• CoG

    Umebrudar 2013

    Det är ett tag kvar...
    Men kanske har vi blivit några från Umeå och dess närliggande byar här inne som gifter sig 2013?

  • Svar på tråden Umebrudar 2013
  • CoG

    hihi
    Så förälskad i den att du vill gråta då du tänker på den....vilken härlig beskrivning!
    Det kommer säkert att synas på dig då du bär den själv på ER stora dag!

    Vad kul det kommer att bli att se er andra på bild efter alla bröllop, få se hur det blev i helhet.
    :D


    Kaffegrus skrev 2012-10-23 21:27:42 följande:
    Det tycker jag var ett bra erbjudande. Kostar ju en hel del att göra själv också faktisk, så du kanske inte förlorarar jättemycket pengar i jämförelse i alla fall.

    Jag tänker mig att det kommer att ta himla lång tid att få ta en bild på mig i klänningen, så jag lägger upp bild på bara klänningen. Jag är så förlälskat i den att jag vill gråta när jag tänker på den Tungan ute




     


    Vi har ju vinrött tema, så jag tror detta blir sjukt bra Skrattande Jag är ganska likt bygd som klänningens tidigare ägare, så den sitter på mig som den gör på bilden. Hurra!
  • Slania

    Kaffegrus: Vilken fantastiskt vacker klänning!! Förstår att du är kär i den :) Har du tänkt ha en liknande bukett också eller?

    Har ni köpt skor än? Tycker det känns lite svårt att hitta skor som både är fina och bekväma... man vill ju gärna kunna gå i dom en hel dag utan att få ont i fötterna :)

  • Kaffegrus
    Slania skrev 2012-10-24 10:09:47 följande:
    Kaffegrus: Vilken fantastiskt vacker klänning!! Förstår att du är kär i den :) Har du tänkt ha en liknande bukett också eller?

    Har ni köpt skor än? Tycker det känns lite svårt att hitta skor som både är fina och bekväma... man vill ju gärna kunna gå i dom en hel dag utan att få ont i fötterna :)

    Tack så mycket! Jag hade faktisk först tänkt en sådan bukett som Insanire hade, bara med vinröda rosor. Tycker den är så vacker. Men eftersom jag redan har ett vinrött satinband runt klänningen, så tror jag kanske en enkel vit bukett likt klänningens tidigare ägare passar bättre. Jag undrar om inte tärnerna ska få ha vinröda buktter häller.

    Jag har också jätteproblem med detta med skor. Vill ha vinröda satinskor med bara 4 cm, gärna lite tjockare klack. Omöjligt! Jag vill inte lägga ner jättemycket pengar på dem häller. Hade tänkt kring 500 bara.

    Vad hade du tänkt gällande färg och pris?


    CoG skrev 2012-10-24 09:39:06 följande:
    hihi
    Så förälskad i den att du vill gråta då du tänker på den....vilken härlig beskrivning!
    Det kommer säkert att synas på dig då du bär den själv på ER stora dag!

    Vad kul det kommer att bli att se er andra på bild efter alla bröllop, få se hur det blev i helhet.
    :D
    Hih, ja, det pirrar i magen!

    Jag ser också supermycket fram emot allas dagar. Är ju så kul att hänga med i planerande av era dagar, så glädjen kommer att vara enorm när jag får ta del av själva dagarna också.
    ____________________________________________________________________________________

    Jag har också en fråga kring detta med tärnor som ni kanske kan hjälpa mig med nu som ni har sett min klänning. Jag har ingen aning om hur tärnerna ska se ut.. Jag tänkte först att de skulle vara som mig, bara motsatta färger. Alltså vinröda klänningar med vita band. Men jag tror häller jag vill att de ska ha vinröda detaljer som smycken och blommor eftersom marsalkerna ska ha vinröda slips och ros.
    Med vilken fäg ska dem då ha på klänningen? Några bra ideer?
  • CoG

    Oj, svårt.
    Röd klänning och vitt band i midjan skulle ju se väldigt fint ut.
    Men vad passar rött ihop med annars...om dom inte ska ha vitt på sig då dom du.

    Svart/vitt/rött tycker jag är färger som går bra ihop om vinrött är er "röda tråd".


    Kaffegrus skrev 2012-10-24 10:39:01 följande:

    Jag har också en fråga kring detta med tärnor som ni kanske kan hjälpa mig med nu som ni har sett min klänning. Jag har ingen aning om hur tärnerna ska se ut.. Jag tänkte först att de skulle vara som mig, bara motsatta färger. Alltså vinröda klänningar med vita band. Men jag tror häller jag vill att de ska ha vinröda detaljer som smycken och blommor eftersom marsalkerna ska ha vinröda slips och ros.
    Med vilken fäg ska dem då ha på klänningen? Några bra ideer?


  • Slania
    Kaffegrus skrev 2012-10-24 10:39:01 följande:

    Tack så mycket! Jag hade faktisk först tänkt en sådan bukett som Insanire hade, bara med vinröda rosor. Tycker den är så vacker. Men eftersom jag redan har ett vinrött satinband runt klänningen, så tror jag kanske en enkel vit bukett likt klänningens tidigare ägare passar bättre. Jag undrar om inte tärnerna ska få ha vinröda buktter häller.

    Jag har också jätteproblem med detta med skor. Vill ha vinröda satinskor med bara 4 cm, gärna lite tjockare klack. Omöjligt! Jag vill inte lägga ner jättemycket pengar på dem häller. Hade tänkt kring 500 bara.

    Vad hade du tänkt gällande färg och pris?


    CoG skrev 2012-10-24 09:39:06 följande:
    hihi
    Så förälskad i den att du vill gråta då du tänker på den....vilken härlig beskrivning!
    Det kommer säkert att synas på dig då du bär den själv på ER stora dag!

    Vad kul det kommer att bli att se er andra på bild efter alla bröllop, få se hur det blev i helhet.
    :D
    Hih, ja, det pirrar i magen!

    Jag ser också supermycket fram emot allas dagar. Är ju så kul att hänga med i planerande av era dagar, så glädjen kommer att vara enorm när jag får ta del av själva dagarna också.
    __________________________________________________ __________________________________

    Jag har också en fråga kring detta med tärnor som ni kanske kan hjälpa mig med nu som ni har sett min klänning. Jag har ingen aning om hur tärnerna ska se ut.. Jag tänkte först att de skulle vara som mig, bara motsatta färger. Alltså vinröda klänningar med vita band. Men jag tror häller jag vill att de ska ha vinröda detaljer som smycken och blommor eftersom marsalkerna ska ha vinröda slips och ros.
    Med vilken fäg ska dem då ha på klänningen? Några bra ideer?
    Jag vill nog ha vita skor med inte alltför hög klack och rund tå. Har inte tänkt lägga ut mer än 500 kr jag heller.

    Hmm... gråa klänningar, kan det funka? Annars tror jag ändå det skulle bli väldigt fint med vinröda klänningar och vita band och accessoarer :)
  • knackamackadam

    Jag hittade brudskor på Heppo på rea. 139kr. Sköna var dom inte, men snygga Funkar de till klänningen så har jag dem och eventuellt ett par andra, vilka som helst av mina "finskor" med rätt klackhöjd, senare på kvällen. Skulle jag hitta ett par i en annan färg än vitt så kan jag tänka mig att köpa ett par snygga OCH sköna. Annars får det vara. Vill inte lägga ut många hundralappar på något jag ska ha Max en kväll och som knappt kommer att synas.

  • Kaffegrus

    Ah, men tack, tack, tack! Jag tror jag kör på gråa klänningar. Gillar som sagt era förslag om vinröda klänningar med vitt band, men nu kommer ju smycken att vinröda, så då tänkte jag det skulle bli fint med vinröda buketter och skor, men då kan ju inte klänningen också vara vinröd. Så silver eller grå, tror jag det blir.  


  • Eka

    Hej Hej!


    Här kommer en till blivande brud i Umeå under nästa sommar. Jag kommer ursprungligen från Umeå men bor i Stockholmsområdet sedan flera år tillbaka. Vi kommer att gifta oss den 20/7 2013 ute på Holmön. Hoppas jag får vara med här trots att jag inte bor här uppe längre ;)

  • Kaffegrus
    Eka skrev 2012-10-25 18:21:36 följande:

    Hej Hej!


    Här kommer en till blivande brud i Umeå under nästa sommar. Jag kommer ursprungligen från Umeå men bor i Stockholmsområdet sedan flera år tillbaka. Vi kommer att gifta oss den 20/7 2013 ute på Holmön. Hoppas jag får vara med här trots att jag inte bor här uppe längre ;)


    Men det är ju klart! Hjärtligt välkommen!

    Så kul att du gifter dig här trots flytten till Stockholm då. Har du kommit långt i planeringen? 
  • eml33h

    Var i Umeå kan man få tag i en väst till m2b?
    Dom kanske har på Stallet i Vännäs?

Svar på tråden Umebrudar 2013