• FreNi

    Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!

    Det är just nu ett år kvar till den stora dagen, och jag tänkte att vi brudar som ska säga ja till våra älskade i augusti 2013 kan samlas i en grupp för att prata av sig om allt från tidig planering, jobbiga släktingar, klänningsletande, dekoration, mat, tårta och allmänt skitsnack däremellan Flört

    Alltid skönt att kunna prata med andra som sitter på samma ställe  planeringen, fråga om tips & råd, svära över jobbiga saker och glädjas åt varandras lycka. Hoppas vi får många roliga stunder här i tråden! {#emotions_dlg.flower}

  • Svar på tråden Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!
  • Alvstina
    Poppee skrev 2013-02-23 19:51:36 följande:
    Amandizzen grattis till graviditeten =) själv har jag fortfarande inte hittat någon lokal än, vad betalar ni för en lokal?
    Vi har valt Strövelstorps bygdegård (ligger mellan Helsingborg och Ängelholm) och betalar 2000:- för hyra. Sen är det ett par som sköter all service och maten. Serviceavgift är 2000:- och där ingår dukning, städning, enklare blomsterarrangemang.. Vi känner att det är ett pris vi har råd med och så behöver vi inte göra jobbet själva. Maten fanns att få i olika prisklasser också. 
  • Alvstina
    Cathelica skrev 2013-02-21 15:17:07 följande:
    Ang. dansen ska vi dansa vanligt, men til nothing else mathers av Metallica, så den passar oss så!
    Samt våran musik smak :)

    Jag vill visa er vårat program, altså innuti skal det stå lite om alla gästane och så..
    Vad mer? tips?

    Det är front o baksida, derav är ena siden blank, samt at vi skal ha två per A4, derför ser det så ut.
    Färgen är bara tilfäldig så vi skal ha svart utskrift bara, men på färgat papper enligt vårant tema :)
    Va tycks?
    Tycker att ugglorna på ert bröllopsprogram är jättesöta! Var har ni hittat den bilden? Vi ska också ha information om gästerna i vårt. Kommer också att ha menyn för kvällen samt tack till de som hjälp oss speciellt inför bröllopet.
  • tess80

    nu har vi iaf berättat för våra föräldrar och mina bröder om bröllopet =) Nu ska vi bara bestämma hur vi ska göra med maten och var vi ska vara.. Vi har en lite lagom lokal här på vårt område som vi kan göra supermysig. Sen har vi ett alternativ till och det är en kungsgård ute i skogen men den vill vi se utan all snö=) Känns som man skulle känt en kock servetriser och allt annat för vi är så veliga

  • Mandala

    Idag var jag på bröllopsmässa i Jönköping. Jag hade mamma och tjejen som ska vara värdpar/toastmadam med mig. Jag köpte klänningar till mina brudnäbbar Så söta. Nu är det mannens och sonens kläder kvar. Skor har vi inte skaffat än. Ska se om jag kan lägga upp foton på klänningarna på bloggen under dagen/kvällen. Har en mobilbild när de inte har dem på annars som jag får lägga in.


  • FrökenCitron

    Hej på er!
    Vi ska gifta oss den 31 augusti! Det bestämde den 22 april ifjol på vår förlovning. Glad 

    Vi har en massa lösa trådar och tokigt mycket idéer, precis som det ska vara. Ska bli kul att läsa hur långt ni hunnit och hur ni ska göra.

    Vi håller just nu på tittar på handledsblommor. Någon annan än vi som har tänkt på det?
    Jag och tärnorna ska ha dessa som armband.   


    Brud anno 2013
  • Gissi

    Hallå i tråden!

    Här kommer ännu en Augustibrud. Vårt bröllop äger rum den 31 augusti.

    Jag har varit och testat måånga klänningar men inte hittat den rätta än. Känner mig väldigt stressad!!
    För någon vecka sedan skickade vi ut Save the date korten. Kyrkan och lokalen är bokad, värdpar är klart, bestman och made of honor är klara. Om någon vecka ska jag ha tjejkväll och fråga mina andra tärnor om dom vill vara tärnor =)

    Längre än så har vi inte kommit än. 

  • Lally

    Någon som har tips om vart man kan köpa tärnklänningar? Letar förbrilt efter lila klänningar till mina tärnor. Jenjenhouse ser ju bra ut, men har hört så mycket dåligt därifrån... Vågar man? Hur gör ni? Vrat köper ni? Sy upp? suck... Svårare med tärnklänning i rätt färg än brudklänning tycker jag... haha.


     


     

  • Alvstina
    Lally skrev 2013-02-24 19:11:33 följande:

    Någon som har tips om vart man kan köpa tärnklänningar? Letar förbrilt efter lila klänningar till mina tärnor. Jenjenhouse ser ju bra ut, men har hört så mycket dåligt därifrån... Vågar man? Hur gör ni? Vrat köper ni? Sy upp? suck... Svårare med tärnklänning i rätt färg än brudklänning tycker jag... haha. 


    Jag har skickat efter min brudklänning från dinobridal.com och är jättenöjd! 3 veckor tog det innan jag hade klänningen. Om du har funderingar på att köpa klänningar från kina ska du titta i kinaklänningstråde här på BT tycker jag :) www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3949530.html Där fick jag själv en del tips inför mitt köp.
  • anna1977

    Jag funderar att beställa från light in the box. Jag har hört bra om dem och där kan man välja olika modeller men alla modeller finns i alla färger. Mycket bra då mina tärnor vill ha olika klänningar men att man då kan "knyta" ihop de med samma färg. Tycker det kan bli fint så och bra då färgen blir exakt samma.

Svar på tråden Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!