• Beccastina

    december brudar 2012, var är ni?????

    Vi skall gifta oss 12-12-12 vilket faller sig väldigt naturligt då vi blev tillsammans 12/12-06 :)

    Kyrkan är bokad, Tärna och Bestman är utsedda och de har tackat ja, nu återstår "bara" resten!

  • Svar på tråden december brudar 2012, var är ni?????
  • teddy
    Minuz skrev 2012-09-20 15:52:45 följande:
    Så kul!
    Bara en fråga............ Hur lång tid tog det från att du skickade in ansökan innan de hörde av sig?
    Undrar eftersom jag ivrigt väntar på svar från dem......
    Ja alltså, vi trodde de skulle ta jättelång tid, men ja, va tog de... typ en månad! 
  • smulan8118

    Idag var vi inne på smycka o kikade på ring.
    Hittade en som jag blev kär i direkt, men den var i vitt guld å det vill jag inte ha...jag vill ha i rött guld. Det passade dessutom bättre till förlovningsringen. 
    De hade ingen prisuppgift på den kombon just då...åhhh....vill så gärna veta. Vad tror ni det skiljer i pris på rött vs vitt guld? den i vitt kostar 7890.-

    I morgon känns det nästan som dagen D, ska prova brudklänning, beställa brudbukett och boka o prata med frisör & make up.... ska bli sååå kul! 

  • Fremm
    Pekkiisch4 skrev 2012-09-21 20:04:33 följande:
    Jag var och besökte firsör/sminkös igår och dem ringde nu ikväll så nu har jag alla tider inför big day, + konstulation :) dock kommer det gå på lite väl mycket pengar än jag trodde från början, men nu är den och knipa igen i alla möjliga utgifter. Dessutom kommer det ta mer tid än jag trodde också.. haha :p

    Nu är det bara det "sista" kvar. Känner stressen smyger sig på.. typiskt. :)
    Nu blir jag nyfiken, vad ska du har för frisyr? Vad kommer det att gå på och hur lång tid räknar de med?

    Jag ringde faktiskt min frisör idag med, ska dit och slinga och toppa håret lite i slutet av oktober, för sista helgen i oktober ska jag upp till sthlm och ha en "secret box" photoshoot samt gå på dirty dancing med min väninna och då vill jag inte ha någon utväxt. Min frisör och jag bestämde att vi skulle titta på frisyrer och boka tider och allt då... :)
  • lycklig01

    Vad får nu alla betala för håret och smink?! Jag ska betala 1000-1500 för håret inkl prov uppsättning men på många ställen tar det 2500 i vår stad! Sminkningen får jag av en kompis som är utbildad! Men blev nyfiken på hur priserna ligger i andra städer


  • Pekkiisch4

    850 kr i timmen och 950, så den tiden jag fått är upp emot 3-4.000

  • Pekkiisch4
    Fremm skrev 2012-09-21 22:17:16 följande:
    Nu blir jag nyfiken, vad ska du har för frisyr? Vad kommer det att gå på och hur lång tid räknar de med?

    Jag ringde faktiskt min frisör idag med, ska dit och slinga och toppa håret lite i slutet av oktober, för sista helgen i oktober ska jag upp till sthlm och ha en "secret box" photoshoot samt gå på dirty dancing med min väninna och då vill jag inte ha någon utväxt. Min frisör och jag bestämde att vi skulle titta på frisyrer och boka tider och allt då... :)
     Jag har axellångt nu men ska ha i clips, och vill ha inbakade flätor på sidorna som går ihop bakåt med en uppsättning med hängande lockar. och tiara + slöja :)

    Väldigt proffsiga. var inne igår och dem hade planerat allt tills idag med tid och allt :) dock blir det en extra hårfärg i osv.  :) Ska träffa min sminkös den 8/10 :)
  • teddy

    Ååh va trött jag blir på allt som skiter sig!!! Eller i alla fall krånglar till sig...
    Har fått några bakslag och jag har svårt att hålla mig lugn just nu!

    Har fortfarande inte hört nåt från fotografen!
    Har fått ringarna, men min passade inte! Aah!
    Har, såhär drygt två månader innan bröllopet, ingen tårta då hon som skulle hjälpt oss hoppade av!
    Vi skulle låna dukar från ett ställe och insåg igår att det finns fem (5!) stycken, inte 20 som vi behöver! 

    Ja osv osv osv!!!

    ...Va bara tvungen att dela med mig lite av min frustration! 

  • Pekkiisch4
    teddy skrev 2012-09-22 09:56:07 följande:
    Ååh va trött jag blir på allt som skiter sig!!! Eller i alla fall krånglar till sig...
    Har fått några bakslag och jag har svårt att hålla mig lugn just nu!

    Har fortfarande inte hört nåt från fotografen!
    Har fått ringarna, men min passade inte! Aah!
    Har, såhär drygt två månader innan bröllopet, ingen tårta då hon som skulle hjälpt oss hoppade av!
    Vi skulle låna dukar från ett ställe och insåg igår att det finns fem (5!) stycken, inte 20 som vi behöver! 

    Ja osv osv osv!!!

    ...Va bara tvungen att dela med mig lite av min frustration! 
    Jag har också ett och annat bakslag.. just nu förstår jag varför folk har en weddingplaner ;D men man får se det ljusa i det hela att man kan känna sig stolt efteråt och att det snart är "över" hur hemskt det än låter :)

    Vi får hoppas att man kan skratta åt allt krångel :)
  • Pekkiisch4
    lycklig01 skrev 2012-09-22 13:56:07 följande:
    Kommer ni göra något för er m2b på bröllopet ( vigsel, fest) som tex sjunga låt, läsa dikt mm?!
    Jag har skrivit ett tal till honom i hans festhäfte. :) eftersom jag varken kan sjunga eller prata inför folk :) dessutom lagt in ett foto på oss. Vårt första foto som par :)
Svar på tråden december brudar 2012, var är ni?????