• FreNi

    Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!

    Det är just nu ett år kvar till den stora dagen, och jag tänkte att vi brudar som ska säga ja till våra älskade i augusti 2013 kan samlas i en grupp för att prata av sig om allt från tidig planering, jobbiga släktingar, klänningsletande, dekoration, mat, tårta och allmänt skitsnack däremellan Flört

    Alltid skönt att kunna prata med andra som sitter på samma ställe  planeringen, fråga om tips & råd, svära över jobbiga saker och glädjas åt varandras lycka. Hoppas vi får många roliga stunder här i tråden! {#emotions_dlg.flower}

  • Svar på tråden Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!
  • Mandala
    Fröken Finemang skrev 2013-01-01 20:37:26 följande:
    idag börjae jag trots att jag egentligen är ganska emot haha, med LCHF. 
    Jag hoppas ha minskat några kilo tills bröllopet, men hoppas mest att mina ledbesvär ger med sig litegrann iallafall!

    Nu är det äntligen 2013! Hurra! 
    Jag kommer köra GI, det får bli en rivstart liknande LCHF, men sen GI med liiite o rätt kolhydrater, men måste minska några kg först. Nu ska jag sätta mig och skriva matsedel för veckan.
  • itbecomesyou

    Jag och min fästman gifter oss den 3/8, roligt att hitta tips och få råd här! Kyrka, lokal och fotograf är bokade och inbjudningskort är på väg hem i brevlådan så nu har det satt igång på riktigt :)
    Någon mer som gifter sig i Helsingborg?

  • PiaB

    Aaaaahhh! Vi gifter oss i år! Vad häftigt det känns, istället för nästa år eller om 1,5 år eller nåt. I år! Grattis alla vi som gifter oss i år, nu är det nära


     


    Jag ska också dra ner på kolhydraterna, inte helt för då blir jag knäpp. Men så mycket det går utan att det blir slaviskt. Och jag har skrivit in mig på Curves där jag ska träna 2-3 ggr/vecka. Plus att hon jag pratade med där vill att jag gör något pulshöjande 30 min/dag, kan vara en snabb promenad eller något annat som ger puls. Känns ju inte helt oöverkomligt faktiskt. Större morot än ett bröllop har jag nog aldrig haft


  • Biographic

    Jag har inga planer på att gå ner i vikt. Jag väger rätt okej (tror jag?) men magen visar fortfarande spår efter graviditeten. Som tur är syns inte det i klänningen :) jag skulle dock vilja ha lite mer vältränade armar så det ska jag satsa på!

  • Längtandsfull

    Vad ni alla har kommit långt i planeringen=)


    Vi har inte börjat än.. Hoppas vi hinner i tid=)

  • Lakinna

    Nu är vi på rätt år!!! Vilken fantastik känsla! Idag "fick" vi dessutom bokat kyrkan (man fick inte boka den förrän efter nyår). Känns så härligt som att det är mer på gång nu.

  • Empan

    Känner att det är dax för mig att gå med här också. Vårt datum är 24/8-13. 

    Kyrka, lokal, klänning, tärnor, toastmaster och fotograf är klart! 

    Blir ett år fullt av spännande saker =) 

     

  • Sjörå

    Igår var jag på GeKås och inhandlade några få saker till bröllopet. Vi kommer att gifta oss på en herrgård så all dekoration står de för. Jag hittade ett jättefint vitt fotoalbum med vita tomma sidor i som vi antaligen kommer att ha som gästbok. Var först inne på att köpa en via calligraphen men det här blir mycket billigare. Och så köpte jag jättetomtebloss så kallade party bloss som vi ska tända under kvällen. 15 kronor för fem stycken, på nätet kostar motsvarande mängd 59 kronor. Ibland gör man fynd på de mest oväntade ställena.

  • Hannis23

    Nu har vi skickat ut inbjudningarna!! :) Det är så många runt oss som oxå ska gifta sig så vi vill vara ute i god tid... Ingen visste om något så det blev en hel del roliga samtal när folk tog in posten! :) Jag har hittat en klänning på nätet som jag ska beställa, och har även hittat ett par skor. Tänker köra lite 50-tals stil på klänningen och ett par färgglada skor till det. Känns så häftigt att det är året jag ska gifta mig nu! :) Nervöst!

Svar på tråden Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!