett henne om hjälp med något, så nu har vi bokat in en helg då hon ska vika festhäften med mig Glad
    låter bra det :) nej jag kan verkligen inte få in det i min hjärna, att folk bara struntar i att bete sig. jag hoppas verklilgen att allt går bra. mest av allt blir jag besviken på min syster som är så duktig på att sjunga, att hon itne bara kan svälja stoltheten och sjunga i kyrkan för vår skull. men så funkar det inte i vår familj tydligen.
Svar på tråden Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!