• Beccastina

    december brudar 2012, var är ni?????

    Vi skall gifta oss 12-12-12 vilket faller sig väldigt naturligt då vi blev tillsammans 12/12-06 :)

    Kyrkan är bokad, Tärna och Bestman är utsedda och de har tackat ja, nu återstår "bara" resten!

  • Svar på tråden december brudar 2012, var är ni?????
  • hallonfrossa

    Hej på er tjejer!
    Vad det går frammåt för er, är så oerhört kul att läsa om era framsteg, och lite mindre kul att läsa om era bakslag, hoppas det löser sig med allt!!

    Själv har jag tagit en STOR paus från allt, vi har bara varit vi ett ta nu utan alla bröllops planer, och det känns faktiskt otroligt skönt!!
    Kommer att ta tag i det sista den sista månaden, är ju bara 1,5 månad kvar nu tills man står brud och 1 månad tills jag och m2b går på semester som vi sparat!!

    Fortsätt att köra på i samma riktning, så hoppar jag tillbaka in hit igen när jag vilat tankarna lite, MEN jag läser era inlägg då och då så jag håller mig uppdaterad :D

    på tal om smycken föresten så här är mitt som jag ska ha Hjärta



     
  • zoooda
    Fremm skrev 2012-10-14 11:18:10 följande:
    Jo även om man som jag längtat efter ett bröllop sen jag va 7 så har jag nog inte samma smak då som nu... ;) det jag märkt är att jag eftersom jag velat gifta mig sen jag va 7 så känns som om allt för mig måste vara in i minsta detalj perfekt, att det ska vara något utöver det vanliga, att gästerna ska säga WOW det här är NN och NNs bröllop det märks, och med det menar jag att det ska vara så där mysigt, välkomnande, annorlunda, personligt och färgglatt som vi gillar... det sätter en hel del press, eller jag sätter press på mig själv att åstadkomma detta med en liten budget men vi är väl på god väg... det är bara så sjukt mkt kvar som jag skulle vilja göra... :-/

    Härligt att du har en mamma som ställer upp så mkt - och härligt att du låter henne göra det. Tror min mamma skulle ställa upp desto mer om jag lät henne men både jag och min blivande har bestämt att det här är något VI vill göra tillsammans och att så få som möjligt ska veta om våra planer innan... så vi bollar idéer och pysslar sins emellan istället, det är supermysigt det oxå. Sen har ju våra föräldrar mfl erbjudit sig att ställa upp om det är något och det kommer det nog va lite framöver sen och det är ju tacksamt1 :)
    jag hade nog inte knnat hålla mamma utanfr ens om ja velat! men hon e bra o dktig så det känns tryggt (och jag vääldigt tydlig hehe) 
    det som stressar mest är väl det som man inte kan göra nåt konkret åt.. som bara går å maler i hvudet.. får sätta mej o sy stolsöverdrag sm terapi :)
  • Pekkiisch4
    Fremm skrev 2012-10-14 11:24:39 följande:
    Ja det är väl lustigt, men sånna kanske tror att de har sagt det eller att de tar för givet att man fattar att de kommer? Min farmor och farfar är väl de jag tycker är märkligast att de inte hört av sig... men det är lite typiskt dem på sätt och vis ändå... tycker att de borde ringt och tackat för inbjudan direkt - det gjorde min älskade mormor... men mina far och morföräldrar är lite som natt och dag tyvärr så ibland kan man bli lite besviken när man tror att de ska bry sig lite mer om sina barn och barnbarn men det enda som är intressant är Nadall på tennisen på tvn... ;)

    Ja några får man väl jaga kanske då, det är ett annat kompispar eller egentligen min blivandes kompis, som vi bjudit - jag tycker att jag funkar med de flesta människor men hon (hans fru) är nog den mest ja jag vet inte vad jag ska kalla henne. Hon går med näsan i vädret, hälsar inte när vi stöter på varandra på stan - bara på min m2b fast hon träffat mig flera gånger, hon pratar bara om sig själv och frågar aldrig eller vill aldrig veta något om någon annan, så jag va inte jättesugen på att ha med henne på bröllopet men samtidigt förstår jag min m2b att han vill ha med sin kompis så det fanns inte så mkt att välja på... hade tänkt placera henne långt ifrån oss i af men nu verkar det ju inte ens som om de kommer? Tror att hon har något emot mig, om det är avundsjuka eller något annat vet jag inte men tror inte att det är så att de inte kan komma isf utan att hon inte vill... nåja det är spekulationer från min sida... :)

    Annars tror jag att så gott som de flesta som vi verkligen vill ha där kommer, ett kompispar från min sida och en killkompis som jag väntar svar på som jag gärna velat ha med men vi får se vad de säger..
    Min mamma har alltid varit med sen vi började och varit stort stöd då hon är väldigt  noga och att det blir rätt :) min kom ihåg ;D, dock ringde min svärmor här om dagen och sa att hon ville vara mer delaktig i bröllopet.. Liiite sent och komma med det nu när det är mindre än 2 månader liksom, dessutom har väl inte vi så gott öga åt varandra heller, men hade hon kommit och sagt något i januari hade jag säkert hittat något hon kan göra. Men hon bestämde sig för och flytta 13 mil här ifrån så.. blev lite less :p
  • Pekkiisch4

    Förrsten, sitter med vår spellista till middagen, men min m2b kommer inte bli glad när han kommer hem.  Det är nu alla tonårskärlekssånger kommer ;) Westlife, Ronan Keting t.ex ;) Visste att jag skulle ha nytta av det någon gång ;)

    Faktiskt fruktansvärt fina texter, som man inte tänkte på då :) Kommer bli mycket snyft känner jag ;)

  • teddy
    Pekkiisch4 skrev 2012-10-14 14:00:36 följande:
    Förrsten, sitter med vår spellista till middagen, men min m2b kommer inte bli glad när han kommer hem.  Det är nu alla tonårskärlekssånger kommer ;) Westlife, Ronan Keting t.ex ;) Visste att jag skulle ha nytta av det någon gång ;)

    Faktiskt fruktansvärt fina texter, som man inte tänkte på då :) Kommer bli mycket snyft känner jag ;)
    Hahahahaha! :)

    Vi ska ha julmusik som bakgrundsmusik till middagen, hehe! ;) 
  • Pekkiisch4
    teddy skrev 2012-10-14 17:03:59 följande:
    Hahahahaha! :)

    Vi ska ha julmusik som bakgrundsmusik till middagen, hehe! ;) 
    Hahaha ! Hade vi haft julmusik hade min m2b gått hem tror jag !

    Jag får knappt ha julgardiner uppe efter julafton ;D dem brukar åka ner den 27 ungefär, och sättas upp runt den 21. Haha
  • Pekkiisch4

    Vad ska ni ha för tårtdekoration? om ni ska ha någon ?

    Vi vill inte ha klassigt brudpar, mer som svanar eller liknande, jag hittar inga till bra pris som vi vill ha. Vi är ganska kräsna. Tycker brudpar kan bli ganska tråkiga och alla som har något extra, är inget intresse vi har eller humor :)

  • Jenny121212

    Vi har beställt ett kristallhjärta där det står våra namn och datum som vi ska ha på tårtan. Tyckte det var lite roligt och nåt man kan spara sen. Det ska komma vilken dag som helst nu så det ska bli spännande att se om det är lika fint som på bilden:)

  • Minuz
    Pekkiisch4 skrev 2012-10-14 18:28:44 följande:
    Vad ska ni ha för tårtdekoration? om ni ska ha någon ?
    Denna hittade jag, är ju ingen caketopper igentligen, men nu är den det. Bara älskar den, är ca 25 cm hög....
     


    Och dessa två tycker jag är så läckra...........

Svar på tråden december brudar 2012, var är ni?????