• FreNi

Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!

Det är just nu ett år kvar till den stora dagen, och jag tänkte att vi brudar som ska säga ja till våra älskade i augusti 2013 kan samlas i en grupp för att prata av sig om allt från tidig planering, jobbiga släktingar, klänningsletande, dekoration, mat, tårta och allmänt skitsnack däremellan Flört

Alltid skönt att kunna prata med andra som sitter på samma ställe  planeringen, fråga om tips & råd, svära över jobbiga saker och glädjas åt varandras lycka. Hoppas vi får många roliga stunder här i tråden! {#emotions_dlg.flower}

• Svar på tråden Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!
  • millaochsb

Nu blev jag ännu mer orolig när jag såg era osa... mitt osa är bara 1 mån innan själva bröllopsdagen :O hjälp!!

• soderpling

Sommaren13: Skorna är beställda från Brandos (efter att fått tipset av flera kollegor på jobbet).

Aug 2013: Jag har varit i Paris några gånger och älskar staden (den blivande maken åker dit för första gången i maj). En av mina tärnor har också bott där och pratar flytande franska. 

• Cathelica

Så fina skor :D

Jag börjar bli lite orolig.. klarar inte riktig bestämma mig/oss för tema. M2B (Eller ja, nu är vi ju faktisk gift :O ) tycker allt låter bra.. Först va tanken ett turkost färgtema, men jag får liksom inte ihop det..

Våran caketoppers er två søta vikingar som kramas, och vi fundera på att ta up den tråden (mer fägene och lite detaljer, inte maskeradkänsla).. Men det känns också lite för "mörkt" när det är augusti, skulle passe bättre på hösten..

Sen älskar jag vintage, vilket också synas på vårat hem.. Så jag funderar lite på Vintage pastell?

Känns som jag/vi lär bestämma oss snart :P

Hur gör ni? :)

• Längtandsfull

Vi ska ha ljuslila (lavendel) som färgtema. Dukningen, alla blommor, övrig dekoration i lokalen samt männens cravatter/slipsar och tärnornas jag klänningar kommer följa färg.

• Augusti13
    millaochsb skrev 2013-02-18 01:02:11 följande:
    Nu blev jag ännu mer orolig när jag såg era osa... mitt osa är bara 1 mån innan själva bröllopsdagen :O hjälp!!

Det är helt normalt! Vi skickar våra inbjudningar 10 maj, och kommer ha OSA runt början på juli – drygt en månad innan dagen. Det sägs ju att inbjudningar ska skickas ut 6 - 8 veckor innan dagen. Svårt för många att OSA flera månader i förväg också, så det blir nog bra

• friida83

Åh vad roligt att det finns en tråd för Aug-13. Det har jag helt missat. Vad mycket alla har hunnit med. Vi gifter oss 10/8, men har inte skickat ut någon inbjudan än. Däremot beställde vi Save the Date kort från ett företag i USA. Så nöjda och så fina. Alla våra gäster har därför fått en hint och datum och vet att inbjudningarna kommer närmare i vår. Vi tänkte skicka ut i maj.

Soderpling, att gifta sig i romantiska Paris låter som rena rama drömmen. Ni kommer säkert få en underbar dag där!

• MissFannie

Vi kommer att skicka/dela ut våra inbjudningskort så att alla ska vara iväg senast sista mars och vi har OSA först 20 juli :) men dom som redan har fått korten har tackat ja direkt än så länge :P nu blir det verkligen på riktigt!!
    Denna veckan ska vi försöka få menyförslag från cateringsfirman och sen ska vi ha vigselsamtal med prästen :D

Är det fler brudar som ska ha vigsel utomhus??? Hur gör ni med musiken där? det är dagens kluring!

• millaochsb
    Cathelica skrev 2013-02-18 09:10:10 följande:
    Så fina skor :D

Jag börjar bli lite orolig.. klarar inte riktig bestämma mig/oss för tema. M2B (Eller ja, nu är vi ju faktisk gift :O ) tycker allt låter bra.. Först va tanken ett turkost färgtema, men jag får liksom inte ihop det..

Våran caketoppers er två søta vikingar som kramas, och vi fundera på att ta up den tråden (mer fägene och lite detaljer, inte maskeradkänsla).. Men det känns också lite för "mörkt" när det är augusti, skulle passe bättre på hösten..

Sen älskar jag vintage, vilket också synas på vårat hem.. Så jag funderar lite på Vintage pastell?

Känns som jag/vi lär bestämma oss snart :P

Hur gör ni? :)
    Tips!! Kolla på pinterest, finns MASSOR av schyssta tips där... speciellt under DIY där det är saker man kan göra själv :) Karnevalstema då? popcornbar, gycklare mm?
  • Cathelica

Tack för tips :)
    Har nu pratat med min florist, m3b och maid of honor.. Och valet faller nog på ett lite vintagetema inspirerad av pastellfärgerna rosa. blå och gul, samt lite tivolikänsla i form av popcorn burker, glas med godis ect.
    Hoppas det blir så bra som mitt huved vill :)

Vi har redan sickat ut våra inbjudingar faktisk.. Med OSA 10 juli. 1mnd innan :)
    Vi gav ut dom så tidligt för att vi vet att många av dom vi bjuder planerar jobb resor osv lääänge i förväg ;) 

• JennieG

Idag har vi beställt inbjudningskorten och de som vi tillfrågat som toastmasters tackade ja på stående fot. Har även beställt 2 par skor att ha på den stora dagen. Bra dag planeringsmässigt

Igår beställde jag dessutom näbbklänning och nu återstår att hitta kläder åt den blivande mannen samt bonussonen. Roligt när man kan bocka av saker på listan (den som finns i huvudet, har många gånger tänkt att jag ska vara strukturerad och göra en excellista men inte kommit så långt än.)

Svar på tråden Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!