• Js Fästmö

    Blivande fruar 2014

    Hej! Någon mer som ska gifta sig 2014? Tänkte det kunde vara kul att samlas på ett och samma ställe. :) Hur, när och var ska ni gifta er? Vi har inte riktigt bestämt plats än, men borgerligt blir det. Jag kommer köpa lite "då och då" för att hålla nere kostnaderna som annars lätt hamnar på de sista sex månaderna. Och det enda vi vet än är datumet, det blir ett junibröllop, och att vi skall åka på bröllopsresa så snart inpå vigseln vi bara kan. Så kör på, berätta allt. :) Och en sista sak... visst känns det som hundra år bort. ;)

  • Svar på tråden Blivande fruar 2014
  • L och J
    Power of Love skrev 2012-12-14 09:01:45 följande:
    Snart kan vi förresten säga att vi gifter oss nästa år Flört

     
    Ja juste! ÅÅÅH nu fick jag ett litet lyckorus! {#emotions_dlg.flower}
  • Nevertheless
    L och J skrev 2012-12-14 01:30:34 följande:
    Hej brudar! Va roligt med fler i samma läge.

    Min gubbe (han e 26 haha)  vill inte planera nåt än, tycker det är för tidigt nu när det inte passar med 2013. Men vi har kommit fram till att det blir stort och inget budgetbröllop. ca 90 pers och vi vill bjuda på allt. Vet var vi ska ta maten ifrån och att vi vill ha festen på landstället i Gränna. Kommer bli i juli-augusti. 
    Själv då??
    Nevertheless skrev 2012-12-13 18:53:13 följande:
    så gjorde vi med, var tänkt nu till sommaren men för att slippa ta kuvertavgift som jag verkligen inte vill så skjuter vi på det till 14  

    Och med längre tid på oss så hoppas vi på att få ned kostnaden lite... vi räknar väl med runt 70 000 att det kommer gå lös på det men hoppas på att det ska räcka med 50 000
    Att ta kuvertavgift känns absolut inte ok för oss heller, tänker bjuda på allt, så vi vill slå på stort sen istället utan stress. Bridezilla som man blev i början så va det surt att skjuta upp det, men åh så klokt.
    Känns jättebra faktiskt.

    Har du planerat nåt än?

     
    Har köpt små söta såpbubblor till att ha efter vigselakten.. 
    Har sett ut vart vi vill ha middag och festen efter bara vi får plats med alla annars får vi tänka om...
    Färgerna ska vara rosa och grönt (och vitt då självklart)
    Tårtan ska jag kanske göra själv, funderar på anlita någon nu istället då vi bestämt hur den ska se ut med halva klassiskt vit som en normal och halva ska vara brun i choklad då min M2B är en choklad dyrkare som gärna vill ha allt i choklad med chokladfyllning och choklad ovanpå :P
    Vi har bestämt en toastmaster, jag har bestämt med några tjejer som ska sjunga 2 låtar under vigseln,
    har bestämt hur blomster dekorationerna ska se ut på borden vid middagen :P
    Gjort save the date kort fast inte skrivit dit datum ännu iom att vi inte bokat ännu, men jag bad gubben ringa och kolla upp hur många man kan vara i veckan och han hade inte gjort det igår så jag hoppas han gjort det idag som han lovat annars blir jag besviken! :P

    Håller på letar efter någonstans där man kan designa sin egen ring oxå då jag vet precis hur jag vill ha min!
    Så har vi en första början till gästlistan iaf.
    Så lite har vi hunnit med!
     
  • MH2014

    Kul att det tillkommit Brudar :)


    Själva har vi MASSA möten denna vecka, restauranger och lokaler...Såååååå spännande :)


    Man får visioner av hur vi kan få VÅR dag, dekorationer, ideér, utformning. Vad olika platser kan erbjuda.


    Har även hört mig för med "musiker" om det ev skulle bli aktuellt.


     


    Vi har tyvärr fått några bakslag om datumet, helst då restauranger som vill att vi skulle byta för att de ska kunna ge oss full service.....jaja....vi har ju som sagt ett andra handsval :) och ett tredje om det skulle bli så pass ;)


    Vi verkar vara sist ut år 2014 hittills :D

  • Pia88

    Kul att höra om andras planer.. Har nu varit på behandling med rygg, höft och knän så hoppas att det börjar reda upp sig.. Har vridförbud på både knän och rygg över helgen.. Men om ryggen blir bättre så är det värt det..

    Vi har inte kommit så mycket längre.. Små planer på servettringar och bordsdekorationer kom idag.. Bläddrade i en ringkatalog och bekräftade design på inbjudningskorten samt kollade lite material.. Glad Provade ett par eventuella skor idag men 37 var för små och 38 för stora.. Rynkar på näsan
    Inget nytt om tiaran/diademet.. Snart en månad sen jag beställde...

  • Nevertheless

    Fick mail från bröllopsglamour häromdan! 
    jag frågade dom om något tips på någon juvelare i göteborgstrakten som man kunde designa sin egen ring hos, fick några olika förslag och ett ställe i borås rekommenderade dom varmt + att man som medlem får 50% rabatt på själva ringstommen!

    Då kanske ringen inte blir så dyr som jag trodde den skulle kunna bli!
    Måste försöka kika lite närmare på det sen får nog bli 6st 0,02ct stenar vill ha småå så solid ringens diamant står ut lite mer! Och så vitguld i stommen!  

  • Madelaine8403

    Jag ska med gifta mig juni 2014! Helt ny på denna sida:) Ska bli kul att följa tråden så man kan utbyta lite idéer!

  • L och J
    Nevertheless skrev 2012-12-16 18:11:11 följande:
    Fick mail från bröllopsglamour häromdan! 
    jag frågade dom om något tips på någon juvelare i göteborgstrakten som man kunde designa sin egen ring hos, fick några olika förslag och ett ställe i borås rekommenderade dom varmt + att man som medlem får 50% rabatt på själva ringstommen!

    Då kanske ringen inte blir så dyr som jag trodde den skulle kunna bli!
    Måste försöka kika lite närmare på det sen får nog bli 6st 0,02ct stenar vill ha småå så solid ringens diamant står ut lite mer! Och så vitguld i stommen!  
    Perfekt ju! Man får hålla ögon och öron öppna och passa på när kedjorna/butikerna/juvelare har rabatter. Kan man säkert spara ett par slantar och lägga på annat!
  • HubbaBubba

    Vi har valt att ändra datumet från den 7/7-14 till 5/7-14, då vi tänkte att alla kanske inte kan komma på en måndag.

    Har inte fixat så mkt än, men sambon ska ringa kyrkan när han kommer tbx från körskolan. Har även mailat några festlokaler och bett om menyförslag samt prisförfrågan, så jag hoppas få svar snart :)

    Har så svårt att tänka vad som behöver fixas/köpas. Någon som kan ge tips? :)

  • MH2014

    Jag blir tokig!! Så många idéer att jag nu "nästan" tvekar på det mesta!! Har ju ett starkt förstahandsval om hur vi skulle vilja viga oss och ha kvällen,,men stöter på alldeles för mycket krångelheter!! Har nu kommit på ett kanon upplägg som alternativ två som jag oxå förälskat mig i... Båda tillvägagångssätten är SÅ VI! Så nu har vi svårt att få ihop det. Det ena skulle betyda att det blir av i januari, så bara ett år kvar, annars två år,,,så är det ju det med ekonomin, då det blir många färre månaders sparande, och hinner vi det??' Ändå är det så härligt att planera :D

Svar på tråden Blivande fruar 2014