• FreNi

    Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!

    Det är just nu ett år kvar till den stora dagen, och jag tänkte att vi brudar som ska säga ja till våra älskade i augusti 2013 kan samlas i en grupp för att prata av sig om allt från tidig planering, jobbiga släktingar, klänningsletande, dekoration, mat, tårta och allmänt skitsnack däremellan Flört

    Alltid skönt att kunna prata med andra som sitter på samma ställe  planeringen, fråga om tips & råd, svära över jobbiga saker och glädjas åt varandras lycka. Hoppas vi får många roliga stunder här i tråden! {#emotions_dlg.flower}

  • Svar på tråden Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!
  • viXan
    Alvstina skrev 2013-02-27 21:22:58 följande:
    Har ni bestämt vad ni ska ha för brudbukett än? Vilka blommor och färger?

    Jag vill nog ha nån "vild" bukett som inte är så strukturerad mer att det hänger ner (droppformad?)


    Har lämnat över detta ärendet till min vän som ska binda den hihi


    Vad ska ni ha för temafärg i övrigt på bröllopet?

  • Längtandsfull

    Jag skall ha en droppformad med rosor, brudslöja och murgröna tror jag =) Vår färg är lavendel så det kommer bli olika nyanser av lila i buketten men mest ljusa toner.

  • Alvstina

    Åh, vad jobbigt det känns just nu. Fick precis ett telefonsamtal från en vän i Västerås. Jag bodde där under hela min studenttid och har några vänner som jag väldigt gärna vill kommer på mitt bröllop. Dom är så viktiga att jag hörde av mig om datum till dem så fort det blev bestämt.

    Nu fick jag veta att en annan tjej i deras kompisgäng, som dock jag inte har så mycket kontakt med, ska gifta dig samma dag och vi har bjudit precis samma personer.

    Mina inbjudningar åkte ut med posten idag. Får väl se vad som händer.

    Känns skit. 

  • lillasofie

    Vad tråkigt Alvstina. Jag hade hojtade till mina vänner så fort vi bokat dag just för att slippa det. Många ogifta i min vänskapskrets, så man vill ju inte att nån annan har samma datum och tar ens gäster.Hoppas det löser sig till det bästa!

  • SingingFantacia

    Skickade våra inbjudningar igår. Känns så mycket erkligare på något sett..

  • Ingblå

    Jag börjar bli lite stressad med inbjudningskorten! jag skulle vilja sätta min prägel på dem och designa dem själv, men hur gör man? köpa papper och skriva ut i skrivare känns lite tidsödande då vi har ca 60 inbjudningskort! Är det någon som bett ett tryckeri om hjälp? Har hört att Indesign är bra och att det finns någon gratisversion som man kan ha en månad, någon som har erfarenhet?

  • SingingFantacia
    Ingblå skrev 2013-03-04 17:11:07 följande:
    Jag börjar bli lite stressad med inbjudningskorten! jag skulle vilja sätta min prägel på dem och designa dem själv, men hur gör man? köpa papper och skriva ut i skrivare känns lite tidsödande då vi har ca 60 inbjudningskort! Är det någon som bett ett tryckeri om hjälp? Har hört att Indesign är bra och att det finns någon gratisversion som man kan ha en månad, någon som har erfarenhet?
    Vi beställde från vista print sen gjorde vi som konfettihjärtan i vårt fägtema som vi la i kuverten för att få en liten egen prägel på dem. För 65inbjudningskort är lite väl tidsödande.
Svar på tråden Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!