• daniiel

    Visa DIN brudklänning! :D

    Jag vet att det finns trådar där det visas upp klänningar. Det finns också en tråd där man visar upp sig som brud. Jag skulle vilja att denna tråden var ett mellanting. I brudklänninstrådarna är det många som visar upp modellbilder med klänningar och skriver "Jag ska ha denna klänningen." och det är ju jätteroligt visserligen, men jag tycker det är roligare med bilder där personen i fråga bär klänningen.

    Nu vill jag se dig i din klänning! Solig

    Oavsett om du redan är gift eller ska gifta dig. Oavsett om den är köpt i brudbutik, på blocket, på HM eller beställd från Kina, ja eller om den är vit, röd, rosa eller någon annan färg. Jag hoppas att ni vill visa upp er i er underbara brudklänning Skrattande

    Jag är redan gift sedan ett tag tillbaka och såhär såg jag ut i min, Kinaköpta, brudklänning.



    Nu hoppas jag som sagt att du vill visa dig i din! GladTRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-20 12:44
    Påpekar igen att du ska bära klänningen (ha den på dig) på bilden/bilderna som du lägger in här! :)

    I annat fall hänvisar jag till de andra "brudklänningstrådarna" som finns.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-09-26 17:58
    Jag påminner om något som många redan skrivit:

    Snälla - när ni citerar inlägg.
    -Plocka bort bilderna från inlägget ni citerar (markera och ta bort)
    -Alternativt, förminska bilderna (Markera och dra i ena hörnet)

    Om ni inte kan göra något av ovanstående saker så skriv personens nick i fet-text i början av inlägget istället så slipper det bli så rörigt.
  • Svar på tråden Visa DIN brudklänning! :D
  • Chicita

    Jag håller nog med om att den första passar bäst till temat Goabullen.
    Hur tror du den andra känns att sitta i (med utsmyckningen på ryggen) en hel kväll? 

    Om jag var som du så skulle jag ta med den andra. Men inte bestämma mig för att byta om förrän där och då. Alltså om du får ett infall "nej nu byter jag klänning" så har du möjligheten att göra det. Men att du satsar på att ha den första hela kvällen... Glad 

  • Goabullen
    Chicita skrev 2012-06-05 15:38:06 följande:
    Jag håller nog med om att den första passar bäst till temat Goabullen.
    Hur tror du den andra känns att sitta i (med utsmyckningen på ryggen) en hel kväll? 

    Om jag var som du så skulle jag ta med den andra. Men inte bestämma mig för att byta om förrän där och då. Alltså om du får ett infall "nej nu byter jag klänning" så har du möjligheten att göra det. Men att du satsar på att ha den första hela kvällen... Glad 
    Ja det är ju en bra idé! Tror jag satsar på att ta med båda. Vet inte hur det går att dansa i vintageklänningen bara då den har ett kort släp. Men eftersom den inte är uppsydd än så ger det sig säkert Släpet på den andra klänningen går nämligen att tas bort.  

    Tror inte att det är några problem med blomman på ryggen - den är inte tung. Just nu är den dock lite för stor i ryggen. Men det finns axelband som jag stoppat in, små tunna, som man även kan ha

    Tack för din input! Uppskattas! Cool
  • aviman
    Goabullen skrev 2012-06-05 15:31:27 följande:

    Och den fina baksidan


    Goabullen!
    Vart har du hittat dina vackra klänningar? Sitter här och råstirrar på bilderna och dregglar nästan, så sjuuuukt snygga!! 
  • Chicita
    Goabullen släpet på vintageklänningen går säkert att knyta upp.
    Fäst en bit bomullsband i rumphöjd (eller kanske två, ett under varje skinka så att säga Flört 

    En bit längre ner fäster du två band till, rakt under dom första.
    När du knyter ihop banden så lyfter du effektivt upp släpet men utan att gå miste om den vackra spetskanten längst ner

    Jag tänkte mest på om blomman skulle vara obekväm att ha på ryggen när du satt alltså om du har den på middagen då du ska sitta länge och kunna luta dig skönt mot ryggstödet.
    Och obekvämt kan ju vara dels att du spänner dig för att du inte vill skrynkla till eller pressa blomman mellan rygg och ryggstöd. Men också att det känns som om du har en puckel på ryggen... 
  • Goabullen
    aviman skrev 2012-06-05 15:45:40 följande:
    Goabullen!
    Vart har du hittat dina vackra klänningar? Sitter här och råstirrar på bilderna och dregglar nästan, så sjuuuukt snygga!! 
    Tack aviman!! Ja jag har jättesvårt och välja. De är verkligen såå fina med superfina tyger
    Den mer romantiska med blomman är en Claire Pettibone modell Larissa som jag köpt från en säljare på Irland som varit använd en gång. Originalet kostar nämligen 3000 dollar. Betalade ca 9 tkr för min

    Den andra vintageinspirerade klänningen har jag sytt upp av en säljare på etsy.com. Jag har "designat" den själv utifrån en annan klänning från Claire Pettibone - eller det är ett ihopkok av två klänningar typ.

    http://www.etsy.com/shop/atelierTAMI). http://clairepettibone.com/blog/2010/10/amanda-abramowitz-in-kristene/
    och denna litegrann
    http://www.highsocietybridal.co.uk/new-gown-foxglove-by-jenny-packham/

     Höll tummarna och hoppades på det bästa avs spetsen och att hon förstod vad jag menade  - hihi. Jag gjorde några ändringar innan hon skickade den färdiga klänningen. Betalade ca 5 600 kr med frakt. Ett bra pris ändå tyckte jag. Sen blev det lite svårt när jag skulle bestämma mig - hih.
    Har du hittat din klänning aviman?
  • Goabullen
    Chicita skrev 2012-06-05 15:51:47 följande:
    Goabullen släpet på vintageklänningen går säkert att knyta upp.
    Fäst en bit bomullsband i rumphöjd (eller kanske två, ett under varje skinka så att säga Flört 

    En bit längre ner fäster du två band till, rakt under dom första.
    När du knyter ihop banden så lyfter du effektivt upp släpet men utan att gå miste om den vackra spetskanten längst ner

    Jag tänkte mest på om blomman skulle vara obekväm att ha på ryggen när du satt alltså om du har den på middagen då du ska sitta länge och kunna luta dig skönt mot ryggstödet.
    Och obekvämt kan ju vara dels att du spänner dig för att du inte vill skrynkla till eller pressa blomman mellan rygg och ryggstöd. Men också att det känns som om du har en puckel på ryggen... 
    Ja det var ju en bra idé att knyta upp det! Får prata med sömmerskan som ska sy upp klänningen

    Ja det kan ju vara något som tar emot vid ryggstödet men jag ser inte det som ett problem Om man vill vara fin får man lida pin.. Och den är såå fin! Kan säga att jag är kär! Men det lutar nog att det blir den andra ändå så då gör det inget Har ju ett angenämt problem med två klänningar
  • Chicita
    Goabullen skrev 2012-06-05 16:09:52 följande:
    Ja det var ju en bra idé att knyta upp det! Får prata med sömmerskan som ska sy upp klänningen

    Ja det kan ju vara något som tar emot vid ryggstödet men jag ser inte det som ett problem Om man vill vara fin får man lida pin.. Och den är såå fin! Kan säga att jag är kär! Men det lutar nog att det blir den andra ändå så då gör det inget Har ju ett angenämt problem med två klänningar
    Ja hellre två klänningar som man har svårt att välja mellan - än två klänningar men man vill inte ha någon av dom (som några stackare kämpar med här).
    Vilken klänning du än väljer eller om du byter om så kommer du att vara jättefin Solig 
Svar på tråden Visa DIN brudklänning! :D