• CoG

Umebrudar 2013

Det är ett tag kvar...
    Men kanske har vi blivit några från Umeå och dess närliggande byar här inne som gifter sig 2013?

• Svar på tråden Umebrudar 2013
  • CoG

hmm...kanske det
    Bra tips så att jag slipper slita massa för att se vad som blir bra

Plättis skrev 2013-04-15 10:06:27 följande:
    Istället för att baka tårtor i mängder kan du göra muffins, då går det göra flera olika smaksättningar och prova sig fram Principen är ju densamma, förutom att det blir minitårtor istället för flera stora.
  • CoG

Nu har jag dekorerat några tändsticksaskar.
    Får väl se om ngn av gästerna vill hjälpa till att tända ljusen eller om den som pysslar på i köket annars ska komma o göra det.

Jag får för mig att jag bara måste ha det ena eller det andra och dessa askar var en sån sak.
    Helt onödigt egentligen men jag kunde inte övertyga mig själv om det...

Jag kommer säkert bara hitta på mer och mer saker som jag tror att jag måste ha för att vi ska kunna gifta oss...typ :P
    Det är såna där småsaker, detaljer som jag känner att jag inte kan vara utan. Hopplöst :)

• Kaffegrus

Fin ask Matchar ju kortet fint.

Jag har också gjort inbjudningar nu. Ska lägga upp bilder när jag orkar ta kort på dem

Annars har jag idag fått hem min femte (ja, du läste rätt) brudklänning. Var på nyss på Högtidskläder med den för att säkra mig om att den går att sy in där det behövs. Jag skulle möjligen behövd en 34, men sömmerskan sade det var lättare att sy in denna än att sy ut en 34:a. NU tror jag att jag hittat rätt. Annars ser ni den sjätte här i tråden om en månad

• CoG

Den femte klänningen är säkert den rätta!

Kaffegrus skrev 2013-04-15 15:05:51 följande:
    Fin ask Matchar ju kortet fint.

Jag har också gjort inbjudningar nu. Ska lägga upp bilder när jag orkar ta kort på dem

Annars har jag idag fått hem min femte (ja, du läste rätt) brudklänning. Var på nyss på Högtidskläder med den för att säkra mig om att den går att sy in där det behövs. Jag skulle möjligen behövd en 34, men sömmerskan sade det var lättare att sy in denna än att sy ut en 34:a. NU tror jag att jag hittat rätt. Annars ser ni den sjätte här i tråden om en månad
  • CoG

Nu väntar jag på bilder både på klänning och inbjudningskort Kaffegrus!

• Kaffegrus
    CoG skrev 2013-04-15 15:35:24 följande:
    Den femte klänningen är säkert den rätta!

Hehe, jo, jag hoppas verkligen det. Nu börjar jag få ett helt hav av kläningar här hemma, så jag kan inte beställa fler nu

Jag ska försöka lägga upp bilder innan veckans slut Jag är faktisk riktigt nöjd med båda kläning och inbjudningskort.

• CoG

Å så härligt att du känner dig nöjd!
    Är det samma modell som de andra eller är det ngt helt annat?

Kaffegrus skrev 2013-04-16 13:02:17 följande:

Hehe, jo, jag hoppas verkligen det. Nu börjar jag få ett helt hav av kläningar här hemma, så jag kan inte beställa fler nu

Jag ska försöka lägga upp bilder innan veckans slut Jag är faktisk riktigt nöjd med båda kläning och inbjudningskort.

• Kaffegrus

Mjaa.. det är ju lite samma stil. Jag har ju så länge velat ha spets på min klänning, men inte hittat något jag känner mig riktigt nöjd med. Nu har jag dock hittat en som känns riktigt bra. Den är inte helspets, utan har bara spets över bröstet och axelbanden. 

Nu får jag både lite spets och lite drapering i kjolen. Perfekt! Är lite nojig för storleken bara. Den är en stor 36:a och jag är en liten 36. Hon på Högtidskläder menade den skulle vara lätt att sy in, men jag är så rädd för att det ska bli fult :-S Undrar fortfarande om en 34 skulle bli bättre..

• CoG

Ja det där ser ju ut som ett kompromiss mellan de klänningar du har där hemma :)
    Jag tycker att det är fint längst ner mot golvet också, där det blir ett genomskinligt lager som är lite längre än resten av klänningen.

Margareta på Högtidskläder borde ju veta vad hon pratar om och råda dig rätt då du frågar om den går att sy in utan att det blir fult.

Har du beställt den, går det att byta till en mindre?

Kaffegrus skrev 2013-04-17 20:53:40 följande:
    Mjaa.. det är ju lite samma stil. Jag har ju så länge velat ha spets på min klänning, men inte hittat något jag känner mig riktigt nöjd med. Nu har jag dock hittat en som känns riktigt bra. Den är inte helspets, utan har bara spets över bröstet och axelbanden.

Nu får jag både lite spets och lite drapering i kjolen. Perfekt! Är lite nojig för storleken bara. Den är en stor 36:a och jag är en liten 36. Hon på Högtidskläder menade den skulle vara lätt att sy in, men jag är så rädd för att det ska bli fult :-S Undrar fortfarande om en 34 skulle bli bättre..
  • Kaffegrus

Åh, tack för att du lugnar ner mina nerver CoG Det behövs verkligen! Har legat sömnlös några nätter..

Jag hittade den på blocket för 3200:- Tyckte det var ett helt sjukt pris, men allt på den är perfekt. Också har jag pratat med en tjej som säljer sin i 34 för 6000:-. Nu är inte det häller ett dåligt pris, men det är ändå dubbelt så mycket. Och då hon bor i Stockholm, så finns inte så mycket möjlighet att prova den först tyvärr :-/ Så jag får satsa på att det blir bra.

Men nu känner jag att jag jättegärna skulle tagit en trevlig fika med blivande brudar snart Det känns som det bara rinner ut i sanden hela tiden. 

Svar på tråden Umebrudar 2013