• FreNi

    Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!

    Det är just nu ett år kvar till den stora dagen, och jag tänkte att vi brudar som ska säga ja till våra älskade i augusti 2013 kan samlas i en grupp för att prata av sig om allt från tidig planering, jobbiga släktingar, klänningsletande, dekoration, mat, tårta och allmänt skitsnack däremellan Flört

    Alltid skönt att kunna prata med andra som sitter på samma ställe  planeringen, fråga om tips & råd, svära över jobbiga saker och glädjas åt varandras lycka. Hoppas vi får många roliga stunder här i tråden! {#emotions_dlg.flower}

  • Svar på tråden Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!
  • Stefan och Caroline
    Elro skrev 2012-11-08 19:41:17 följande:
    Förresten, är det bara jag som inte vill beställa klänning än? Klart att jag funderat på vad jag vill o tittat runt. Men jag är så osäker på hur min kropp kommer att se ut i augusti. För det första är jag viktpendlare och har på sistone gått ner, så jag har ingen aning om vilken strl jag har i augusti. Det andra är att vi försöker bli gravida, så tänk om jag är stor av det då?
    Jag har heller inte köpt någon klänning . Har inte ens varit och tittat i någon affär, däremot har jag tittat på en sida på internet och hittat klänningen . Men tänker inte beställa den förens nästa år :) 
  • Wardelli

    Vi fick hem våra inbjudningskort häromdagen. De var helt perfekta och jag är sååå nöjd! Beställde på optimalprint.se så snart är det dags att skicka ut dem. Vi har bestämt oss för att skicka inbjudningarna redan nu, då vi har vigseln i Grekland och semester- samt hotellbokningar bör göras så tidigt som möjligt. Det är först nu allt känns riktigt verkligt! :)

  • Skogus
    Wardelli skrev 2012-11-09 18:03:57 följande:
    Vi fick hem våra inbjudningskort häromdagen. De var helt perfekta och jag är sååå nöjd! Beställde på optimalprint.se så snart är det dags att skicka ut dem. Vi har bestämt oss för att skicka inbjudningarna redan nu, då vi har vigseln i Grekland och semester- samt hotellbokningar bör göras så tidigt som möjligt. Det är först nu allt känns riktigt verkligt! :)
    Kan du inte visa bild?!
  • Hannis23
    Wardelli skrev 2012-11-09 18:03:57 följande:
    Vi fick hem våra inbjudningskort häromdagen. De var helt perfekta och jag är sååå nöjd! Beställde på optimalprint.se så snart är det dags att skicka ut dem. Vi har bestämt oss för att skicka inbjudningarna redan nu, då vi har vigseln i Grekland och semester- samt hotellbokningar bör göras så tidigt som möjligt. Det är först nu allt känns riktigt verkligt! :)
    Jag gjorde våra därifrån idag, och är helnöjd! Kommer beställa snart, och skicka ut i januari. Vi har inte berättat för någon att vi ska gifta oss så därför vill vi vara ute i lite extra tid :)
  • Hannis23

    HjärtaBrudar 2013Hjärta

    3 augusti

    ¤ Deede
    ¤ Fröken Finemang, Karlstad
    ¤ lillasofie, Västerås
    ¤ PiaB, Stockholm
    ¤ SZ2013
    ¤ Biographic
    ¤ Mandala
    ¤ sessa
    ¤ sophiebus västerås
    ¤ Hobevi 
    ¤ Anaa
    ¤ ViirreL Söderbärke
    ¤ Tösen
    ¤ Marlon
    ¤ L och J, Jönköping


     


    10 augusti
    ¤ Makeupmyday, Åland
    ¤ Schumeline, Uppsala
    ¤ Augusti13
    ¤ Laures
    ¤ Stefan och Caroline


    17 augusti
    ¤ Pifa, Lund
    ¤ SOSO, Uppsala
    ¤ Sjörå, Mölnlycke 
    ¤ malli716 Linköping 

     


    24 augusti
    ¤ FreNi
    ¤ Kipso, Gävle 
    ¤ Confuzed86
    ¤ JossanKossan

     


    24 augusti
    ¤ GBG2013
    ¤ Lally
    ¤ Skogus, Järna (men gifter sig i Västervik)


     


    31 augusti 
    ¤ Brudiframtiden
    ¤ Helchem, Stockholm
    ¤ ChristineL
    ¤ sommaren13
    ¤ Linaangelica1
    ¤ Wardelli
    ¤ Hannis23, Karlstad 

  • Ememem

    HjärtaBrudar 2013Hjärta

    3 augusti

    ¤ Deede
    ¤ Fröken Finemang, Karlstad
    ¤ lillasofie, Västerås
    ¤ PiaB, Stockholm
    ¤ SZ2013
    ¤ Biographic
    ¤ Mandala
    ¤ sessa
    ¤ sophiebus västerås
    ¤ Hobevi 
    ¤ Anaa
    ¤ ViirreL Söderbärke
    ¤ Tösen
    ¤ Marlon
    ¤ L och J, Jönköping


     


    10 augusti
    ¤ Makeupmyday, Åland
    ¤ Schumeline, Uppsala
    ¤ Augusti13
    ¤ Laures
    ¤ Stefan och Caroline


    17 augusti
    ¤ Pifa, Lund
    ¤ SOSO, Uppsala
    ¤ Sjörå, Mölnlycke 
    ¤ malli716 Linköping 

     


    24 augusti
    ¤ FreNi
    ¤ Kipso, Gävle 
    ¤ Confuzed86
    ¤ JossanKossan

     


    24 augusti
    ¤ GBG2013
    ¤ Lally
    ¤ Skogus, Järna (men gifter sig i Västervik)


     


    31 augusti 
    ¤ Brudiframtiden
    ¤ Helchem, Stockholm
    ¤ ChristineL
    ¤ sommaren13
    ¤ Linaangelica1
    ¤ Wardelli
    ¤ Hannis23, Karlstad 
    ¤ Ememem 

  • Wardelli
    Hannis23 skrev 2012-11-09 19:28:59 följande:
    Jag gjorde våra därifrån idag, och är helnöjd! Kommer beställa snart, och skicka ut i januari. Vi har inte berättat för någon att vi ska gifta oss så därför vill vi vara ute i lite extra tid :)
    Vad roligt! Vi valde premiumpappret och blev riktigt nöja med resultatet! :) Vi har små berättat för folk för att förbereda dem för en utomlandsresa, men de har inte fått någon mer information, de ska ju inte veta allt när de får inbjudningarna ;)

    Hoppas ni blir lika nöjd med er!
  • Wardelli


    Skogus skrev 2012-11-09 18:22:27 följande:
    Kan du inte visa bild?!
    Jag har tyvärr ingen bild på mina inbjudningskort, då jag jobbar skift och just nu sitter på jobbet, men ni kan få se framsidan på vilka vi valde :) så kan jag visa er resultatet när jag är hemma igen!
    Då vi har vigseln utomlands, tyckte jag att hela konceptet med att inbjudningarna ser ut som ett pass - var perfekt. Plus att vi har färgtema - rosa och guld :)
  • Biographic

    HjärtaBrudar 2013Hjärta

    3 augusti

    ¤ Deede
    ¤ Fröken Finemang, Karlstad
    ¤ lillasofie, Västerås
    ¤ PiaB, Stockholm
    ¤ SZ2013
    ¤ Biographic, Borlänge
    ¤ Mandala
    ¤ sessa
    ¤ sophiebus västerås
    ¤ Hobevi 
    ¤ Anaa
    ¤ ViirreL Söderbärke
    ¤ Tösen
    ¤ Marlon
    ¤ L och J, Jönköping


     


    10 augusti
    ¤ Makeupmyday, Åland
    ¤ Schumeline, Uppsala
    ¤ Augusti13
    ¤ Laures
    ¤ Stefan och Caroline


    17 augusti
    ¤ Pifa, Lund
    ¤ SOSO, Uppsala
    ¤ Sjörå, Mölnlycke 
    ¤ malli716 Linköping 

     


    24 augusti
    ¤ FreNi
    ¤ Kipso, Gävle 
    ¤ Confuzed86
    ¤ JossanKossan

     


    24 augusti
    ¤ GBG2013
    ¤ Lally
    ¤ Skogus, Järna (men gifter sig i Västervik)


     


    31 augusti 
    ¤ Brudiframtiden
    ¤ Helchem, Stockholm
    ¤ ChristineL
    ¤ sommaren13
    ¤ Linaangelica1
    ¤ Wardelli
    ¤ Hannis23, Karlstad 
    ¤ Ememem


  • Fröken Finemang

    idag blev det klart att mammas fd arbetskamrat bakar vår tårta. 
    det bästa=? det tar betalt för ingridienserna, inget mer. dyraste tårtan kostar runt tusenlappen.
    jag budgeterar in 1500 för tårtan och tror vi hamnar under 1000-lappen, alltså, förstår ni vad skönt det känns?

    för övrigt kämpar jag på med servettringarna :D 


Svar på tråden Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!