• fia1982

    Maj 2013

    Någon annan här inne som tänker gifta sig i maj 2013?


    Hade varit kul att ha någon att bolla idéer med och följa förberedelserna.

  • Svar på tråden Maj 2013
  • CharliesChoice
    LinneaR skrev 2012-11-04 20:42:20 följande:
    Ja då förstår jag att det känns bra att fixa mycket så tidigt som möjligt! Grattis till husköop! Var bor ni/ska ni flytta?
    Vill inte outa mig helt här innan inbjudningarna är skickade, men bor i Blekinge! Vi bor i stan nu i en ganska liten trerumslägenhet och ska flytta till ett jättehus med fem sovrum, vi kommer nog gå vilse.
  • fia1982

    Nej, jag ska beställa dom här på nätet så fort vi har bestämt vart vi ska ha vår bröllopsmiddag


    LinneaR skrev 2012-11-04 20:38:40 följande:
    Kul idé!! Ska ni gör dem själv?
  • FruW
    LinneaR skrev 2012-11-04 20:44:09 följande:
    FruW: Bor ni i England eller Sverige? Antar att din kille är från England:)

    Vi bor i Sverige, men har ju kommit på den smarta idén att gifta oss i England... Bara för att göra allt lite krångligare! :)


     


    Vi skickar inte ut några save-the-date, har redan berättat för alla vi tänker bjuda och vissa av dem har börjat efterfråga inbjudningskort med närmare information. Har hittat en design vi gillar men nu är det texten/infon som vi har problem med istället. Hoppas lösa alla frågetecken inom den närmaste veckan, är så sugen på att beställa våra inbjudningar! Glad


     


    fia1982 skrev 2012-11-04 20:23:49 följande:

     


    Så här ska vår inbjudan se ut.......



    Jättesöta!! Vi funderar också på att ha lila på våra kort... även om vi inte har någon speciell temafärg :)
  • fia1982

    Vitt och lila ska nog vara vårt färgtema. ´Vet du hur din bukett ska se ut?


    FruW skrev 2012-11-05 19:46:58 följande:

    Vi bor i Sverige, men har ju kommit på den smarta idén att gifta oss i England... Bara för att göra allt lite krångligare! :)


     


    Vi skickar inte ut några save-the-date, har redan berättat för alla vi tänker bjuda och vissa av dem har börjat efterfråga inbjudningskort med närmare information. Har hittat en design vi gillar men nu är det texten/infon som vi har problem med istället. Hoppas lösa alla frågetecken inom den närmaste veckan, är så sugen på att beställa våra inbjudningar! Glad


     


     


    fia1982 skrev 2012-11-04 20:23:49 följande:

     


    Så här ska vår inbjudan se ut.......



    Jättesöta!! Vi funderar också på att ha lila på våra kort... även om vi inte har någon speciell temafärg :)

     


  • Kakan 81

    Imorgon har vi ett möte med en cateringfirma! Ska bli spännande och hoppas på att vi kan hitta på ngt riktigt gott!

  • fia1982

    Vet ni på ett ungefär vad ni vill bjuda på?


    Kakan 81 skrev 2012-11-05 20:40:56 följande:
    Imorgon har vi ett möte med en cateringfirma! Ska bli spännande och hoppas på att vi kan hitta på ngt riktigt gott!
  • Kakan 81

    Jo vi vet väl att vi vill ha kött och någon form av potatiskaka med god sås till varmrätt. Kanske hjort el oxfilé. Sen är jag inte så glad i skaldjur så förrätten vet vi inte riktigt än något man kan ha en nubbe till hade vi velat. Sen till dessa vill vinna något friskt och gott. Kanske något med jordgubbar. Vet ni andra vad ni vill äta?

  • fia1982

    Vi håller på att undersöka saken. Har frågat en massa ställen om kostnadsförslag och menyer.


    Måste ju veta vad kalaset kommer kosta

  • FruW

    Tycker att det där med färger är svårt :) Jag har tänkt att det får visa sig med tiden vad vi snöar in på för färg/er. Vill inte att hela bröllopet går i en eller två nyanser, det är inte riktigt min grej att matcha allt och mina älsklingsfärger funkar inte riktigt för bröllop. Dessutom har jag inte tänkt ha en vit klänning, utan snarare en ljus pastellfärg om det går att hitta (japp, väldigt vag på den punkten också!). Har sett ut en butik i England som jag ska besöka runt nyår, och har stora förhoppningar om att hitta drömklänningen där, var inne där senast i september men då kändes det för tidigt att köpa något.


     


    Innan jag bestämt hur min klänning ska se ut vill jag inte riktigt tänka på blommor eller skor heller, för dem vill man ju gärna matcha till klänningen.Glad Men syren/lavendellila är ju jättefint, eller champagne/kaffefärgat. Ååh jag vill att det blir jul snart!

  • tagetuss

    Vi ska ha lax till förrätt. Till huvudrätt blir det fylld kyckling med rosépepparsås och en sorts smördegsinbakad potatisgrej, jag ville hellre haft oxfilé men min blivande gillar inte när det är rött i mitten medans jag tycker de e mums så vi valde bort det helt. Efterrätt blir nån pannacotta med bär och tårtan är helt i chokladmousse. Vi ska provsmaka allt i början på nästa år.


     


    Härligt CharliesChoise! Vi är oxå i husköpartagen! Det är sannerligen massor som ska fixas både innan och efter..


     


     

Svar på tråden Maj 2013