• Js Fästmö

    Blivande fruar 2014

    Hej! Någon mer som ska gifta sig 2014? Tänkte det kunde vara kul att samlas på ett och samma ställe. :) Hur, när och var ska ni gifta er? Vi har inte riktigt bestämt plats än, men borgerligt blir det. Jag kommer köpa lite "då och då" för att hålla nere kostnaderna som annars lätt hamnar på de sista sex månaderna. Och det enda vi vet än är datumet, det blir ett junibröllop, och att vi skall åka på bröllopsresa så snart inpå vigseln vi bara kan. Så kör på, berätta allt. :) Och en sista sak... visst känns det som hundra år bort. ;)

  • Svar på tråden Blivande fruar 2014
  • Larssonmaria86

    Då får väl jag också gå med i den här tråden då det idag var tio dagar sedan min älskade m2b gick ner på knä och friade till mig på vår 10-års dag :) Bröllopet planeras till 14 juni 2014 och i fredags bokade vi lokalen, kanske tidigt ute men då vi vet vilken lokal, kyrka och bil vi vill ha så känns det skönt att ha det bokat! Plus att det känns mer verkligt ;D Har sett att det diskuterats mycket om ringar och jag och min m2b valde att köra den amerikanska traditionen med att jag fick en jättefin diamantring nu och när vi gifter oss ska vi ha "enklare" ringar (min m2b har ingen förlovningsring). Vill ni se bild på den så finns den i mitt galleri :) Har faktiskt fått en del kommentarer från folk som ifrågasätter varför vi köpte så "dyr" ring men jag tror precis som Josefine & Micke att vi hade ångrat oss i framtiden om vi inte köpte drömringen. Ska bli så spännande att följa denna tråden nu och få massa inspiration :D

  • Power of Love
    Larssonmaria86 skrev 2013-01-27 10:42:27 följande:
    Då får väl jag också gå med i den här tråden då det idag var tio dagar sedan min älskade m2b gick ner på knä och friade till mig på vår 10-års dag :) Bröllopet planeras till 14 juni 2014 och i fredags bokade vi lokalen, kanske tidigt ute men då vi vet vilken lokal, kyrka och bil vi vill ha så känns det skönt att ha det bokat! Plus att det känns mer verkligt ;D Har sett att det diskuterats mycket om ringar och jag och min m2b valde att köra den amerikanska traditionen med att jag fick en jättefin diamantring nu och när vi gifter oss ska vi ha "enklare" ringar (min m2b har ingen förlovningsring). Vill ni se bild på den så finns den i mitt galleri :) Har faktiskt fått en del kommentarer från folk som ifrågasätter varför vi köpte så "dyr" ring men jag tror precis som Josefine & Micke att vi hade ångrat oss i framtiden om vi inte köpte drömringen. Ska bli så spännande att följa denna tråden nu och få massa inspiration :D
    Grattis och välkommen! 

    Tråkigt att folk ska hålla på att ifrågasätta ang ringarna. Huvudsaken är ju faltiskt att ni är nöjda. 
  • schmock
    ssam skrev 2013-01-26 21:00:02 följande:
    schmock skrev 2013-01-26 16:56:24 följande:
    På tisdag ska vi äntligen komma iväg och kolla lokal. Ska bli spännande och om den är bra ska vi fråga om vi får boka redan nu. Får vi det så ringer vi och bokar vigsel också. Man borde väl få det va? Trots att det inte är förrän sommaren 2014?
    Vi har redan bokat både kyrka och lokal. Vi gifter oss i augusti 2014 men det var ingen som tyckte det var konstigt eller påpekade att vi var ute i väldigt god tid. Eftersom att jag vill planera och vara helt säker på att få EXAKT den dagen vi tänkt oss är det inte alls dåligt att vara ute mer än ett år i förväg! :)
    Ja, hoppas de som äger lokalen tycker det är ok :)
  • schmock
    Power of Love skrev 2013-01-27 09:41:14 följande:

    Detta var vad jag pysslade med igår. Ursäkta min dåliga mobilkamera. Den lilla är utan pärla och den gröna med. Lutar att det blir med pärla. Garnet jag använt är inte vit-vit men det kanske inte gör något? 


     


    Men vad fint! Det gör inget alls tycker jag!
  • MH2014

    Larssonmaria86 - jag blir så konfundersam på folk som alltid vill veta vad allt kostar: vad kostar din ring? Vad kostade den soffan? Osv...Det är ju annat om de verkligen är intresserade av priset för att de är intresserade av varan,,då tycker jag det är en helt annan femma...men tyvärr är många intresserade för att de är nyfikna och ska ha nå att prata om :(

  • Power of Love
    schmock skrev 2013-01-27 11:27:53 följande:
    Men vad fint! Det gör inget alls tycker jag!
    Sandrajavisst skrev 2013-01-27 09:44:44 följande:
    Power of love: så fina:)
    Tack! =)
  • HubbaBubba

    Nu är jag hemma igen efter en helg på Grand Hotel med sambon och yngsta sonen (5månader) där vi bl.a. varit på bröllopsmässan och fått många nya idéer Glad
    Pratade med en bröllopskonsult där som ska komma till oss på torsdag så ska vi få mer information om vad hon erbjuder, priser osv. Känns bra Glad

  • Power of Love

    HubbaBubba: Va roligt! Jag hade så gärna gått på bröllopsmässan men det är ju en bit att åka och passade inte denna helg. 

Svar på tråden Blivande fruar 2014