• LILLSYRRAN

    September brudar 2013 Här följs vi åt i planeringen!

    Checkade runt lite men hittade ingen tråd för oss som gifter oss september 2013.


    Då startar vi en här som vi kan följas åt med våra bröllopsplaneringar.


    Här kan ni lätta era hjärtan och äventyret kan börja.


     


     


     

  • Svar på tråden September brudar 2013 Här följs vi åt i planeringen!
  • söt nöt

    jag köpte min klänning i butik. På bridal outlet i Stockholm. Jag betalade hela summan på en gång, Den hänger kvar i butiken tills det är dags att fixa det sista. Så därför kan jag byta den till någon annan om den av någon anledning inte skulle passa när det är dags. Men jag tror inte att den inte kommer passa. jag har haft samma storlek och form i många år nu....Det går även att beställa via deras hemsida.  

  • stormhelen

    Gissi, jag är också lite osäker på det där med att beställa klänning över nätet. Dels då jag både har läst om och sett på programmet "Plus" på SVT för flera år sedan att det är relativt vanligt att klänningen inte levereras i tid utan den kommer förens EFTER bröllopet har varit, då det ofta tenderar att bli förseningar trotts att man beställt sin klänning 6-7 månader innan bröllopet äger rum. Så därför kommer jag nog att köpa min klänning i butik när det väl är dags. Känns som ett säkrare kort helt enkelt då jag inte vill riskera att inte få klänningen i tid.


    Vad gäller betalnigen tror jag att du får kolla med butiken om du kan delbetala eller inte, om det är det du helst vill göra.

  • FrökenMäkelä

    Kul att så många valt september 2013!


    Tycker allt står stilla just nu vet liksom inte vart man ska börja. Fick i alla fall beställt snygga kalsonger och strumpor till sambon igår, han ska få det som överraskning på bröllopsmorgonen innan vi skiljs åt. Ska skriva något käckt också på etiketterna så det blir en rolig grej av presenten.


    Funderar lite på att börja strukturera upp själva vigslen med vilka psalmer och in/ut gångs låtar men var hittar man så man kan lyssna på dem, är ju inte så troende så kan ju inte vilka som finns.

  • LILLSYRRAN

    Ylva368!


    Vilken vacker klänning,är det korsettsnörning i ryggen så tror jag inte att det är några problem att den skulle passa på den stora dagen.Jag tycker personligen att har man hittat sin drömklänning så ska man ta den och inte fortsätta att kolla runt på klänningar för det finns en hel uppsjö av dom och man kan bli veldigt förvirrad av allt tittande.Jag har redan min klänning.Skulle den vara lite stor sen så kan du låta en skräddare sy in den till dig eller om du provar en likadan sen i mindre storlek när du slutat amma.


     


    Detta har vi gjort!


    *bokat kyrka


    *bokat lokal


    *köpt klänning


    *köpt brudskor


    *köpt brudväska


    *köpt tårt servetter


    *köpt gästbok


    *valt en toastmaster(en vän till oss)


    *bokat dj


    *valt ut en kock (en vän till oss)


     


     


    Sen har jag gjort inbjudningskort men dom är inte helt klara än.


    Vi har varit och kollat på ett hotell som vi ska övernatta på bröllopsnatten,och när vi kommer dit


    ska vi basta och bada i utomhus jacuzzi,ska bara boka sen är det också klart.Just nu håller vi på med att tänka ut hur vår tårt ställning ska se ut sen ska den byggas av mannen.Ska även inhandlas saker till bordsplaceringstavlan.Ska lägga upp en bild sen när tårtställningen är klar men det dröjer någon vecka innan den är klar för vi tar det lugnt.


     

  • stormhelen

    Ytterligare en sak man kan bocka av från checklistan.


    Fotgrraf fixat!.


    Känns jättebra. Skrattande

  • clanat

    Hej, här kommer en septemberbrud till. Vi har precis börjat planera och bestämt 7 september. Vi vet inte riktigt var och hur eftersom vi båda vart gifta tidigare. Men inte kyrkan då vi inte är troende någon av oss. Vi har som sagt bara börjat så vi får se vad vi beslutar oss för. MEn nu kör vi!!

  • SofiaMagdalena

    Hej! 

    Kul att så många skall gifta sig i september. Även vi.

    Vi tar det lite lugnt med detaljplaneringer, det är ju så mycket som kan förändras på ett år och många saker som beror av antalet gäster som faktiskt kommer.

    Vi har en vigselplats fixad, samt vigselförättare. Lokalen är preliminärbokad och spara dagen korten utskickade till våra 56 gäster.

    Skall blir mycket roligt att få ta del av alla tips och ideer från andra höstbrudar! Kram 

  • söt nöt

    Kul med fler septemberbrudar :) 
    Vad jag kommer ihåg så är det en del som bokat in den 7 och 14 september? Själv har vi den 21. Vad jag minns så är det ingen mer än så länge...eller? 

  • Gissi
    Skrattande nu har jag precis pratat med kyrkan och vi har preliminärbokat vårt datum! Åh vad glad jag känner mig. Hon skulle återkomma efter den 12 november då dom har ett möte för att planera in bokningar m.m. Weee!!!
Svar på tråden September brudar 2013 Här följs vi åt i planeringen!