• FreNi

    Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!

    Det är just nu ett år kvar till den stora dagen, och jag tänkte att vi brudar som ska säga ja till våra älskade i augusti 2013 kan samlas i en grupp för att prata av sig om allt från tidig planering, jobbiga släktingar, klänningsletande, dekoration, mat, tårta och allmänt skitsnack däremellan Flört

    Alltid skönt att kunna prata med andra som sitter på samma ställe  planeringen, fråga om tips & råd, svära över jobbiga saker och glädjas åt varandras lycka. Hoppas vi får många roliga stunder här i tråden! {#emotions_dlg.flower}

  • Svar på tråden Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!
  • SingingFantacia

    Hur gör ni med servis, bestick glas m.m. ? Hur ni eller köper ni?
    Vi har köpt champange glas och Tallrikar på IKEA. Tallrikarna ska jag måla till alla 90gärster.
    Bestick har vi om än inte alla får exakt lika (gör det något?) Vin glas finns med.
    Men sen då? Till förrätten, och till tårtan vad gör man då?  
    Ska ni ha servettringar och så? Jag har börjat göra en drös. 



  • SingingFantacia
    Karolajia skrev 2013-03-06 23:29:30 följande:
    ...Tror ni att man kan bara ta en permanent marker och måla på svart typ? Eller köpa någon liten burk med figurfärg eller något? Man vill ju gärna att brudparet ska se ut som en själva liksom...
    Om du inte hittar någon som du verkligen vill ha med mörkt hår så går det att använda en färg som tex akryl (som är en plastfärg) att måla om håret med. Använd liten pensel och var stasig på handen så är det ingen fara.

    Sen finns det många caketoppers på Ebay där de har mörkt hår.

    Däremot att hitta ett brudpar med två kvinnor som är lite roligare är tyvärr svårt oavsätt hår eller hud färg =( 
  • sommaren13

    Vi hyr ju en lokal som har allt, så vi behöver inte köpa in nånting, vilket är både skönt och lite tråkigt. Känns inte som om det finns så mycket att pyssla med just nu...tiden går oändligt långsamt....

  • Längtandsfull

    Vi hyr en bygdegård där allt porslin finns. Men sen kanske det blir att vi tar maten från en cateringfirma och då ingår tallrikar och diskning.

  • Karolajia
    SingingFantacia skrev 2013-03-12 12:28:32 följande:
    Om du inte hittar någon som du verkligen vill ha med mörkt hår så går det att använda en färg som tex akryl (som är en plastfärg) att måla om håret med. Använd liten pensel och var stasig på handen så är det ingen fara.

    Sen finns det många caketoppers på Ebay där de har mörkt hår.

    Däremot att hitta ett brudpar med två kvinnor som är lite roligare är tyvärr svårt oavsätt hår eller hud färg =( 
    Ja, tänker mig att sån där färg man använder till warhammer figurer borde nog funka... och brudgummen tyckte ju det var kul en gång i tiden så nu kanske man kan ha nytta av det igen ;) Håller ögonen öppna på ebay as well :) 

    Såg i calligraphens veckomail att de hade lite rea på toppers. Den här kanske var lite kul? Roligare än en helt simpel där man står upp och ner men du kanske ville ha något roligare?

    www.romance.se/index.aspx&Lang=sweden&PId=1113020&tagval=party_caketops&menuIdx=4 
  • sansun

    Ikväll när jag nattat sönerna och sambon jobbar borta,  ska jag börja vika inbjudningskorten. Min syster har textat såå snyggt på kuverten så nu är det nära! Innan veckans slut ska de ligga i postlådan Börjar kännas att det är på riktigt nu. På fredag ska jag prova lite klänningar. Har ett hum om dukning och dekoration, ett färg tema bestämt. Ja nu känns det som det händer grejor!

  • Mandala
    sansun skrev 2013-03-12 20:17:26 följande:
    Ikväll när jag nattat sönerna och sambon jobbar borta,  ska jag börja vika inbjudningskorten. Min syster har textat såå snyggt på kuverten så nu är det nära! Innan veckans slut ska de ligga i postlådan Börjar kännas att det är på riktigt nu. På fredag ska jag prova lite klänningar. Har ett hum om dukning och dekoration, ett färg tema bestämt. Ja nu känns det som det händer grejor!
    Visst är det kul när det börjar hända saker och när man tar beslut.

    Vi har också som mål att inbjudan ska ligga på lådan innan veckan slut. Jag tänkte sätta mig och skriva avsändare på våra kuvert nu. Har skrivit nästan alla adresserna på kuverten, sen får mannen stoppa ner inbjudan, försluta och sätta frimärke på. 
  • Pandy

    Åh! Sommaren13, vilken har du beställt? Kan du inte skriva sen om du blev nöjd? Och gärna en bild! Jag har lite klänningspanik och har tittat lite på stora dagen. :)

  • sommaren13
    Pandy skrev 2013-03-12 22:21:53 följande:
    Åh! Sommaren13, vilken har du beställt? Kan du inte skriva sen om du blev nöjd? Och gärna en bild! Jag har lite klänningspanik och har tittat lite på stora dagen. :)
    Jag har beställt den här:


     Återkommer imorrn med hur jag tyckte att den blev
  • confuzed86

    Är det någon här som beställt brudklänning på ebay/ från Kina? Funderar på att göra det då det är så pass billigt!

Svar på tråden Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!