• Just Me

    Mars 2013-brudar

    Det närmar sig, det är mindre än ett år kvar! 

    Här kan vi samlas och peppa varann, byta idéer, stötta, hjälpa, planera och slutligen önska varann lycka till och grattis!

     


    Du & Jag 23/3-2013
  • Svar på tråden Mars 2013-brudar
  • miserere

    Ja, många gifter sig ju under sommaren eftersom de flesta är lediga, det är varmt och fint väder osv... Antar jag

    Har inte bestämt än ang. fotografering faktiskt. Det känns lite jobbigt men jag tror att vi kommer att ta bilder dagen efter! Eller innan...nej jag vet inte!! Hehe. Vi kommer också att ha vigsel i kyrka kl 15 så innan kanske fungerar bra ändå. Vi får se, har inte anställt fotograf utan vi kommer att använda en vän på den fronten också!

    Nej vi vill inte heller ha massalakan över bord och stolar, ha massa kort överallt. Visserligen vill jag ha lavendel på borden men det är så långt jag sträcker mig och det är mycket för att min vän erbjöd sig att hjälpa till med blommorna.

    Jag tror alla kommer att ha det bra och det kommer bli en riktigt lyckad dag! (För oss allihop!)

  • mimi00

    Vi kommer ha tema lila och kommer nog "pynta" endel ^^ kommer inte ha över stolarna men dekorationerna (som syrran fixar som projektarbete. hon går florist) kommer vara mkt lila. även tärnklänningar och m2b kravatt och bestmännens flugor kör i lila ^^ 

    Fotograferingen har jag lite ångest över, för min m2b vill gärna se mig första gången i kyrkan och känner det blir stressigt efter. vi har vigsel 15 i kyrkan sen mat 17-17.30 :/

    Jag tror med alla kommer få en bra dag :)  behöver nog inte stressa så mycket över små saker :)  tror även att varje bröllop är unikt även om de låter lika :) snart är det dags att beställa alla papper och liknande :)  

  • mimi00

    Idag har vi skrivit ut och skivit under hindersprövning och namnbyte :)) Kommer skicka in det nästa eller veckan efter det men nu är det inte ens 4 månader kvar !!! 116 dagar. Börjar bli nervös nu.. kollar alla listor och liknande så jag inte har glömt något eller någon :)  spännande !

  • eml33h

    Jaa, det börjar ju va dags för det där också!
    Jag jobbar på Skv så vore ju pinsamt om jag glömde ;)
    Vem efternamn tar ni? Eller behåller ni era egna?


    mimi00 skrev 2012-11-06 13:47:31 följande:
    Idag har vi skrivit ut och skivit under hindersprövning och namnbyte :)) Kommer skicka in det nästa eller veckan efter det men nu är det inte ens 4 månader kvar !!! 116 dagar. Börjar bli nervös nu.. kollar alla listor och liknande så jag inte har glömt något eller någon :)  spännande !
  • miserere

    Ja, mindre än 4 månader! ) Det känns otroligt att det snart är dags...

    Eftersom jag syr min egen klänning är denna fokus just nu, men är jobbigt att hinna med p.g.a. att jag både arbetar 50% och studerar 100%.. :-/ Får väl bli under julhelgen! Hahaha. Annars är det mesta arrangerat och klart! De flesta har osat dessutom så har bra koll på hur många vi blir!

    Har fortfarande svårt att bestämma mig ang. skorna...men det kommer nog så småningom!


    mimi00 skrev 2012-10-30 18:35:09 följande:
    Fotograferingen har jag lite ångest över, för min m2b vill gärna se mig första gången i kyrkan och känner det blir stressigt efter. vi har vigsel 15 i kyrkan sen mat 17-17.30 :/
    Har ni bestämt något än? Eller är det fortfarande oklart?
  • mimi00

    Oj, jag pluggar med 100%, skulle aldrig orka jobba 50% med :O  Duktigt av dig ! Jobbar enstaka tillfällen bara. 

    Angående fotograferingen, nej vi står på samma ruta. Båda vill se varandra första gången i kyrkan MEN känns smidigare att fotas innan :/

    många beslut som gör en lite snurrig i huvudet!  

  • miserere

    Vi funderar på att ta fotograferingen själva på söndagen (dagen efter!) Men vi får se... ingen aning heller.

    Hehe, nej det är ganska påfrestande, men jag är klar i januari och tar examen så det är bara 2 månader kvar Blir mycket att fira till nästa år!

  • mimi00

    oj oj grattis :) har ett år kvar i januari :/ usch ja.. 

    Dagen efter? hmm, är man lika "fin" då?  tänker att det är jobbigt att fixa sig igen. sen städas lokalen då :/ men hade varit skönt då man inte har tidspress.. hmm

    ingen andra tips att dela med oss nu när det snart är dags?  vad har ni för dukar? vi tänkte ha vita dukar med lila längder på om du förstår ^^ men var hittar jag 30 vita dukar billigt? :/

    när har ni andra beställt/bokat mat, tårta och dricka? 

  • miserere

    Vi kommer inte att ha en fest särskilt länge, utan det är middag med bröllopsfika och så. Så det blir inget problem för oss att ta det dagen efter. Vi kommer ju dels inte se varandra innan samt att vi kan ta det lugnt och få till bilder i lugn och ro. Jag kommer att ha en väldigt naturlig "look", vilket gör det lättare också.   Men självklart blir det jobbigare om det vore på annat sätt. Nu vet ju inte jag hur ni ska ha det, men tänk på saken i alla fall! Det är lite tid kvar så fundera och diskutera med din man, han kanske har någon idé?

    Eftersom det är ett intimt litet bröllop fixar vi det mesta själva. Vi tar hjälp av familj och vänner, t.ex. är en god väninna en hejare på att baka(med konditor.-syster) och både min mor och svärmor(samt svägerska) kommer att hjälpa till med matlagning.

    IKEA har kanske något användbart? 30 dukar blir ju en slant antar jag.. Kanske har era familjer något ni kan använda annars?

  • eml33h

    110 dagar kvar nu! Önskar tiden kunde gå liiite fortare!
    Fick hem min andra klänning förra veckan, då jag inte vad nöjd med min första.
    Men nu är jag riktigt nöjd :)

    Vita lakan borde väl funka? :)


    mimi00 skrev 2012-11-06 15:33:27 följande:
    ingen andra tips att dela med oss nu när det snart är dags?  vad har ni för dukar? vi tänkte ha vita dukar med lila längder på om du förstår ^^ men var hittar jag 30 vita dukar billigt? :/
Svar på tråden Mars 2013-brudar