• fia1982

    Maj 2013

    Någon annan här inne som tänker gifta sig i maj 2013?


    Hade varit kul att ha någon att bolla idéer med och följa förberedelserna.

  • Svar på tråden Maj 2013
  • LinneaR
    fia1982 skrev 2012-11-04 11:11:08 följande:
    Vart gifter du dig den 11/5? Vi har också det datumet
    I Landvetter kyrka!

    Ni?
  • FruW

    LinneaR och fia1982: Jag gifter mig också den 11 maj HjärtaSkrattande Snart bara ett halvår kvar!


     


    Men hörni, vi filar ganska hårt på våra inbjudningar nu, känner inte ni att man vill skicka ut dem ganska långt i förväg? Men det beror ju lite på vilka gäster man har. Vi kommer nog försöka skicka dem i början av december, med tanke på folk som behöver planera och boka flyg + hotell m.m. Det är kul men pirrigt!

  • fia1982

    Vi ska gifta oss i St Pauli kyrka i Malmö.


    LinneaR skrev 2012-11-04 16:11:31 följande:
    I Landvetter kyrka!

    Ni?
  • fia1982

    Tyvärr inte än. Ska gå dit på onsdag och prova den igen... Ska nämligen leta skor på samma ställe. Så efter onsdag kanske jag har en bild att visa


    CharliesChoice skrev 2012-11-04 12:45:57 följande:
    Vad kul, har du bild på klänningen? Jag har tillbringat helgen med att leta klänning till bröllopet, medan den blivande maken varit bortrest, perfekt då han inte ska få se klänningen innan!
  • fia1982

    Ja det är helt sjukt så snabbt tiden har gått sen man börja planera denna stora dag!!!


    Vi kommer skicka ut våra inbjudningar efter jul. Tycker ändå att det är god tid i förväg.


    Hur vill ni att era inbjudningar ska se ut?


    FruW skrev 2012-11-04 17:29:15 följande:

    LinneaR och fia1982: Jag gifter mig också den 11 maj HjärtaSkrattande Snart bara ett halvår kvar!


     


    Men hörni, vi filar ganska hårt på våra inbjudningar nu, känner inte ni att man vill skicka ut dem ganska långt i förväg? Men det beror ju lite på vilka gäster man har. Vi kommer nog försöka skicka dem i början av december, med tanke på folk som behöver planera och boka flyg + hotell m.m. Det är kul men pirrigt!


  • LinneaR
    FruW skrev 2012-11-04 17:29:15 följande:

    LinneaR och fia1982: Jag gifter mig också den 11 maj HjärtaSkrattande Snart bara ett halvår kvar!


     


    Men hörni, vi filar ganska hårt på våra inbjudningar nu, känner inte ni att man vill skicka ut dem ganska långt i förväg? Men det beror ju lite på vilka gäster man har. Vi kommer nog försöka skicka dem i början av december, med tanke på folk som behöver planera och boka flyg + hotell m.m. Det är kul men pirrigt!


    Jag vill gärna börja med våra inbjudningar....men håller på med save the dates nu (kanske lite sent ute:) och tänkte därför börja pyssla med inbjudningarna vid årsskiftet och förhoppningsvis skicka ut dem 2 månader innan bröllopet. Hade först inte tänkt att ha save the dates men nu när jag väl har börjat pyssla med dem känns det som en bra idé för att man då inte behöver stressa med inbjudan.

    Har ni skickat ut save the date-kort?

    De flesta vet redan att vi ska gifta oss och min sambo har kontakt med sin släkt i England då de redan börjat kolla in flygbiljetter mm...så save the date-korten är mer en kul grej så jag får pyssla lite. Vill gärna börja med inbjudningarna redan, men har sagt åt mig själv att vänta lite:)
  • LinneaR
    fia1982 skrev 2012-11-04 20:23:49 följande:

     


    Så här ska vår inbjudan se ut.......



    Kul idé!! Ska ni gör dem själv?
  • LinneaR
    CharliesChoice skrev 2012-11-04 12:42:45 följande:
    Åh, jag borde hyra in dig till att pyssla med mitt bröllop då ju, för jag är såååå okunnig och ganska ointresserad av allt sånt här pynt-och-fix!

    Vad skänt att du har klänningen klar. Jag kommer att beställa den nu i dagarna tror jag. Nu känner jag att jag vill få undan så mkt bröllopsgrejer så snabbt som möjligt, vi har nämligen köpt hus!! Vi komer att flytta in redan i början av januari, och nu har vi en lååång lista på att göra inför flytt! Elavtal, larmavtal, flyttstäd, boka släp och bärhjälp med mera! Sen efter vi har flyttat in vet man ju hur det är, då vill man fixa med gardiner och blommor och möbler och fixa med allt. ...Och sen kommer våren och då kommer jag att BO ute i trädgården tror jag, vi bor ju i stan nu så jag har ett stort uppdämt behov av att räva, klippa, beskära, plantera..

    Summa summarum är det nog bra att fixa så mycket det bara går för bröllopet nu i november!

    Ååå Moodboard.. Nu fick jag lite ångest...
    Ja då förstår jag att det känns bra att fixa mycket så tidigt som möjligt! Grattis till husköop! Var bor ni/ska ni flytta?
  • LinneaR
    FruW skrev 2012-11-04 17:29:15 följande:

    LinneaR och fia1982: Jag gifter mig också den 11 maj HjärtaSkrattande Snart bara ett halvår kvar!


     


    Men hörni, vi filar ganska hårt på våra inbjudningar nu, känner inte ni att man vill skicka ut dem ganska långt i förväg? Men det beror ju lite på vilka gäster man har. Vi kommer nog försöka skicka dem i början av december, med tanke på folk som behöver planera och boka flyg + hotell m.m. Det är kul men pirrigt!


    FruW: Bor ni i England eller Sverige? Antar att din kille är från England:)
Svar på tråden Maj 2013