• Just Me

    Mars 2013-brudar

    Det närmar sig, det är mindre än ett år kvar! 

    Här kan vi samlas och peppa varann, byta idéer, stötta, hjälpa, planera och slutligen önska varann lycka till och grattis!

     


    Du & Jag 23/3-2013
  • Svar på tråden Mars 2013-brudar
  • eml33h
    MiaCilla skrev 2012-06-21 17:15:07 följande:

    Är det någon som vet om det finns någon blomsort som tål kyla lite bättre än andra?? Ishotellet håller en temp på ca -5 grader så bröllopet kommer att bli ganska kylslaget om man säger så!! =) Kanske ska hoppa över brudbukett......eller kan man gifta sig utan brudbukett, vad tycker ni??


    Man kan ju faktiskt ha andra sorters dekorationer i buketten : )
    Såg i ett annat inlägg om såna, minns dock inte var.. men kottar, granris, kvistar osv osv osv.
    Endast fantasin sätter gränsen : )
  • eml33h

    Vi har vår dag 2/3.

    Har bokat kyrka, lokal och restaurang.
    Inväntar material för att kunna göra inbjudningskorten som ska ut i mitten på december.
    Igår beställde jag skor, klänning, cape och tiara. M2b kommer ha en kostym han sydde upp i Thailand.
    Ringar ska vi beställa  när vi vet vilken storlek, min blir vitt guld med zirkoner och m2b vill ha en ring i stål.
    In -och ut marsch är bestämt och vi håller på att göra en playlist på Spotify för festen.
    Vi kommer att ha tårtbuffé, några från familjen kommer att göra varsin.

    Så långt har vi hunnit, och det inkluderar det mesta.
    Vi kommer ha ett väldigt enkelt bröllop och försöker snåla på det mesta då vi hellre ser att vi kan bjuda in fler :)

  • Just Me

    Ska jag uppdatera med datumen i trådstarten tycker ni? 
    Så har vi lite koll Eller ska vi göra en datumtråd tycker ni? Kan ju vara roligt att sen veta "att dena heg gifter sej den o den"  


    Du & Jag 23/3-2013
  • annagustafson89

    Hejsan! 
    Jag och min sambo har funderingar på att gifta oss på Gotland i Påsk. Vi är ganska unga och har inte riktigt ekonomin för det, men min mamma har precis fått kronisk cancer som spridit sig till hjärnan och därför skulle jag så otroligt gärna vilja hinna gifta mig med mannen i mitt liv och ha henne som sällskap där.

    Vi har egentligen bara hunnit komma fram till att vi vill gifta oss typ då. Vi har lite vänner som vi ska ta hjälp av. En vän ska sätta upp håret, en ska sminka, en ska förhoppningsvis fota (om han kommer ifrån sin fotoskola då), en ska fixa med korten och sådär.

    Mina funderingar går väl mest till hur gallt det lär vara i mars på Gotland, vi skulle gärna vilja gifta oss i Ganns Ödekyrka (googla bilder! Fantastiskt fint!) men är rädd att alla kommer tycka det är för tokkallt :/
    Sen kommer ju självklart funderingarna på vem man bör/vill bjuda, hur pengarna ska räcka till, vart festen ska vara osv.

    Hoppas dock de kommer lösa sig! Men ge mig gärna råd! Är ju bara i starten ännu :P 

  • Just Me
    annagustafson89 skrev 2012-09-05 00:31:55 följande:
    Hejsan! 
    Jag och min sambo har funderingar på att gifta oss på Gotland i Påsk. Vi är ganska unga och har inte riktigt ekonomin för det, men min mamma har precis fått kronisk cancer som spridit sig till hjärnan och därför skulle jag så otroligt gärna vilja hinna gifta mig med mannen i mitt liv och ha henne som sällskap där.

    Vi har egentligen bara hunnit komma fram till att vi vill gifta oss typ då. Vi har lite vänner som vi ska ta hjälp av. En vän ska sätta upp håret, en ska sminka, en ska förhoppningsvis fota (om han kommer ifrån sin fotoskola då), en ska fixa med korten och sådär.

    Mina funderingar går väl mest till hur gallt det lär vara i mars på Gotland, vi skulle gärna vilja gifta oss i Ganns Ödekyrka (googla bilder! Fantastiskt fint!) men är rädd att alla kommer tycka det är för tokkallt :/
    Sen kommer ju självklart funderingarna på vem man bör/vill bjuda, hur pengarna ska räcka till, vart festen ska vara osv.

    Hoppas dock de kommer lösa sig! Men ge mig gärna råd! Är ju bara i starten ännu :P 
    Tjaaa, folk gifter ju sig i Jukkasjärvi Iskyrka så Gotland borde inte vara några problem  
    Det ni kan göra då är ju att informera gästerna om läget, att det kan vara kallt under vigseln och glöm ej kappan hemma typ

    Tråkigt att höra om din mamma Hjärta 

     
    Du & Jag 23/3-2013
  • MiaCilla
    Just Me skrev 2012-09-04 13:22:59 följande:
    Ska jag uppdatera med datumen i trådstarten tycker ni?
    Så har vi lite koll Eller ska vi göra en datumtråd tycker ni? Kan ju vara roligt att sen veta "att dena heg gifter sej den o den"
    Du & Jag 23/3-2013
    Låter Jättebra!! 13 februari 2013 var det här!! =)
  • MiaCilla
    eml33h skrev 2012-09-04 12:21:02 följande:
    Man kan ju faktiskt ha andra sorters dekorationer i buketten : )
    Såg i ett annat inlägg om såna, minns dock inte var.. men kottar, granris, kvistar osv osv osv.
    Endast fantasin sätter gränsen : )

    Det var ju lite coolt det där med granris & kottar. Bröllopet blir ju inget vanligt bröllop så då behöver inte buketten vara vanlig heller!! Ska leta upp min fantasi bara, den finns ju någonstans....det vet jag!!! =)

  • MiaCilla

    annagustafson89: Det kan säkert vara kallt på Gotland vid påsk, men vad gör det? Det är upp till var & en att klä sig rätt efter väder. Tycker absolut att ni ska spinna vidare på era planer så låt inte kylan ändra på det!! =) Ja, det säger jag för det är jag som ska gifta mig i iskyrkan i Jukkasjärvi som Just Me nämnde. =) För oss blir det overaller som gäller, lite tråkigt men det absolut mest praktiska & vad gör det när jag ska få mannen i mitt liv, det är ju det som är viktigast!! ;)


     


    Tråkigt att höra om din mamma.


     


     


    Kram

  • annagustafson89

    Nu har vi börjat berätta för familj och vänner, superkul! och det tas fruktansvärt bra emot :) Känns skoj!

    Det känns dock som att hela livet händer just nu, med en sjuk mamma, sista terminen på studierna (och sen jobbsök), var på vårdcentralen och insåg att jag väger en del mer än jag vill och vill därför ner i vikt... Ja, ni hör. Kaos..
    Vad bör vi tänka på som det första? Jag har mailat kyrkan, men inte fått svar.. Bör vi ringa och kolla datumet? Måste hitta lokal med.. Ska vi skicka ut save the date kort?

    Ja.. Typ tips vore kanon från er som hållt på ett tag!

Svar på tråden Mars 2013-brudar