• Js Fästmö

    Blivande fruar 2014

    Hej! Någon mer som ska gifta sig 2014? Tänkte det kunde vara kul att samlas på ett och samma ställe. :) Hur, när och var ska ni gifta er? Vi har inte riktigt bestämt plats än, men borgerligt blir det. Jag kommer köpa lite "då och då" för att hålla nere kostnaderna som annars lätt hamnar på de sista sex månaderna. Och det enda vi vet än är datumet, det blir ett junibröllop, och att vi skall åka på bröllopsresa så snart inpå vigseln vi bara kan. Så kör på, berätta allt. :) Och en sista sak... visst känns det som hundra år bort. ;)

  • Svar på tråden Blivande fruar 2014
  • MH2014

    Sandrajavisst - de bröllop jag varit på så har info skickats med på ett papper bredvid. OM de inte haft en bröllopssida, då har den adressen stått för mer information. Kan inte ni göra så??

  • HubbaBubba
    MH2014 skrev 2012-12-27 19:54:53 följande:
    HubbaBubba - gillade den svarta mer :) kikade din länk, vilken UNDERBAR lokal!! Synd att dem kändes så pjåkiga vid telefonkontakt.
    Mm visst är den snygg? :)
    Jag vet, man kanske kan ringa och höra igen. Dom kan ju ha varit stressade pga julbord och sånt. Kostar ju inget att pröva igen :)
  • Nevertheless

    äntligen har gubben ringt! 

    1100kr totalt för 3 dagar av hela anläggningen och finns porslin, bestick, glas, stolar, bord och sådant för minst 60 pers men man får lätt platts med 80st och vi blir mellan 60-70st  så det går ju bra!  
    bara att ta med lite annat bestick, proslin och sådant om det skulle fattas så kan man ha annat på honörs bordet utan att det blir konstigt! Köket fanns inte så mycket laga mat tillgång utan de var typ micro, en ugn och någon platta... så får fundera på hur vi ska göra med maten, har haft kall buffé fundering iom att det är mitt i sommaren... buffé ska det vara iaf, men får se om de blir att vi fixar det själva eller om vi tar catering, då ingår ju värmeskåp och sådant  

    i juni hade dom fullt upp iom midsommar, studenten, nationaldagen m.m men juli skulle det vara lugnt sa dom. 
    Han bokade inte utan sa att vi skulle återkomma, så vi ska dit i veckan som kommer och kika och ta lite kort så vi kan tänka oss hur det kan bli så bokar vi då om allt känns så perfekt som vi föreställt oss att det ska kännas

    Äntligen är vi på gång igen lite!  

     

  • Pia88

    Vi har bestämt datum och berättat åt närmaste familjerna Glad sen kläckte min kusin ur sig att de har planerat sitt bröllop till samma dag.. Så vi sköt upp vårt med en vecka då datumet i sig inte har så stor betydelse för oss... så nu ser de ut som om 12-7-14 är vårt datum Skrattande

    det kliar dagligen i fingrarna att ta kontakt med lokalen vi har tänkt på. ännu mer kliar det efersom de har catering på plats så man behöver inte ha någon utifrån..

    Väntar fortfarande med spänning på diademet från Lightinthebox...

    Har provat flertalet skor men ännu inte hittat Dem..

  • MH2014

    Så två bröllop samma månad i samma släkt, kul :) Va och kolla för första ggr på brudklänningar idag, provade inte utan pratade mer med föreståndarna (va på två st) och tjuvkikade...såg ingen bara sådär som verkade intressant,,så det kändes faktiskt lite snopet och konstigt..?!

  • Paernis

    Nu när chocken äntligen börjat lägga sig efter sambons (eller ska jag nu kalla han fästman, haha, så otroligt märkligt), frieri på julafton så är det väl dags att också jag gör min röst hörd. Hela grejen för mig känns helt absurd, otroligt bra, men absurd. Bara på dessa få dagar har jag nog hunnit o planera hela bröllopet i huvudet. Har ingen som hellst aning hur jag i praktiken skall få det till, o hur i hela världen jag skall få en annan människa att förstå hur jag vill ha det. Men men, känner att jag får ta en sak i taget. Vi har inte satt något datum än, men har bestämt oss att vi gärna vill ha det utomhus eller i en ladugård, så sommaren känns ju mest aktuellt här. Har även presterat att få iväg ett mail till SMHI för att se vilken dag statistiskt sett som det är minst regnchans o störst chans till sol. Så vi kan väl säga att det nu är SMHI som får avgöra vårt bröllopsdatum :). Men hur gör ni andra när ni bestämmer datum? Kollar ni upp lokal o lediga datum, eller sätter ni ett datum o sedan letar lokal efter det? Och är det bara jag som är lite "ny" på området? När jag läser så känns alla som professionella bröllopsplanerare :). Hjäääälp! :)

  • Power of Love

    Välkommen till oss, Paernis! Grattis till förlovningen!

    Vi bestämde datum efter vad som fanns som var speciellt. Vi förlovade oss nämligen på Lucia (111213) och ville även ha nåt speciellt som bröllopsdatum. Hittade inget med siffrorna men såg att 6/6 är en fredag så vi tänker slå till på självaste nationaldagen ;) Men vi får se om lokal och sånt klaffar, inte nog med att det är en röd dag, det är ju en dag där alla hembygdsgårdar är uppbokade. Funkar det inte med fredagen tar vi det på lördagen istället. Vi har alltså inte bokat lokal ännu.  

    Alla är vi nybörjare i början. Flört Många här inne har "hängt" här länge och en hel del är redan gifta men vilket gör att det finns redan många bra trådar att kolla igenom och dessutom många att rådfråga Glad

  • MH2014

    Vi bestämde år första ;) 2014, direkt vid förlovningen 2011. Högst tre år sa vi. Vi fick lite barn och har känt hela tiden att just det året passar! Sedan plockade vi ut våra månadsdagar och lite andra datum vi gillade,,sen har vi sållat friskt :) vi har fortf inte bokat helt men har nu två starka datum! Vårat första handsval, lucia har vi istortsett strukit då vi stötte på mycket krångligheter vid plats och mat.. Och vi är inte sådana att vi vill göra maten själva utan vill komma till dukade bord och inte behöva tänka på städning...

  • Pia88

    Vi bestämde datum genom att kolla i kalendern vilken lördag som skulle passa bäst.. Först kontrollerade vi efter Vårt datum (21) med då ingen lämplig lördag hittades så började vi leta "klingande datum", sånt som låter bra.. Så nu blev det 12 juli 2014.. 12-7-14..

Svar på tråden Blivande fruar 2014