• FreNi

Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!

Det är just nu ett år kvar till den stora dagen, och jag tänkte att vi brudar som ska säga ja till våra älskade i augusti 2013 kan samlas i en grupp för att prata av sig om allt från tidig planering, jobbiga släktingar, klänningsletande, dekoration, mat, tårta och allmänt skitsnack däremellan Flört

Alltid skönt att kunna prata med andra som sitter på samma ställe  planeringen, fråga om tips & råd, svära över jobbiga saker och glädjas åt varandras lycka. Hoppas vi får många roliga stunder här i tråden! {#emotions_dlg.flower}

• Svar på tråden Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!
  • BlivandeFruEddysson

Hej på er!

I fredags friande min blivande till mig! Så vi har nu bokat kyrka till den 31/8-13!!!
    Detta ska bli så spännande! Vi har även tänkt att ha dop samtidigt för vår nr 3 som beräknas komma i början/mitten på maj!

//Caroline

• Sofia82

Jag tänkte ansluta mig till den här tråden. Vårt bröllop går av stapeln 17/8 2013 :)

• Wardelli
    BlivandeFruEddysson skrev 2012-11-20 15:48:08 följande:
    Hej på er!

I fredags friande min blivande till mig! Så vi har nu bokat kyrka till den 31/8-13!!!
    Detta ska bli så spännande! Vi har även tänkt att ha dop samtidigt för vår nr 3 som beräknas komma i början/mitten på maj!

//Caroline
    Grattis! Vad härligt med två fina saker på en och samma dag! 
  • anna1977

Hej, jag ska gifta mig den 10:e augusti 2013. Vad roligt att hitta en grupp som är i samma läge:) Vi kommer att gifta oss på en herrgård. Vi tror att vi kommer ta mat där ifrån. Präst och kapell är bokat. Jag har varit och provat klänningar på 3 ställen när jag var i Stockholm. Oj, vad svårt. Det finns så otroligt mycket fint. Jag ska åka och prova med mina tärnor lite längre fram. Det kan nog komma med bra synpunkter. Apropå det ska jag ha två tärnor. Sitter nu mycket och kollar på inbjudningar för att få inspiration. Jag tänkte nog göra mina själv. Jag har skärmaskin och så. Det finns så mycket fint att välja på. Vilka färger ska ni ha om ni ska ha ett färgtema? Många val och ändå är jag inte särskilt ambivalent. Men roligt är det trots alla val:)))

• Fröken Finemang
    anna1977 skrev 2012-11-23 18:14:56 följande:
    Hej, jag ska gifta mig den 10:e augusti 2013. Vad roligt att hitta en grupp som är i samma läge:) Vi kommer att gifta oss på en herrgård. Vi tror att vi kommer ta mat där ifrån. Präst och kapell är bokat. Jag har varit och provat klänningar på 3 ställen när jag var i Stockholm. Oj, vad svårt. Det finns så otroligt mycket fint. Jag ska åka och prova med mina tärnor lite längre fram. Det kan nog komma med bra synpunkter. Apropå det ska jag ha två tärnor. Sitter nu mycket och kollar på inbjudningar för att få inspiration. Jag tänkte nog göra mina själv. Jag har skärmaskin och så. Det finns så mycket fint att välja på. Vilka färger ska ni ha om ni ska ha ett färgtema? Många val och ändå är jag inte särskilt ambivalent. Men roligt är det trots alla val:)))
    vi har vitt rosa och turkos med inslag av svart.. (för att få in nyförlösta brudtärnans klänning på ett fint sätt hehe)
  • lillasofie

Vi ska ha vitt, rosa och svart som färgtema.

Vi ska ha svarta löpare på borden, och jag hade tänkt köpa organza-tyg till det, men funderar nu på att sy till av vanliga lakan. Vad tror ni blir bäst? Blir ju mer jobb med lakan, men det kanske blir snyggare med lite "tjockare" löpare?

• anna1977

Det blir nog bra vilket som. Om du har organsa så släpper det väl igenom färgen under. Det beror på om du vill det eller inte. Eller är det genomskinligt. Jag funderar på att ha någon nyans av grönt kanske och vitt. Frågan är om man ska välja in en till färg eller ha flera nyanser av grönt?

• Biographic

Vi har vitt, champagne, gammelrosa och aprikos/peach som färgtema :)

• Trollet Plupp

Hej bruda. ännu en 3 augusti-brud här. kikar bara in och hälsar nu och skriver mer när vårt internet är fixat. kram

Svar på tråden Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!