• FreNi

    Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!

    Det är just nu ett år kvar till den stora dagen, och jag tänkte att vi brudar som ska säga ja till våra älskade i augusti 2013 kan samlas i en grupp för att prata av sig om allt från tidig planering, jobbiga släktingar, klänningsletande, dekoration, mat, tårta och allmänt skitsnack däremellan Flört

    Alltid skönt att kunna prata med andra som sitter på samma ställe  planeringen, fråga om tips & råd, svära över jobbiga saker och glädjas åt varandras lycka. Hoppas vi får många roliga stunder här i tråden! {#emotions_dlg.flower}

  • Svar på tråden Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!
  • Fröken Finemang

    Augusti13: här fanns jag inspiration till våra kort. som du ser ovan.
    Vi tog kort på oss och sen skrev ihop det så vi bara kan skicka ut korten, klistrade på en fotomatta och la dem i cellofan"påsar". vi har börjat dela ut våra och skickar resten på fredag!
    Lägger mer krut på inbjudningarna sen..


    http://www.google.se/search?q=save+the+date&hl=sv&prmd=imvns&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=ouczULvGBsW4hAfYy4C4Bw&sqi=2&ved=0CFgQsAQ&biw=1366&bih=643


  • 88kaktus85
    Fröken Finemang skrev 2012-08-20 20:58:18 följande:
    va kul! man kan inte få se en bild kanske? Skäms
    va låg priserna på?

    Att hyra de klänningar som jag provade kostade 6000kr och den jag köpte va ju halva priset och kostade 6990kr så då kände jag att jag likagärna kunde köpa. :)


     

  • 88kaktus85


    så ser den ut men tycker inte den gör sig rättvis på bilden :) Är mycket finare "live" :)
  • sommaren13

    Imorrn ska jag till sömmerskan och kolla hur min klänning sitter nu när hon har sytt in den provisoriskt. Vet att jag är ute i god tid när det gäller sömnaden, men det är skönt att ha avklarat. Dock så håller jag på att rasa i vikt för att jag jobbar och rör mig hela tiden (jobbar inom städbranschen) så jag lär väl ev få sy in den mer. Får väl se vart det landar.

    Annars så står det rätt still just nu i planeringen, vi väntar in lite förslag om lokaler och maten. Svärföräldrarna håller på att pyssla med det. 

    88kaktus85: klänningen är jättefin och sitter ju perfekt Skönt att ni hittade en på rea  

  • sessa

    vad skönt.. toastmadame är klar.. hon ska även ansvara för servering.. måste få 3 personer till som hjälper till med servering.
    Borde ju inte va nått problem..

    fått lite olika prisförslag på catering o menyer.. spännande..

    Finns en butik i norrköping där hon håller på med scrapbooking osv.. där kan man få sitta i en pysselhörna .. betalar ca 50 kr o man får använda allt material o maskiner .. o har man redan köpt material tex till inbjudningkort osv får man ta med det o göra allt där..

    så ska bjuda några vänninor på pyssel o vin kväll ;) 

  • Augusti13
    Fröken Finemang skrev 2012-08-21 22:00:03 följande:
    Augusti13: här fanns jag inspiration till våra kort. som du ser ovan.
    Vi tog kort på oss och sen skrev ihop det så vi bara kan skicka ut korten, klistrade på en fotomatta och la dem i cellofan"påsar". vi har börjat dela ut våra och skickar resten på fredag!
    Lägger mer krut på inbjudningarna sen..


    www.google.se/search?q=save+the+date&hl=sv&pr...
    Vad roligt med ett kort på er! Den iden lär vi nog låna :)
  • 88kaktus85
    sommaren13 skrev 2012-08-22 09:55:25 följande:
    Imorrn ska jag till sömmerskan och kolla hur min klänning sitter nu när hon har sytt in den provisoriskt. Vet att jag är ute i god tid när det gäller sömnaden, men det är skönt att ha avklarat. Dock så håller jag på att rasa i vikt för att jag jobbar och rör mig hela tiden (jobbar inom städbranschen) så jag lär väl ev få sy in den mer. Får väl se vart det landar.

    Annars så står det rätt still just nu i planeringen, vi väntar in lite förslag om lokaler och maten. Svärföräldrarna håller på att pyssla med det.

    88kaktus85: klänningen är jättefin och sitter ju perfekt Skönt att ni hittade en på rea
    Tack tack :) bara skönt och ha en stor sak avklarad :)
  • Marille

    Hej,
    Här kommer en till som ska bli bride 2 b, fast gift är jag redan vi gifte oss borgerligt och planerar ett bröllop i Stockholms Skärgård. Vi vill ha havet nära och att gästerna ska få mingla inte sitta still i 5 timmar vid ett långbord.
    Vi tänkte ha grillbuffé och en ganska avslappnad stämning.

    Det som vi tänkt lägga ner krutet på är musiken och att alla har tillräckligt att dricka-då skapar man snabbt en feststämning :)

    Vi är verkligen i planeringsfasen och lokal är ännu inte bokad-men många idéer och planer finns.

    När tänkte ni skicka era inbjudningskort? Räcker det om man skickar dom i februari?

    Spännande med all ålanering men frustrerande även då man vill ha så mycket och får skala av så inte budgeten spräcks direkt :)

    Hur gör ni med alkoholen? Är det färdiga kuvert eller köper ni in flaskor av restaurang/lokalen? 

Svar på tråden Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!