• Js Fästmö

    Blivande fruar 2014

    Hej! Någon mer som ska gifta sig 2014? Tänkte det kunde vara kul att samlas på ett och samma ställe. :) Hur, när och var ska ni gifta er? Vi har inte riktigt bestämt plats än, men borgerligt blir det. Jag kommer köpa lite "då och då" för att hålla nere kostnaderna som annars lätt hamnar på de sista sex månaderna. Och det enda vi vet än är datumet, det blir ett junibröllop, och att vi skall åka på bröllopsresa så snart inpå vigseln vi bara kan. Så kör på, berätta allt. :) Och en sista sak... visst känns det som hundra år bort. ;)

  • Svar på tråden Blivande fruar 2014
  • Josefin o Micke

    Det där med ring är jättesvårt men vi har bestämt att det blir billigare i längden om jag väljer en dyrare ring redan nu. Tror (läs vet) att jag annars kommer vilja byta upp den innom ett par år. Vi var på mässan på grand igår och fick månganya idéer! Har även hittat en annan festlokal så vi ska och kolla på den om ett par veckor men nu lutar det åt att bli bröllop i Sollentuna istället för Stockholm city. Blir mässan i nacka i morgon där vi ska träffa två olika fotografer så tycker vi om någon av dem så bokar vi det då också. Vid den här tiden om ett år är vi gifta, jippi!

  • ssam
    Sandrajavisst skrev 2013-01-26 16:31:15 följande:
    Måste få fråga, har ju börjat att titta på ringar (till budget) och alla fina normalstora kostar ju över 12 000. Oj tänker jag! om man köper en billigare, kommer man ångra sig då? för det är ganska mycket pengar... eller hur tänker ni andra? vad har ni för budget på den?
    Tack för alla idéer till buffén Sandra! :) Vi har en budget på ca 5000 kr till min ring. Min ring kommer vara en smalare ring i rödguld med yttre gravyr och utan stenar. Att vår budget hamnar på 5000 kr handlar ingenting om att vi vill dra ner på kostnaderna utan endast på att det är den offerten vi fick hos guldsmeden. Har haft en säker bild i huvudet av min kommande vigselring enda sedan vi förlovade oss för 3 år sedan!

    Min förlovningsring designade jag själv och kostade 9000 kr. Den har 17 diamanter och är ganska stor, så då passar det bättre med en enklare vigselring.
    schmock skrev 2013-01-26 16:56:24 följande:
    På tisdag ska vi äntligen komma iväg och kolla lokal. Ska bli spännande och om den är bra ska vi fråga om vi får boka redan nu. Får vi det så ringer vi och bokar vigsel också. Man borde väl få det va? Trots att det inte är förrän sommaren 2014?
    Vi har redan bokat både kyrka och lokal. Vi gifter oss i augusti 2014 men det var ingen som tyckte det var konstigt eller påpekade att vi var ute i väldigt god tid. Eftersom att jag vill planera och vara helt säker på att få EXAKT den dagen vi tänkt oss är det inte alls dåligt att vara ute mer än ett år i förväg! :)
  • Power of Love
    MH2014 skrev 2013-01-26 20:02:21 följande:
    Power of love - gör lite bredare servettring utav avklippt toarulle och dekorera den efter smak?
    Det är en bra idé. Nu har jag i sig fått för mig att virka servettringar med blommor. Lite för att få in spets känslan och lite för att få in något som är väldigt typiskt mig eftersom vi även tänkt att få in LEGO i dukningen som är väldigt typiskt min fästman. Jag tänkte visa med bild i morgon.

     
  • Sandrajavisst

    Mh2014:ska försöka lägga in bild på min ring. Jag älskar den precis som du med din och rädd att jag ska tycka det blir för mycket. Är inte ens en ringmänniska. Bär sällan ring heller (får ej ha i jobbet och har småbarn).

  • Sandrajavisst

    Josefin och Micke: vad kul att ni ska ha i Sollentuna. Är uppväxt i Upplands Väsby och min bästis bor i Sollentuna så har varit där massa! Lite kul. Och jag sitter och räknar på budget. Oj vad dyrt. Kommer inåt under 100 000 och då räknar jag snålt. Hmm jobbigt detta. För det är mycket pengar! Och vi har grymt dåligt med lokaler här! Vet inte hur vi ska få ihop detta.

  • MH2014

    Sandrajavisst - man kan säga att jag valt en "bra med barn ring" haha... Är en bling människa men märkte att alla diamant ringar mer eller mindre stod upp, och en sådan ville jag inte ha då man kunde rivas med den, tänkte på barnen, byte av blöja, klä på sig en stickad tröja mm. Men det va inte det lättaste att hitta en diamantring som inte stod upp,,men tillslut så :) Om du inte lägger in en bild på just din ring och finger, kan du kanske länka den??

  • MH2014

    Det där med budget är skitsvårt!! Helst att spekulera om vad saker kan kosta,,vi gjorde så att vi kom överens på varje post vad vi tyckte det va värt att lägga! Typ mat 40 000:- så fick det bli vårt beräknade, sen när man fått offerter och betalt så kan man skriva det faktiska beloppet...

  • Power of Love

    Detta var vad jag pysslade med igår. Ursäkta min dåliga mobilkamera. Den lilla är utan pärla och den gröna med. Lutar att det blir med pärla. Garnet jag använt är inte vit-vit men det kanske inte gör något? 



  • Sandrajavisst

    Mh2014:ja jag vill ju inte ha en diamant som står upp:) ska lägga in bild. Budget jättesvårt. Men i får nog räkna med den summan.

Svar på tråden Blivande fruar 2014