• fia1982

    Maj 2013

    Någon annan här inne som tänker gifta sig i maj 2013?


    Hade varit kul att ha någon att bolla idéer med och följa förberedelserna.

  • Svar på tråden Maj 2013
  • Kakan 81

    Paketet från jenjenhouse kom i fredags. Mina skor va superfina och passade perfekt! Väskan var superstjärna, boleron va ok men jag trodde spetsen skulle vara finare. Tärnklänningen har tärnan inte provat än, tror den kommer vara lite stor men ser väldigt fin ut! Näbbklänningarna var supersöta den ena va lite tajt på den lilla så jag ska se om vi mätt fel eller om dom har sytt fel, den andra satt perfekt! Det stora hela är jag mycket nöjd! Bilder kanske kommer! Nu måste jag gå och prova min klänning med skorna !

  • söt nöt

    Det känns helt ok med planeringen! Som tur är har jag haft ganska bra tempo ett tag i början av planeringen. Så jag tror att det ska gå bra det här med. 
    Vi gifter oss i Håbo kommun. Övergrans kyrka.  

  • fia1982

    Idag har jag köpt skor, smycken & en tiara.


    Nu är det bara restaurang, skor till mannen + sonen, tårta & inbjudningarna som ska bli klart.


    Har ni andra bestämt vart det bär av på smekmånad?

  • malnil

    Hej!

    NU kliver jag in här i tråden! Är ny här på Bröllopstorget..!


    Ska gifta mig 4/5 2013 och är mitt uppe i planeringen för det. Dock är det relativt nyligen bestämt, så har inte kommit så långt ännu. Superbra med massa indéer och input!

    Vi  har bokat kapell, festlokal. Tärna och bestman är bestämd, håller nu på att fila på inbjudningslistan samt inbjudningskort. Har hittat band som ska spela. Håller på att kolla klänning, frisyr och smycken. Fotograf bokad. Men är ju massa kvar att planera! Ser att många kommit långt redan i sin planering..!

    Ser också att många ska gå ner några kg, är mitt uppe i det jag med Glad. har gått ner ca 3 kg, tappat 3 cm i midjan och 5 cm över bröst.. men har ett gäng kg kvar, så all pepp kan komma att behövas!

    Härligt att det är så många som ska stå brud i maj!

    Spännande att hänga med här på BT!

    :) /Malin

  • tagetuss

    Hej å välkommen malnil!


     


    Nu är min oh min brudtärnas klänningar påväg från Kina! Om de inte fastnar i tullen och jag har extrem tur så kaaanske de är här innan helgen! Har fått bild på de och änsålänge är jag så nöjd! Igår kom mina bröllopsskor oxå. Beställde från aliexpress som någon här rekomenderade. Skorna va väldigt fina och passar bra men jisses vad illa dom luktar. Det är nog nån form av medel för att dom inte ska ta med sig djur eller nåt men det går iaf inte att ha dom inomhus för det luktar så starkt. Nu står dom i förrådet och vädras! Tur dom inte ska användas på flera månader än :)


     


    Nu är första inbjudningskorten klara. Ska se om jag lyckas lägga in lite bilder här på klänning, skor osv


     


    Fia1982: Vi hade redan sparat undan pengar till resa och tänkte åka till nån grekisk ö tillsammans med barnen i augusti som sen smekmånad men eftersom vi flyttar till hus i februari så insåg vi att vi kan få lilla toaletten vidgjord och åka till kolmården över en helg för dom pengarna så vi prioriterade om. Vi tar smekmånaden när barnen är så stora att dom inte vill följa med på resor (nu är den ena 3 år och den andra 4 månader så det lär dröja :) ).


     


     

  • tisa

    jag ansluter mig också till tråden :) 4 maj blir det för oss, har äntligen bokat lokal och kyrka (var inget populärt datum så det var ledigt i princip överallt). sen är det bara klänning och skor och lite småplock som är klart. hoppas kunna få löst lite frågetecken under julledigheten.  


    när skickar ni ut inbjudningskort?? har inte ens påbörjat att tänka på hur de skall se ut.. kanske har jag lite bråttom?

  • tagetuss


    Såhär ser våra inbjudningskort ut. Det är emobossat med såntdär pulver som bara är glitter (kommer inte på vad det heter) så därför ser det olika ut från olika vinkar. Innuti har vi skrivit ut på transparent ivoryfärgat papper.
  • Ebso


    Har ingen bild på mig i klänningen men denna blev det Hänger i garderoben nu å bara väntar.
  • Ebso


    Å här är våra inbjudningskort, räknar med att skicka ut dom i mitten av januari med osa sista mars (gifter oss den 25:e).


    Hur har ni tänkt göra?

  • malnil

    Tisa : Vi gifter oss också 4/5. Har börjat titta på inbjudningskort, om man ska göra egna själv eller beställa färdiga.. och vilket alterantivt som är mest prisvärt. Vi tänker oss att skicka ut dem i  januari och ha sista svarsdatum sista mars.. då har man ca 2 månader på sig att svara och vi har 1 månad på oss att göra justeringar på antalet som kommer. Vet dock inte alls om det är lagom/för tight eller så. Hur tänker du/ni?

    Ebso: Vilken fantastisk klänning!! :) Superfin verkligen!

    /Malin

Svar på tråden Maj 2013