• FreNi

    Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!

    Det är just nu ett år kvar till den stora dagen, och jag tänkte att vi brudar som ska säga ja till våra älskade i augusti 2013 kan samlas i en grupp för att prata av sig om allt från tidig planering, jobbiga släktingar, klänningsletande, dekoration, mat, tårta och allmänt skitsnack däremellan Flört

    Alltid skönt att kunna prata med andra som sitter på samma ställe  planeringen, fråga om tips & råd, svära över jobbiga saker och glädjas åt varandras lycka. Hoppas vi får många roliga stunder här i tråden! {#emotions_dlg.flower}

  • Svar på tråden Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!
  • Biographic

    Det känns som det tillkommit många på slutet, kan ni inte skriva in er i listan över datum? :)

  • Biographic

    Vi funderar på att posta inbjudningarna i mellandagarna och sen ha osa 1 maj, är det för tidigt?

  • brud20130817

    Hej igen,
    var skriver man in sig i listan över datum? Känns fint att ha fler i samma fas i bröllopsplanerinen att rådfråga inför den här underbara dagen. Det verkar vara mycket att tänka på. 

  • JossanKossan

    Ibjudningarna är så himla svårt tycker jag, vi tänkte skicka ut Save the Datekorten innan julekorten börjar skickas ut (snart med andra ord) och sen dom riktiga inbjudningarna i april och ha osa i juni.

  • PiaB

    Igår var vi och tittade på kyrkan och fikade i värdshuset där middagen ska vara! Såå himla mysigt! Det pågick ett bröllop i kyrkan och när vi fick se brudparet snörde det ihop sig i magen och vi sa att nästa sommar är det där vi


     


    Det blev så stort och verkligt. Min blivande man drog mig intill sig och sa: fan älskling, vi ska gifta oss, har du fattat det!? Hjärta


  • Skogus

    Jag tror jag håller på att bli galen! I början av planeringen visste jag precis hur jag ville ha det, nu vet jag ingenting längre känns det som... Jag har varit och provat brdklänning en gång och höll på att få panik... På och av, på och av... Svetten rann och jag kände mig mest som en uppstoppad gås. Alla säger att det är så mysigt att prova klänningar och att det är det dom ser fram emot, jag känner att det mest är jobbigt och ser inte alls fram emot att prova tusentals klänningar innan jag hittar DEN! Jag sitter och surfar runt i timtal på alla sajter med "kinaklänningar" och hittar fina hela tiden. Om jag skulle bestämma mig för att beställa via nätet, hur vet jag att den passar just mig och hur vet jag ens vilken jag ska välja?!?
    Färgtema har jag ändrat tusentals gånger, nu är jag inne på att strunta i färgtema och köra på det som vi tycker är fint och hoppas på att det blir bra...

    Är det någon som kan lugna mig med att jag inte är ensam i denna hysteri?  

  • Wardelli
    Skogus skrev 2012-11-18 11:31:56 följande:
    Jag tror jag håller på att bli galen! I början av planeringen visste jag precis hur jag ville ha det, nu vet jag ingenting längre känns det som... Jag har varit och provat brdklänning en gång och höll på att få panik... På och av, på och av... Svetten rann och jag kände mig mest som en uppstoppad gås. Alla säger att det är så mysigt att prova klänningar och att det är det dom ser fram emot, jag känner att det mest är jobbigt och ser inte alls fram emot att prova tusentals klänningar innan jag hittar DEN! Jag sitter och surfar runt i timtal på alla sajter med "kinaklänningar" och hittar fina hela tiden. Om jag skulle bestämma mig för att beställa via nätet, hur vet jag att den passar just mig och hur vet jag ens vilken jag ska välja?!?
    Färgtema har jag ändrat tusentals gånger, nu är jag inne på att strunta i färgtema och köra på det som vi tycker är fint och hoppas på att det blir bra...

    Är det någon som kan lugna mig med att jag inte är ensam i denna hysteri?  
    Jag känner samma skräck när det kommer till att prova klänningar i affärer. Har därför bestämt mig för att beställa en klänning enligt mina egna mått :) sen kan man ju alltid lämna in den till en sömmerska som fixar den så den passar bra :) allt kommer bli as bra! 
  • lillasofie

    Jag gick och provade klänningar en gång och tyckte väl inte heller att var sådär jättekul. Men jag gjorde det för att bestämma mig vilken modell, urringning mm jag vill ha. När jag bestämt mig letade jag på nätet och beställde en där


     


    Fröken Finemang, jag tror den blir jättebra! Väldigt fin!


     


    Sitter också lite fast i planeringen nu känns det som. Ska försöka bestämma oss för mat snart i alla fall tänkte jag.Vi skickar inga save the date, Alla närmsta vänner och familj vet så det räcker tycker jag Inbjudningarna skickar vi nog runt april kanske och sen osa i början av juni och bröllop i början av aug. Så tänker jag nu i alla fall, men det kan nog ändras

  • Brudiframtiden

    Hej på er! Låter som ni inte ligger på latsidan. Själv vet jag inte vad vi ska börja med riktigt..Vem till stor del vem som ska göra vad men inget är beställt eller bokat, förutom lokal och kyrka. Hade inte tänkt skicka ut STD-kort men funderar nu på att göra något väldigt enkelt och skicka ut med julkorten....Fler som gjort det?


     


    Vi måste gå och titta ordentligt på lokalen men vi får liksom aldrig riktigt tid att ringa. När jag väl tänker på det är klockan för mycket..

Svar på tråden Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!