• emzerus83

    Brudar Västmanland 2013

    Jag tyckte det kunde vara roligt att starta en tråd för alla brudar i Västmanland som ska gifta sig 2013! Så vi kan ge varandra tips, råd o idéer angående allt som händer fram till dagen D...:)

    Vi ska gifta oss 29 juni 2013, borglig vigsel i Skerike Bygdegård...

    Hoppas att fler vill ansluta sig här så att jag inte blir själv! :)

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-24 12:21
    västerås13- maj?
    Solborga- 1 juni 2013
    Lisus- 1 juni 2013
    Sornelid- 1 juni 2013- Kolbäcks kyrka
    JOOL09- 8 juni 2013- Badelunda kyrka
    emzerus83- 29 juni 2013- borgerligt Skerike bygdegård
    lillasofie- 3 augusti 2013- Badelunda kyrka
    Sophiebus- 3 augusti 2013-
    88kaktus85- 17 augusti 2013- Badelunda kyrka
    Kotthare
    Maria Emilia

  • Svar på tråden Brudar Västmanland 2013
  • emzerus83

    Jag ringde kommunen igår för att boka vigselförättare...men de bad mig återkomma i februari nästa år :) jag var visst ute i lite väl god tid...haha...

    När ska man kontakta cateringfirman, är det också alldeles för tidigt redan nu?

  • lillasofie
    emzerus83 skrev 2012-07-19 19:40:04 följande:
    Någon som vet vart man kan hyra en tårtställning?
    Jag läste i en tråd att man kunde beställa bröllopstårtor på Ica Maxi, och att man då fick låna ställning. Kanske går att hyra av dem?
  • sofiasmamma

    Jag gjorde hår/smink på Harmonique och är supernöjd. Festen hade vi på Öster Mälarstrands Krog (supernöjd där med).

    Tänkte tipsa om fotograf, vårt bröllop var det första han fotade och vi är galet nöjda! http://justinrubin.se/

  • emzerus83
    lillasofie skrev 2012-07-24 19:18:59 följande:
    Jag läste i en tråd att man kunde beställa bröllopstårtor på Ica Maxi, och att man då fick låna ställning. Kanske går att hyra av dem?
    Tack för tipset ska kolla med dom :)
    Har frågat på Brynolf bagare också o där kunde man hyra... 500 kr i deposition o sen 100 kr per våning. Kanske är lite billigare på ica maxi...
  • emzerus83
    sofiasmamma skrev 2012-07-24 21:17:54 följande:

    Jag gjorde hår/smink på Harmonique och är supernöjd. Festen hade vi på Öster Mälarstrands Krog (supernöjd där med).

    Tänkte tipsa om fotograf, vårt bröllop var det första han fotade och vi är galet nöjda! justinrubin.se/


    vad fick du betala för hår o smink där? Ingick det en sminkning innan o testa av frisyr?

    Jättefina bilder från ert bröllop!!! :)
  • emzerus83

    Jag har hittat ett par skor på rean. Vad tycker ni om dessa?
    Jag har verkligen jättesvårt att hitta skor som sitter bra på foten o som jag kan gå i utan att få en massa skavsår m.m o dessa skor känns jättesköna + att klacken är bred o lagom hög för att jag ska kunna ha dom en hel dag :)
    Ser de tråkiga ut eller kan man ha dom som bröllopssko?



  • sofiasmamma
    emzerus83 skrev 2012-07-25 13:30:34 följande:
    vad fick du betala för hår o smink där? Ingick det en sminkning innan o testa av frisyr?

    Jättefina bilder från ert bröllop!!! :)

    Tror jag betalade 1500 (varav 300 kr var för konsultationen).


     


    Skorna du hittade var jättefina! Jag tog ett par skor jag redan hade, har du lång klänning kommer de knappt synas ändå. Att de är sköna är det viktigaste, får man ont i fötterna blir ju kvällen inte lika rolig.

  • emzerus83
    sofiasmamma skrev 2012-07-27 13:36:53 följande:

    Tror jag betalade 1500 (varav 300 kr var för konsultationen).


     


    Skorna du hittade var jättefina! Jag tog ett par skor jag redan hade, har du lång klänning kommer de knappt synas ändå. Att de är sköna är det viktigaste, får man ont i fötterna blir ju kvällen inte lika rolig.


    Oj vilket bra pris för både hår o smink!!
    Värt att kolla upp helt klart :)

    Jag kommer ha lång klänning så skorna lär ju inte synas så mkt alls och de är ju iaf vita. Ville ha med lite klack för hållningen o för att det känns lite "finare" eftersom jag vanligen inet har klack :)
  • lillasofie

    Hej brudar


     


    Hur går det i planerandet? Jag har nog bestämt mig för att göra festprogram och vigselprogram helt själv. Tänkte tidigare beställa på nätet, men tror det blir billigare att göra själv. Hur tänker ni göra med det?


     


     

  • Kotthare

    Hej! 
    Jag är en utflyttad Västeråsare som nästa sommar ska gifta mig med min norrbottning hemma i Västerås :)

    Funderar lite på om ni bokat lokal och vad ni isåfall betalar?  

Svar på tråden Brudar Västmanland 2013