• Js Fästmö

    Blivande fruar 2014

    Hej! Någon mer som ska gifta sig 2014? Tänkte det kunde vara kul att samlas på ett och samma ställe. :) Hur, när och var ska ni gifta er? Vi har inte riktigt bestämt plats än, men borgerligt blir det. Jag kommer köpa lite "då och då" för att hålla nere kostnaderna som annars lätt hamnar på de sista sex månaderna. Och det enda vi vet än är datumet, det blir ett junibröllop, och att vi skall åka på bröllopsresa så snart inpå vigseln vi bara kan. Så kör på, berätta allt. :) Och en sista sak... visst känns det som hundra år bort. ;)

  • Svar på tråden Blivande fruar 2014
  • Limba

    Hallåhallå!
    Planerar också bröllop sommar 2014! Helt fantastiskt!
    Inget är bestämt än, tittar på klänningar och ringar och drömmer Solig 

  • Sandrajavisst

    Jag har också massa ideér! för många då jag velar om allt! blir galen! Men det ordnar nog sig!
    ge
    Sitter och skissar på en budget! inte lätt! hur har ni andra tänkt? vad ska man spara på? och vad ska man absolut inte tumma på? Ni behöver inte svara om ni tycker jag är för närgången med mina frågor=)

  • MH2014

    För oss om vi skulle bjuda på middag, då ska det va riktigt bra råvaror och en härlig meny, lite utöver det vanliga då vi vill bjuda gästerna på en ljuvlig avkopplande välsmakande middag med gott sällskap och fina viner. Vi skulle dock inte lägga ner för mycket pengar på pyssel och dukning, men inte göra avkall heller, men våran vision utav dukning innehåller inga "kristaller, organza, stora blomsterarrangemang" etc, utan lite enklare med mycket ljus, speglar och små växter. Vi vill inte ha en fest så vi lägger Inge krut på starksprit, vickning och dyl. Så för oss om vi väljer middagstillställning så blir mat och dryck den riktigt stora posten, sedan kläder, pyssel/utsmyckning, fotograf, inbjudningskort...ungefär i den ordningen :) OM vi nu inte väljer ett annat upplägg,,utan middag och med lättare förtäring och lägger krutet på en härlig minimoon direkt efter.....??

  • snusfia

    Heej!



    Jag är också ny här på sidan och är jätte förväntansfull och ser fram emot att följa den här tråden!


    Jag undrar .-Vilka bröllopsbloggar följer ni? Själv vill jag tipsa om http://www.stylemepretty.com om ni inte redan hittat dit! Helt underbar amerikansk blogg med de finaste bröllopen man bara kan drömma om. Även http://www.greenweddingshoes.com .På svenska finns http://www.dittbrollop.se


    Har ni några bra bloggtips man kan lägga på i sin läslista? Eller någon annan bra bröllopssida överlag?


    Kram på er!

  • MH2014

    Följer inga bloggar,,så har tyvärr inga tips!


    Är rädd att jag svampar i mig för mycket om jag får för mycket inspiation :D

  • Monja

    Hej!!
    För mig blir det bröllop i maj 2014 och det känns jättespännande men grymt långt fram. Hoppas tiden går fort. Hur går det med er planering? Någon som ska gifta sig i Stockholm?  

  • aminis

    Monja: vad kul! Jag gifter mig i augusti i Stockholm och ja visst känns det som att det är väääldigt långt kvar.. Men som någon skrev tidigare: nästa år kan vi säga nästa år :). Var i Stockholm ska ni ha ert bröllop?

  • Heltillhalv

    Jag har följt tråden ett tag nu Men nu hoppar jag in här ist, vi bestämde typ datum ikväll! Blir i juni månad... Så imorn tänkte jag ringa bygdegården vid vår kyrka och kolla upp den närmre! Började med gästlistan oxå, vi är typ 45pers i bara familj/närmsta släkten....galet ju! Har dock lite ångest då jag inte har ngn som jag känner på en gång att "HON" ska va min tärna :( Har liksom tappat kontakten med de flesta, och det är ingen som jag direkt tycker/tror att den klarar tärnuppdraget bra... Men det är ett tag kvar..... Säger man typ "maid of honor" i sverige? Vill kanske ha en som är huvudtärna och sen en annan som inte har så mkt ansvar...

  • Sandrajavisst

    Jag säger bara tärnor=) tror inte vi har "en huvudtärna" då det är nog mer vanligt att ha 1. i USA kan de ju ha 10=)
    Kul att fler kommer!

    MH2014: ja men det kommer bli lite samma här. vi vill ha middag med lokala råvaror.  Kommer nog ha 2 rätters och sen en kakbuffe tillsammans med tårtan. Men vi ska ju ha lite fest efter så då tillkommer sprit. Men vi kommer att ha 3 drinkar som man kan välja mellan och sen ha fokus på vin/öl så vi slipper några fylleslag. Men middag och lokal och serveringspersonal och dryck blir dyrt!

    Nu är lokal fixad, börjat på texten till inbjudningskort, börjat titta på inbjudningskort, har hint om mina dekorationer och i janurari ska jag kolla upp catering, börjat spånat på vilken typ av mat vi ska ha. Jag har även övat på pompoms.

    Var det ingen mer som skulle ha sånna?

  • Monja
    aminis skrev 2012-12-19 20:53:00 följande:
    Monja: vad kul! Jag gifter mig i augusti i Stockholm och ja visst känns det som att det är väääldigt långt kvar.. Men som någon skrev tidigare: nästa år kan vi säga nästa år :). Var i Stockholm ska ni ha ert bröllop?
    Hihi, du har helt rätt, snart är det bara att säga "nästa år". Vi har itne bokat kyrka och herrgård/slott/lokal än, men vi funderar nog på att ha det lite utanför så man kan ta fina naturbilder. Är ni klara med kyrka och lokal?
Svar på tråden Blivande fruar 2014