• FreNi

    Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!

    Det är just nu ett år kvar till den stora dagen, och jag tänkte att vi brudar som ska säga ja till våra älskade i augusti 2013 kan samlas i en grupp för att prata av sig om allt från tidig planering, jobbiga släktingar, klänningsletande, dekoration, mat, tårta och allmänt skitsnack däremellan Flört

    Alltid skönt att kunna prata med andra som sitter på samma ställe  planeringen, fråga om tips & råd, svära över jobbiga saker och glädjas åt varandras lycka. Hoppas vi får många roliga stunder här i tråden! {#emotions_dlg.flower}

  • Svar på tråden Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!
  • Sjörå
    Disa skrev 2013-01-11 16:11:03 följande:
    Vi gifter oss den 31e augusti, och jag hade en tanke på att skicka inbjudningarna i juni med osa i juli - är det för sent tro? 
    Jag tycker att det är lite sent, eftersom det finns risk att folk är uppbokade just den helgen. Vi kommer att ha skickat ut våra inbjudningar senast i mars eftersom det är då all semester läggs på företagen. Ett annat sätt är att skicka ut save-the-date kort innan så är alla förberedda. I så fall är det inte sent att skicka ut inbjudningarna i juni. Men ni gör som ni vill. 
  • Makeupmyday

    Jag slåss med valet av smak som ska vara på bröllopstårtan. Jag är föredetta konditor och känner av en viss press, folk förväntar sig säkert nåt speciellt i tårt-väg. Jag ska inte laga tårtan själv utan en mina gamla konditorvänner ska göra det.


    Smakerna jag velar mellan är:


    Jordgubb-limemousse.


    Blåbär-vaniljmousse.


    Hallon-vitchokladmousse.


    Rabarber-jordgubb.


    Vad tycker ni låter godast??

  • Längtandsfull
    Makeupmyday skrev 2013-01-12 17:46:44 följande:

    Jag slåss med valet av smak som ska vara på bröllopstårtan. Jag är föredetta konditor och känner av en viss press, folk förväntar sig säkert nåt speciellt i tårt-väg. Jag ska inte laga tårtan själv utan en mina gamla konditorvänner ska göra det.


    Smakerna jag velar mellan är:


    Jordgubb-limemousse.


    Blåbär-vaniljmousse.


    Hallon-vitchokladmousse.


    Rabarber-jordgubb.


    Vad tycker ni låter godast??


    Jag gör mycket tårtor till dop, bröllop, födelsedagar osv så har bra koll på allt med fyllningar =)
    Tycker vitchocklad är god så det med hallon är smarrigt=)

    Själv vet jag inte vad vi skall ha men chocklad/ hallon är riktigt gott. 
  • Mandala

    Jag har så svårt att bli nöjd med bröllopsinbjudan. Vill på ett sätt ha en enkel och göra den själv i photoshop, gillar sån med olika typsnitt. Sen känner jag att den kanske blir för enkel och tråkig. Suck, vet inte riktigt vad jag ska komma på för att piffa till den. Letar efter små bilder att använda men hittar inga som går att ladda ner som jag gillar. 

    Någon här som vet någon bra sida att ladda ner små bilder att lägga in i photoshop? 


  • Mandala

    Där hittade jag jättemycket fint igår men sen när jag försökte ladda ner stod det att det kostade 2000:- i månaden! Känns ju jättedyrt, 21000 om året. Eller finns det sätt att ladda ner gratis?


  • Sjörå

    Nu har vi bokat in en vigselförrättare. Känns jätteskönt att ha en såpass stor sak avklarad. Annars rullar det på i ett långsamt tempo. Mina beställda skor passade inte så nu får jag leta nya. Inser att jag har så konstiga fötter att jag verkligen måste prova skorna i en affär först.

  • Elyea
    Mandala skrev 2013-01-13 11:13:32 följande:
    Där hittade jag jättemycket fint igår men sen när jag försökte ladda ner stod det att det kostade 2000:- i månaden! Känns ju jättedyrt, 21000 om året. Eller finns det sätt att ladda ner gratis?
    Alltså vi pratar om bilder?? 
    För isåfall bara högerklicka på bilden och spara/kopiera :) 
  • Elyea

    Om det inte går att kopiera direkt in i photoshop brukar det gå att lösa genom att kopiera in i paint och där spara som jpeg :) Lycka till!

Svar på tråden Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!