• CoG

    Umebrudar 2013

    Det är ett tag kvar...
    Men kanske har vi blivit några från Umeå och dess närliggande byar här inne som gifter sig 2013?

  • Svar på tråden Umebrudar 2013
  • knackamackadam

    Ja save the date är tack och lov skickade, så alla som "måste" komma vet redan. Vi satt just och kollade på calligraphen, men jag håller med dig, guuuud så många valmöjligheter! Tack och lov går ju vissa bort för att vi inte är överens om hur snygga de är, men det är alldeles för många kvar..

  • CoG
    knackamackadam skrev 2013-03-30 11:06:39 följande:
    Ja save the date är tack och lov skickade, så alla som "måste" komma vet redan. Vi satt just och kollade på calligraphen, men jag håller med dig, guuuud så många valmöjligheter! Tack och lov går ju vissa bort för att vi inte är överens om hur snygga de är, men det är alldeles för många kvar..
    Spara ner en bild på varje ni gilllar och sen plockar ni fram dom två och två och jämför vilken som är finast och gallra bort en och en tills det bara finns en vinnare kvar!

    Nu ska jag gå u och gå en sväng runt Röbäck, om du är hemma kan du väl hänga på?
  • CoG

    Det skulle vara trevligt!


    knackamackadam skrev 2013-03-30 15:50:58 följande:
    Nästa gång är jag förhoppningsvis med:)
  • imoen

    Hej. Ville bara hälsa. Jag var aktiv läsare/mindre aktiv skrivare i höstas. Nu drar det ihop sig, vi gängar oss 28/6 och har bokat lokal. Men jag har ingen klänning ännu, ingen vigselförättare, inga inbjudningar utskickade, inget pynt pysslat, inga barnkläder fixade, ingen catering. (Stressen är påtaglig för mig, sambon är som en filbunke).. Jag kommer nog hänga här en del framöver. Om någon har knoppalakan att sälja är jag en villig köpare :) Vi har orange stolar med brun stoppning i vår lokal 😝 Annars kommer jag att vilja sälja i början av juli. Lycka till med er planering etc.

  • CoG

    Vad har du tänkt dig för klänning?
    osv


    imoen skrev 2013-04-05 19:48:52 följande:
    Hej. Ville bara hälsa. Jag var aktiv läsare/mindre aktiv skrivare i höstas. Nu drar det ihop sig, vi gängar oss 28/6 och har bokat lokal. Men jag har ingen klänning ännu, ingen vigselförättare, inga inbjudningar utskickade, inget pynt pysslat, inga barnkläder fixade, ingen catering. (Stressen är påtaglig för mig, sambon är som en filbunke).. Jag kommer nog hänga här en del framöver. Om någon har knoppalakan att sälja är jag en villig köpare :) Vi har orange stolar med brun stoppning i vår lokal Annars kommer jag att vilja sälja i början av juli. Lycka till med er planering etc
  • imoen

    bit.ly/Z1Ford Jag sitter med mobilen så jag kan inte lägga in bilder just nu, men länken leder till vad jag tror blir min klänning, men det känns ju såklart nervöst att beställa kinaklänning. Jag var på änglalikt i höstas och tittade men där fanns inget som passade min stil. Hon hade bara två kortare klänningar i min storlek varav den ena inte var så smickrande för mig. Men nu har jag iaf beställt barnens kläder och eldat så sambon så vi kan posta en förvarningsinbjudan imorrn. När ska resten av Umeå gifta sig? Hur långt har ni kommit i planering? Har ni mindre eller större bröllop, på mindre eller större budget?

  • Kaffegrus

    Hej Umebrudar

    I dag har jag fått veta vilken präst som ska viga oss. Kenneth Nordgren heter han. Någon som har erfarenhet av honom och kan dela några ord? Jag är rädd att få någon som inte alls känns bra..

    Vi blev tipsade om Gustav Ericsson som vi skickade ett mail till, men han hade tyvärr semester just den veckan. Annars verkade han oerhört söt och trevlig på mail, så vi är lite ledsna för denna förlust. Hoppas dock att vår tilldelade är en vinst

    Vi hoppas på att göra klart våra inbjudningar under helgen då det på söndag är precis tre månader kvar till dagen. Vi gör inbjudningskorten själva och har köpt in lite tjockare papper. Men hur har ni andra som gör sjäøva gjort? Skriver ni texten direkt på inbjudningskorten eller skriver ni ut ett vanligt papper och limmar på? Jag är inte så pysslig och behöver lite hjälp. 

  • Kaffegrus
    imoen skrev 2013-04-07 17:36:00 följande:
    bit.ly/Z1Ford Jag sitter med mobilen så jag kan inte lägga in bilder just nu, men länken leder till vad jag tror blir min klänning, men det känns ju såklart nervöst att beställa kinaklänning. Jag var på änglalikt i höstas och tittade men där fanns inget som passade min stil. Hon hade bara två kortare klänningar i min storlek varav den ena inte var så smickrande för mig. Men nu har jag iaf beställt barnens kläder och eldat så sambon så vi kan posta en förvarningsinbjudan imorrn. När ska resten av Umeå gifta sig? Hur långt har ni kommit i planering? Har ni mindre eller större bröllop, på mindre eller större budget?
    Vilken söt klänning du har beställt förresten Det blir spännande att höra om det blev bra!

    Vi gifter oss 13. juli och jag tror vi har kommit ganska långt i planeringen. Vi har hyrt klädsel till Kenneth (min blivande), beställt blommor, min styvmamma ska pynta kyrkan och har allt som behövs dit, vi har favours till alla gäster och dekorationer i övrigt till festen, vi har inhandlat alla grejer för att göra inbjudningarna och annat pappersarbete (festprogram, kyrkprogram osv), hår och makeup, fotograf, vi har pratat med toastmaster och värdpar och gjort ett program för hur dagen ska gå (lite löst, vi diskuterar detta närmre i maj), vi har en tårtbakare som kan göra våningstårta, och jag övar mig på att göra att macaroons

    Det som inte är helt klart är vilka sånger som ska sjungas i kyrkan, ingångs- och utgångsmarch (men vi tänkte prata med prästen med om detta), min klänning :-S (jag är så velig och hittar aldrig rätt!!), inbjudningarna med mer är inte klara, vilket hotell gästerna ska (eller kan så klart) bo på. Vi har många gäster som kommer från långt bort och vi vill hitta ett billigt och nära alternativ och kanske få mängdrabatt på ett ställe. OK hotellet på Haga har dock st¨ngt över sommaren.. :-/
  • knackamackadam

    Kaffegrus- jag har varit på en vigsel som han höll i och tyckte att han var jättebra! Skulle gärna ha haft honom. Gifter ni er i stadskyrkan?

Svar på tråden Umebrudar 2013