• Js Fästmö

    Blivande fruar 2014

    Hej! Någon mer som ska gifta sig 2014? Tänkte det kunde vara kul att samlas på ett och samma ställe. :) Hur, när och var ska ni gifta er? Vi har inte riktigt bestämt plats än, men borgerligt blir det. Jag kommer köpa lite "då och då" för att hålla nere kostnaderna som annars lätt hamnar på de sista sex månaderna. Och det enda vi vet än är datumet, det blir ett junibröllop, och att vi skall åka på bröllopsresa så snart inpå vigseln vi bara kan. Så kör på, berätta allt. :) Och en sista sak... visst känns det som hundra år bort. ;)

  • Svar på tråden Blivande fruar 2014
  • Sandrajavisst
    HubbaBubba skrev 2012-12-22 20:05:37 följande:
    Har fått hem ett provexemplar på inbjudningskort, vad tycker ni om det? :)
    Texten är inte våran utan ett exempel.



    Vilka fina kort=)

    Vilket företag? Calligrafen (stavning) vet jag skickar hem prover men vilka fler företag erbjuder? tips?
  • Nevertheless

    vi har inte planerat ett dugg mer på jätte länge... julen, födelsedagar och familjeangelägenheter har kommit i mellan.. har en systerson som hamnat på sjukhus och är mycket allvarligt sjuk så har inte haft tid eller ork till att planera något riktigt ännu.. 

    väntar FORTFARANDE på att gubben ska ringa och kolla upp lokalen och boka om vi alla får plats där...!
    Kan lixom inte göra så mycket mer innan vi vet om vi kan vara där, först då kan man planera hur man vill dekorera och hur folk ska sitta m.m

    vi har frågat toastmaster iaf så vi har en sådan klar, mer än så har vi inte gjort.

    Hubbabubba: tycker dom var fina

    MissLii: www.brollopsglamour.se/appar-f%C3%B6r-ert-br%C3%B6llop   

  • Sandrajavisst

    MH2014: kan bli så! men följ era visioner så ordnar det sig=)

    Neverthless: tråkigt=( Hoppas den lille blir bra!

  • HubbaBubba
    Sandrajavisst skrev 2012-12-27 11:06:39 följande:
    Vilka fina kort=)

    Vilket företag? Calligrafen (stavning) vet jag skickar hem prover men vilka fler företag erbjuder? tips?
    Det tycker jag också :)
    Det är www.kortdesign.se :)
  • Plättis

    Hej på er! 
    Jag och min sambo förlovade oss på juldagen, så planeringen har inte riktigt startat än Tungan ute 
    Vi har dock preliminärbestämt ett datum och börjat titta lite på lokaler och gästlista så vi vet lite hur vi ska göra. Vi började faktiskt med att skriva en gästlista och insåg att om vi bara bjuder våra närmaste blir vi nästan 70 stycken. Så går det när man har en stor släkt och umgås med dem allihop dessutom.

    Tanken är att vi gifter oss i maj 2014 i Umeå där vi bor. Det bästa hittills är att så fort jag sagt till min älskling att det är något jag drömt om eller haft i bakhuvudet i evigheter säger han "Det är klart att vi ska ha det, vi gifter oss bara en gång!"
    Han är för söt ibland.

    Just nu är allt så nytt och spännande att jag inte riktigt förstått vad som händer, trots att vi planerade förlovningen gemensamt och hade bestämt datum för den redan någon gång i våras/somras Skrattande

  • Sandrajavisst

    HubbaBubba: oki, det företaget känner jag ej till=) men snygga kort!

  • MH2014

    Sandrajavisst - Tack för omtanken! :) Fick en svacka här när det är för långt bort för att på riktigt boka,,många platser frågar om vi inte säger fel år, haha! Sen får vi nog tyvärr skippa vårat luciabröllop, då vi bara stöter på problem :( Har ett par platser till att besöka under januari och februari, sen vill jag veta vart vi ska vara :) så man kan drömma och planera resten :D

  • Sandrajavisst

    Hoppas det löser sig! vill också planera allt nu!

    Plättis: välkommen  och vad kul! Grattis!

    Jag har en fundering på inbjudan. Vi kommer ju behöva ha en hel del information om övernattning, frukost, vägbeskrivning, adress till bröllopssida, och annan information. Men hur ska man få med det? i själva inbjudan går ju inte. men hur får man ett lösblad snyggt? skickar man med det med inbjudan? tips tack!

  • HubbaBubba

    Vi har ändrat oss ang inbjudan. Hittade en som kändes mera "vi" :)



     


    Sen har vi även tänkt på en annan festlokal, då dom på www.stockholmsbit.se/index.php var otrevliga när vi ringde och ville ha mer information.
    Funderar lite på fåfängan. Får se hur det känns när vi varit där och tittat :)
  • MH2014

    HubbaBubba - gillade den svarta mer :) kikade din länk, vilken UNDERBAR lokal!! Synd att dem kändes så pjåkiga vid telefonkontakt.

Svar på tråden Blivande fruar 2014