• Js Fästmö

    Blivande fruar 2014

    Hej! Någon mer som ska gifta sig 2014? Tänkte det kunde vara kul att samlas på ett och samma ställe. :) Hur, när och var ska ni gifta er? Vi har inte riktigt bestämt plats än, men borgerligt blir det. Jag kommer köpa lite "då och då" för att hålla nere kostnaderna som annars lätt hamnar på de sista sex månaderna. Och det enda vi vet än är datumet, det blir ett junibröllop, och att vi skall åka på bröllopsresa så snart inpå vigseln vi bara kan. Så kör på, berätta allt. :) Och en sista sak... visst känns det som hundra år bort. ;)

  • Svar på tråden Blivande fruar 2014
  • Monja
    Heltillhalv skrev 2012-12-20 00:04:22 följande:
    Jag har följt tråden ett tag nu Men nu hoppar jag in här ist, vi bestämde typ datum ikväll! Blir i juni månad... Så imorn tänkte jag ringa bygdegården vid vår kyrka och kolla upp den närmre! Började med gästlistan oxå, vi är typ 45pers i bara familj/närmsta släkten....galet ju! Har dock lite ångest då jag inte har ngn som jag känner på en gång att "HON" ska va min tärna :( Har liksom tappat kontakten med de flesta, och det är ingen som jag direkt tycker/tror att den klarar tärnuppdraget bra... Men det är ett tag kvar..... Säger man typ "maid of honor" i sverige? Vill kanske ha en som är huvudtärna och sen en annan som inte har så mkt ansvar...

    Förstår precis hur du känner...har också tappat kontakten med många kompisar när jag flyttade hemifrån och den man trodde skulle vara tärna kommer nog inte vara det. Tur iaf att jag har min syster så jag har en tärna iaf :)


    När i juni kommer ni gifta er? Har du tema för ditt bröllop?

  • aminis
    Monja skrev 2012-12-20 13:56:02 följande:
    Hihi, du har helt rätt, snart är det bara att säga "nästa år". Vi har itne bokat kyrka och herrgård/slott/lokal än, men vi funderar nog på att ha det lite utanför så man kan ta fina naturbilder. Är ni klara med kyrka och lokal?

    :) ja vi har bokat. Min blivande är från Sorunda (typ mellan Nynäshamn och Tumba) så det blir där ute på landet hehehe :) Sorunda kyrka och Sorunda Bygdegård som festlokal efteråt. Det blir kul :) ja det har du rätt i, man får tänks lite på bilderna ;) det blir nog väldigt fint. Åh, längtar!
  • MH2014

    Sandrajavisst - vi är/va inne på att ha dem,,beroende på var vi hamnar :) i vilket fall ska flera göras till barnens rum :D

  • HubbaBubba

    Har fått hem ett provexemplar på inbjudningskort, vad tycker ni om det? :)
    Texten är inte våran utan ett exempel.



  • MissLii

    Oj vad nyskriven.. Inte varit inne på ett tag. Julen kom emellan. Tiden springer fram och det är rätt skönt...för det betyder ju att det snart är dags ;)) Igår fyndade jag vita pompoms....på rusta, för inga pengar alls... Hoppas på att göra fler fynd nu faktiskt, bara jag orkar mej ut bland folkmassorna och julrean! betalat min klänning redan, köpt fina vaser, 16 vita pompoms och några ljuslyktor som jag tror jag ska använda.. Bokat kyrka har vi också gjort. Valt ut tre av dom fyra tärnorna. Bröllop-Mappen fylls med insperationsbilder dagligen. :) Någon som har någon bra App till iPad med planerare och gärna en budgeträknare???

  • Power of Love
    HubbaBubba skrev 2012-12-22 20:05:37 följande:
    Har fått hem ett provexemplar på inbjudningskort, vad tycker ni om det? :)
    Texten är inte våran utan ett exempel.



    Tycker att det ser jättefint ut :)
  • MH2014

    För mycket inspiration :D och tankar på vad, hur, när, om osv.... Från självklarhet till frågetecken!

Svar på tråden Blivande fruar 2014