• emzerus83

    Brudar Västmanland 2013

    Jag tyckte det kunde vara roligt att starta en tråd för alla brudar i Västmanland som ska gifta sig 2013! Så vi kan ge varandra tips, råd o idéer angående allt som händer fram till dagen D...:)

    Vi ska gifta oss 29 juni 2013, borglig vigsel i Skerike Bygdegård...

    Hoppas att fler vill ansluta sig här så att jag inte blir själv! :)

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-24 12:21
    västerås13- maj?
    Solborga- 1 juni 2013
    Lisus- 1 juni 2013
    Sornelid- 1 juni 2013- Kolbäcks kyrka
    JOOL09- 8 juni 2013- Badelunda kyrka
    emzerus83- 29 juni 2013- borgerligt Skerike bygdegård
    lillasofie- 3 augusti 2013- Badelunda kyrka
    Sophiebus- 3 augusti 2013-
    88kaktus85- 17 augusti 2013- Badelunda kyrka
    Kotthare
    Maria Emilia

  • Svar på tråden Brudar Västmanland 2013
  • lillasofie

    Vi ska ha vitt och rosa som färger, men jag funderar på att ha lite svart också. Det blir väl inte för mycket?

  • sofiasmamma
    JOOL 09 skrev 2012-08-08 19:48:13 följande:
    Vi ska också vara i Badelunda Kyrkskola, ska dit på fredag och kolla hur det ser ut. Har varit där tidigare men kommer inte riktigt ihåg hur det ser ut :/
    När vi var där för ett par år sedan var det jättefint, alldeles nyrenoverat och fräscht.
  • emzerus83

    Vi har bokat Skerike bygdegård o betalar 3500 kr för fredag kl 12 till söndag kl 12....
    Stora festsalen är inte jätterolig, den skulle kunna frächas upp en del...men jag tror att det kommer se mkt bättre ut när vi har dekoreat o dukat o så...

    Vi valde den lokalen för att det finns ett till rum bredvid festsalen o i det rummet ska vi ha vigseln...

  • lillasofie

    Jag har en liten undran angående toastmaster/toastmadame och värdpar. Alltså en toastmaster trodde jag var den som höll i tal, sånger och ordning under middan. Eller är det mer? Och vad gör ett värdpar egentligen? Haha, har varit på säkert 10 bröllop de senaste åren men har inte riktigt tänkt på vad de egentligen gör Nån som har någon koll?

  • emzerus83

    Jag kommer ha mina 2 närmsta vänner som värdinnor o de kommer bla att hälsa alla gäster välkomna innan vigseln o kort informera om att när de går ut från vigsellokalen så finns det såpbubblor att ta som de sedan får blåsa på brudparet när vi kommer ut genom dörrarna :) de kommer även informera om att under minglet efter vigseln så kommer det finnas en fotograf som fotar gästerna i det sällskap de kom... Värdinnorna kommer även att hålla i brudskålen, typ säga skål o grattis eller nåt sånt :)

    Toastmaster o toastmadame kommer sedan att ta över inne vid själva middagen. Värdinnorna får där lämna över ordet så att säga. Vi kommer ha så att gästerna får osa till toastmasterparet o säga till ifall de vill hålla nå tal eller liknande till dom. Toastmasterparet ser till så att middagen, tal, sånger ev lekar flyter på bra...

    Typ så har vi tänkt iaf, sen om det är "rätt" eller inte vet jag inte :)

  • sophiebus

    I Fredags va vi på kräftskiva hos våra bästa kompisar å hade det trevligt, henke passade på att tillfråga hans bästa kompis om han ville bli bestman å det ville han jätte gärna =)
    nu har vi det av bockat oxå.
    en av mina tärnor är tillfrågad, den andra väntar jag med ett tag till.
    toast master par funderar vi på, men är inte säkra än. måste fundera lite till.
    Våra döttar kommer givetvis vara brudnäbbar =) 

    ååå sitter i ett sånnt dilemma, vet inre hur vi ska göra med alla barn på bröllopsfesten?!
    ska dom få vara med eller inte?
    vi hade bestämt oss från början att inte ha med dom men sen börjar det kännas lite konstigt om dom inte ska vara med på middagen.
    på kvällen när det blir party så är det absolut nej men innan vet jag inte.
    Min moster från stockholm kommer inte att kunna få någon barnvakt (va jätte mycket strul förra helgen när min kusin gifte sig) jag kan ju inte låta hennes barn vara med men inte mina egna.
    vi ska ha ett avslappnad sommar fest men vill ända ha det lungt å skönt så att säga... hmmm svårt det där... tur att man har massa månader kvar att bestämma sig på.
    hur ska ni andra med barn göra? 

  • Juni 2012
    sophiebus skrev 2012-08-12 12:46:47 följande:
    I Fredags va vi på kräftskiva hos våra bästa kompisar å hade det trevligt, henke passade på att tillfråga hans bästa kompis om han ville bli bestman å det ville han jätte gärna =)
    nu har vi det av bockat oxå.
    en av mina tärnor är tillfrågad, den andra väntar jag med ett tag till.
    toast master par funderar vi på, men är inte säkra än. måste fundera lite till.
    Våra döttar kommer givetvis vara brudnäbbar =) 

    ååå sitter i ett sånnt dilemma, vet inre hur vi ska göra med alla barn på bröllopsfesten?!
    ska dom få vara med eller inte?
    vi hade bestämt oss från början att inte ha med dom men sen börjar det kännas lite konstigt om dom inte ska vara med på middagen.
    på kvällen när det blir party så är det absolut nej men innan vet jag inte.
    Min moster från stockholm kommer inte att kunna få någon barnvakt (va jätte mycket strul förra helgen när min kusin gifte sig) jag kan ju inte låta hennes barn vara med men inte mina egna.
    vi ska ha ett avslappnad sommar fest men vill ända ha det lungt å skönt så att säga... hmmm svårt det där... tur att man har massa månader kvar att bestämma sig på.
    hur ska ni andra med barn göra? 
    Hur gamla är barnen? Kan de sitta still en hel trerättersmiddag, uppskatta maten och vara tysta när det är tal? Kan det finnas målarböcker och kritor, m.m. att muta med?
    Hur ni nu än bestämmer er för att göra, se till att det är lika för alla och att inte några får ha barn med och några inte.
  • sophiebus

    tjejerna kommer vara 2 år å den andra 3,5 så dom kommer aldrig kunna sitta stilla =)
    men om det är fler barn med så kanske dom roar varran lite i alla fall.
    det är så svårt.... :S
    vi kommer inte ha någon 3-rätters utan en grillbuffé i stället å sen blir det bröllopstårta på kvällen.
    funderar på om man ska ha någon förrätt men är inte säker än.
    vi kör på lite mer enkle å avslappnad sommar fest =)
    å där kom min fundering om inte barnen skulle passa in ändå.
    men det är nog skönt att inte ha med barnen, men man kanske ångrar sig  

  • Maria Emilia

    Hej, här kommer en till västeråsbrud som ska gifta sig 2013! 
    Vi kommer att gifta oss utomlands med familjen, men har tänkt att fixa en fest till vänner i Västerås efteråt.
    Ingenting bokad än och datumet är öppet också.  

  • Maria Emilia
    sophiebus skrev 2012-08-14 21:20:32 följande:
    tjejerna kommer vara 2 år å den andra 3,5 så dom kommer aldrig kunna sitta stilla =)
    men om det är fler barn med så kanske dom roar varran lite i alla fall.
    det är så svårt.... :S
    vi kommer inte ha någon 3-rätters utan en grillbuffé i stället å sen blir det bröllopstårta på kvällen.
    funderar på om man ska ha någon förrätt men är inte säker än.
    vi kör på lite mer enkle å avslappnad sommar fest =)
    å där kom min fundering om inte barnen skulle passa in ändå.
    men det är nog skönt att inte ha med barnen, men man kanske ångrar sig  
    Var på ett bröllop förra sommaren, där de hade hyrt in några barnflickor som underhöll barnen i ett annat rum bredvid festlokalsrummet. De hade med sig Nintendo, kritor, lekar osv. Det funkade fint. Om jag minns rätt så hade de även barnmiddagen där.  
Svar på tråden Brudar Västmanland 2013