• CoG

    Umebrudar 2013

    Det är ett tag kvar...
    Men kanske har vi blivit några från Umeå och dess närliggande byar här inne som gifter sig 2013?

  • Svar på tråden Umebrudar 2013
  • Kaffegrus

    Hej brudar  

    Kommer ni gå till någon frisør för hår och make eller gör ni allt själva? Jag tycker inte att jag hittar någon frisør jag verkligen tycker om. De på Headline har varit sjukt struliga med att de inte hör av sig när dem lovat samt att de efter mycket om och men plötsligt berättar att de inte kan göra make up ändå trots att jag beställde paketet med båda.

    I dag var jag på Hårizont och tyckte inte kvinnan var bra alls. Ho gjorde inte alls som jag sade utan bara drev på med sina egna ösnkemål till tiden var slut och hon skickade mig hem.

    Några tips och råd? 


  • Kaffegrus

    Nu håller jag på att börja gråta. Jag har flera gånger varit inne hos Högtidskläder då min blivande ska hyra klädsel där samt att jag själv funderat på några av klänningarna där. Senaste gången hade jag med mig klänningen jag köpt någon anna stans för att hon skulle sy in den. Vi hann inte testa så mycket, men hon sade att det var bättre att jag lämnade in den när det var c:a 3-4 veckor kvar till bröllopet. I dag ringer jag för att boka en tid, men nu har hon plötsligt ingen tid kvar. Jag får till slut tjatat mig till en tid den 27:e juni, alltså bara så vitt två veckor innan bröllopet. Jag har haft panik hela tiden för att den inte ska sitta riktigt bra efter att den sytts in eftersom den måste sys in ganska rejält och skulle det inte bli perfekt när jag hämtar klänningen, så kommer det inte finnas tid att hitta någon annan lösning. 

    Finns det andra sömmerskor? 


  • CoG
    Kaffegrus skrev 2013-06-13 10:17:01 följande:
    Nu håller jag på att börja gråta. Jag har flera gånger varit inne hos Högtidskläder då min blivande ska hyra klädsel där samt att jag själv funderat på några av klänningarna där. Senaste gången hade jag med mig klänningen jag köpt någon anna stans för att hon skulle sy in den. Vi hann inte testa så mycket, men hon sade att det var bättre att jag lämnade in den när det var c:a 3-4 veckor kvar till bröllopet. I dag ringer jag för att boka en tid, men nu har hon plötsligt ingen tid kvar. Jag får till slut tjatat mig till en tid den 27:e juni, alltså bara så vitt två veckor innan bröllopet. Jag har haft panik hela tiden för att den inte ska sitta riktigt bra efter att den sytts in eftersom den måste sys in ganska rejält och skulle det inte bli perfekt när jag hämtar klänningen, så kommer det inte finnas tid att hitta någon annan lösning. 

    Finns det andra sömmerskor? 
    Dmåste ju finnas fler.
    Har du tittat på eniro?

    Ring stallet i vännäs och fråga om dom gör såna jobb.
    Sen ska det finnas en bra någon mil från stan....jag minns inte vad hon hette dock.
    Ska leta lite...
  • knackamackadam

    Det finns en i stan som heter Mofida. Hon ska enligt ryktet vara bra. Tror att hon har ett företag som heter syateljen eller något sånt. Annars så borde det ju funka med den 27:e. Om hon säger att hon hinner då så borde hon göra det.

  • CoG
    knackamackadam skrev 2013-06-13 17:30:50 följande:
    Det finns en i stan som heter Mofida. Hon ska enligt ryktet vara bra. Tror att hon har ett företag som heter syateljen eller något sånt. Annars så borde det ju funka med den 27:e. Om hon säger att hon hinner då så borde hon göra det.
    Jag har blivit varnad för henne av en tjej som fick sin brudklänning förstörd.
    Även damen på högtidskläder får en hel del kunder som varit hos henne tidigare och behöver hjälp att rädda sina klänningar.

    Men om man vågar så....
  • CoG

    Jag har lagt upp bilder på vår provdukning i tråden "Ge mig bilder på erat pyssel..."

  • knackamackadam

    Oj, då vill man ju inte chansa! Jag tror att jag ska fixa min själv. Det som ska göras kommer ändå inte att synas utanpå klänningen. Måste gå in och kika på dukningen

Svar på tråden Umebrudar 2013