• FreNi

    Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!

    Det är just nu ett år kvar till den stora dagen, och jag tänkte att vi brudar som ska säga ja till våra älskade i augusti 2013 kan samlas i en grupp för att prata av sig om allt från tidig planering, jobbiga släktingar, klänningsletande, dekoration, mat, tårta och allmänt skitsnack däremellan Flört

    Alltid skönt att kunna prata med andra som sitter på samma ställe  planeringen, fråga om tips & råd, svära över jobbiga saker och glädjas åt varandras lycka. Hoppas vi får många roliga stunder här i tråden! {#emotions_dlg.flower}

  • Svar på tråden Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!
  • JossanKossan

    Om jag skulle gifta mig och ha buffé skulle jag försöka ha helgrillad gris eller lamm, tycker att det känns annorlunda vilket kan vara kul till bröllop. Sen har jag en favoritpotatissallad som ska serveras ljummen (supergod kall också) med västerbottenost i, har inte receptet på studs men det ligger i gömmorna. En annan grymt god (enkel) sås är pestosås, 5 dl turkisk yoghurt )eller liknande) blandas med en halv burk pesto, svårare behöver det inte vara. Sen skulle jag satsa på något hembakt bröd till.

  • Stefan och Caroline

    Hej alla ! Har inte hängt med i tråden men hoppar in om man får :) Vi gifter oss den 10 augusti 2013 och har redan bokat kyrka !

  • L och J

    Hejhej tjejer!
    Är det bara jag som har svårt att hålla mig från att köpa saker till bröllopet??! Känns ju liiite tidigt.
    Så här är läget här,

    Har köpt :
    Massor med champagneglas
    Några ölglas
    13 karaffer 
    10 dukar
    2 stora rullar vitt tyll
    1 rulle lila tyll
    Ljusslinga
    2 tiaror
    Skor till mig
    Placeringskort(små klockor)

    Har bestämt varifrån vi ska ta maten, har prel bokat restaurangen också för säkerhetsskull.
    Prelbokat partytält.
    Har spanat in några klänningar.

    Kollar för fullt på kyrkor och vigselplatser. Vet vilken präst vi vill ha, så nästa grejj är att boka honom! 
    Roligt!!

     

  • Biographic

    Köpt: Klänning Tärnklänningar Ring Bh Slipsar Dukar Ljuslyktor Skor också visserligen, men de ska skickas tillbaks.

  • Tösen

    Hoppar också in i denna tråd, jag och min andra hälft gifter oss 3 Augusti nästa år. Vi har bokat lokal + kyrka.

    När är det dags tycker ni att bröja prova klänning och skicka ut "save the date" kort?

  • Stefan och Caroline

    Det är väl jättebra att man börjar köpa och planera för bröllopet i tid :) Slipper man all stress senare ! Kommer själv antagligen börja småhandla lite . Bröllopsklänningen ska jag nog inhandla i början av nästa år och har redan bestämt mig för vilken :)

  • Skogus

    Kul att följas åt! Blev friad till den 14 oktober i år och vi har redan bokat kyrka och festlokal till den 24 augusti 2013, tittat på menyn, bestämt färgtema, valt  och tillfrågat brudfölje och är i full gång att hitta kläder till oss, tärnor och marskalkar. Jag hoppas att jag kommer kunna undgå Bridezilla-syndromet, men det är inte så troligt att jag lyckas med et skulle jag tro...

  • Makeupmyday

    Jag köper grejer hela tiden!


    - Brudklänningen


    -Slöja


    -Underkjol


    -Skorna


    -Löpare till borden


    -Stolsrosetter


    -Kinesiska lyktor och belysning


    -Bröllopsbubblor


    -Gästbok


     


    Kyrka, festlokal, transport, catering, fotograf och underhållning är redan bokat och klart!


    Inbjudningskorten ska jag sätta mig och pyssla ihop snart.


    Stolsöverdrag till lokalen håller jag på syr också, kommit halvvägs. :)

  • malli716

    Vet inte om jag skrivit i denna tråd förut. Vi gifter oss 17 augusti i Linköping. Lokal, kyrka, präst (en vän), mat, musik är bokad. Föräldrar är informerade och värdpar är skaffat, annars är det fortfarande hemligt!!! Det är så svårt att tänka på vad man säger hela tiden och vad som ligger framme hemma så man inte råkar avslöja sig =)

    Precis i skrivande stund har jag skickat iväg en beställning på rosa favors-askar (ca 2kr/st), 253m(!) sidenband i olika rosa nyanser, 50m vitt organzaband, 1 brudslöja och 63m rosa löpare till borden, buffé/kaffebord/presentbord osv. Allt för ca 700kr.

    Tidigare har jag fyndat det mesta billigt som tillexempel skor och snyggt scrap-papper till inbjudan, festprogram, kyrkoprogram, placeringskort, favorsaskar osv. en borderpunch, och washtape till inbjudningarna. Nu letar jag bara efter ljusrosa, fyrkantiga, blanka kort&kuvert billigt, helst i storpack, så jag kan börja pilla ihop dem. 60st tar nog sin tid att göra.... Så om någon har har något tips på var jag kan få tag på de får ni gärna tipsa!

    Själv kan jag tipsa om kreativadagar.se där jag köpt scrap-papper för 6kr styck och en borderpunch med hjärtan för 89kr. Überbilligt om man jämför panduro till exempel.

  • Sjörå

    Det har löst sig med min brudklänning. Affären i Sundbyberg kan låta sy upp en sådan åt mig i Kina. Känns jätteskönt. Fick prova och känna på de olika klänningarna och jag tycker att kvaliteten var helt underbar. Så jag känner mig trygg i mitt val av brudklänningen. Den stora fördelen här är att de syr efter ens mått och inte efter en storlek. Skönt för mig som har stor rumpa och mindre överkropp. I helgen ska vi till Stockholm, jag och min blivande alltså, och titta på vigselring.

Svar på tråden Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!